Latro Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Hei! Jeg begynte å spille bratsj en gang i fjor og synes det er fenomenalt gøy, men jeg savner av og til litt flere voksne og dårlige/middelmådige amatører å spille sammen med og/eller snakke om musikk med. Klassisk musikk er åpenbart ikke så veldig trendy, ihvertfall ikke i min aldersgruppe, men i en by som Oslo nekter jeg å tro at jeg er helt alene. Det hadde vært fantastisk morsomt å finne noen likesinnede som kunne være interessert i å treffes av og til hjemme hos hverandre og spille og skravle om musikk og andre spennende temaer, gjerne kombinert med god mat og drikke. Å gå på konserter sammen kunne også være gøy. Hvis noen er interesserte, svar i denne tråden, eller send meg en personlig melding. Jeg er aller mest interessert i kontakt med andre strykere, men jeg setter stor pris på svar fra alle som spiller eller har lyst til å begynne å spille et instrument. Til sist: Et kort blikk på de andre trådene her indikerer at interessen for klassisk musikk her er minimal. Hvis noen vet om et forum der jeg kan håpe på bedre respons, tar jeg gjerne imot tips. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Du er neppe alene i ditt ønske, men tror forumvirksomhet dessverre ikke fører til de helt store resultatene. Interessen her er mildt sagt begrenset, og det finnes så vidt jeg vet ingen norske sider med betydelig aktivitet på den fronten. Jeg bor ikke i Oslo og har knapt tid til å holde celloen min stemt, men om du henger opp en lapp på Hornaas burde det vel være muligheter ... Et godt alternativ er å spørre læreren din om han/hun vet om noen som er i samme situasjon. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Ta kontakt med nærmeste kulturskole. Der finnes det garantert mange likesinnede og mange har også orkestre og andre samspillsmuligheter. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Herlig å se at flere intereserer seg for klassisk musikk, ikke bare lytting, men også spill! Jeg studerer selv utøvende cello og på den fronten føler jeg meg ganske alene her på forumet ... Som sagt over er det lurt å henge opp litt lapper rundt om på kulturskoler, musikkforetninger osv ... Det er jo litt begrenset hva angår diskusjon av klassisk musikk på nett. Du har Viliker.com som er en nettside for klassisk musikk med et forum. Siden er ganske ny og aktiviteten lav, men du kan jo legge inn en post der og kanskje er du heldig ... Ellers kan du jo sjekke ut Lytteforeningen for klassisk musikk Der vil du garantert finne likesinnede ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå