Lefse Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Hei, jeg prøver å få liv i min Dynabel BF 1502 tokanals forsterker. Spilleren fungerer ikke, så jeg prøver å bruke en liten MP3-spiller som midlertidig signalkilde. Problemet er å få styrestrøm til forsterker, er ikke dette bare 12volts spenning som slår inn et rele? Jeg har prøvd å koble en ledning mellom + strøminngangen på forsterkeren og inngangen for styrestrøm, med en byrter på, men når jeg slår på fortserkeren med bryteren, så går den bare i protect. Jeg har sjekket for kortslutninger o.l. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Går det ikke med ledning fra +12V over til REM er det noe galt med forsterkeren din. Hør med Eltek. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 29. november 2008 Forfatter Del Skrevet 29. november 2008 Jeg har en mistanke om at det kan ha kommet en kobberflis, fra strømkabelen inn i forsterkeren, tror jeg skal prøve å åpne forsterkeren og blåse den ren. Lenke til kommentar
axeman Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Sjekk jordinga di, pleier å være den det er noe feil med da;) Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2008 Forsterkeren får strøm, det er ingen kortslutninger utenfor forsterkeren. Er 99% sikker på at det er en kobberflis fra en kabel som ligger gjemt inni der en plass. Serut som jeg må demontere forsterkeren helt og blåse den ren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå