Gå til innhold

kjøpte PC som med skjeiv vifte etter første start. raklamasjon?

Flacid

Anbefalte innlegg

heisann.

når jeg kjøpte laptopen min og åpna eska og starta den opp, så laga vifta en lyd som ikke er bra. noe ligger nedpå.

tenkte å dra tilbake et par dager etterpå å angre, men det var ikke aktuelt siden jeg hadde kjøpt den i butikken erfarte jeg.

men poenget er, selv om det er gått over 2 uker, kan jeg stikke bort, si at "du, den her laga lyd med en gang jeg åpna eska, jeg vil reklamere og ha en ny"? sis sa de de kunne sende den på service.. noe som MINST ville ta to uker.

har elendig erfaring med PC service, da min forrige PC var inne i flere mnder..

håper på bra svar, så jeg slipper å sitte her med en rammel-Acer som bråker som f*.

mvh

Lars

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ville være rart om jeg ike fikk byttet den når selger har solgt meg et flunka nytt produkt som er ødelagt fra fabrikk eller noe?

Jeg ville dratt ned til butikken med en gang feilen ble oppdaget og fremstilt et krav om å få bytta varen. Uansett har du krav på å få reparert feilen, uten kostnader for deg.

Her finner du kjøpsloven:

Kjøpsloven

Lenke til kommentar

hvorfor skulle det være rart? ikke alle butikker som ser profitt i å gi service ut over garanti / forbrukerkjøpsloven.

Hvis produsenten har DOA(Dead On Arrival) periode som strekker seg si. efks en måned etter salg så kan du gå til selger og få gjennomført doa retur som vil si at du får ny mens den defekte sendes til produsent uten kostnader for deg eller selger (ut over eventuelt frakt? og den skal i såfall gå på selger ikke deg), hvis du derimot kommer bare 1 dag etter DOA perioden til produsenten er gått ut, så skal det endel velvilje til fra selgers side for å ringe til produsenten og forsøke å få de til å godta DOAen eller eventuelt erstatte den for egen regning.

og uansett åssen du vrir å vender på det så har du oppdaget feilen for 2 uker siden uten å hittil gidde å gjøre noe med det annet en å klage på et forum så enten er det ikke så irriterende eller så er det ikke så viktig for deg, vel iallefall slik det virker på meg.

og ja service tar desverre tid tar det for lang tid kan du kreve heving av kjøp/omlevering av vare.

og ronron25, hvis du skal henvise til en lov i juss forumet bør du, 1. henvis faktisk til lovteksten ikke en side som sier noe om hva som står i loven tolket av noen.

og 2. bruk riktig benevnelse, det er forbrukerkjøpsloven ikke kjøpsloven som gjelder i dette tilfellet.

no offence.

og forbrukerkjøpsloven finner du her: Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven).

Endret av stich_it
Lenke til kommentar

har vært litt for avhengig av PC i det siste i forbindelse med skole etc til årekke å komme meg til å levere den tilbake.

de hadde ingen LånePCer inne der og da, så jeg vill ikke sende den til reparasjon da jeg har mye heldagsprver etc framover. lese/skrivevansker gjør meg avhengig av PC..

får stikke innom og høre hva de har å si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...