Ballus Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Problemstillingen min er at når jeg forsøker å logge på nettverket hjemme, vil ikke datamaskinen koble skikkelig til. Den kommer såpass langt at den leter etter nettverksadresse, men der stopper det. Jeg har latt den lete etter nettverksadressa i flere timer uten hell. Alle andre datamaskiner virker fint med hjemmenettverket. Det bare hendte en dag jeg satt og surfet helt vanlig, plutselig koblet den fra og ville ikke på igjen. Og nå ser problemet ut til å gjelde hos en venn av meg sitt nettverk også, det virket fint helt frem til idag, da den plutselig ikke ville koble til det nettverket heller. Det som er det rare er at den vil koble til på skolenettverket. Jeg har sjekket om nettverket er deaktivert eller ikke, har også prøvd å fjerne hjemmenettverket fra lista, for så å legge det til på ny. Ved sjekk av ip konfigurasjoner får jeg melding om at alle medium er frakoblet. Takker for alle svar. Lenke til kommentar
Nesjen92 Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Problemstillingen min er at når jeg forsøker å logge på nettverket hjemme, vil ikke datamaskinen koble skikkelig til. Den kommer såpass langt at den leter etter nettverksadresse, men der stopper det. Jeg har latt den lete etter nettverksadressa i flere timer uten hell. Alle andre datamaskiner virker fint med hjemmenettverket.Det bare hendte en dag jeg satt og surfet helt vanlig, plutselig koblet den fra og ville ikke på igjen. Og nå ser problemet ut til å gjelde hos en venn av meg sitt nettverk også, det virket fint helt frem til idag, da den plutselig ikke ville koble til det nettverket heller. Det som er det rare er at den vil koble til på skolenettverket. Jeg har sjekket om nettverket er deaktivert eller ikke, har også prøvd å fjerne hjemmenettverket fra lista, for så å legge det til på ny. Ved sjekk av ip konfigurasjoner får jeg melding om at alle medium er frakoblet. Takker for alle svar. har skulen installert eit program på pc`en din ? Høyres ut som om skulen har noke som gjer at ein ska få tilgang til det nettverket , men som og gjer sann at dokke ikkje får kobla til andre nettverk , eller noe sånt Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 28. november 2008 Forfatter Del Skrevet 28. november 2008 Nei, skolen har ikke lagt inn noe program. Som sagt, det har virket fint før, og det er kun med denne datamaskinen det har hendt. Har hatt en annen datamaskin med meg på skolen, som fortsatt virker i beste velgående. Lenke til kommentar
Nesjen92 Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Nei, skolen har ikke lagt inn noe program. Som sagt, det har virket fint før, og det er kun med denne datamaskinen det har hendt. Har hatt en annen datamaskin med meg på skolen, som fortsatt virker i beste velgående. prøvd å reinstallere driver ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå