pululf Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Hei. For dere som har lest et M-blad i det siste, har nok lagt merke til bi-tegneserien som heter "Nilsen og Viktor". Og jeg skjønner bare ikke hvorfor de fortsetter med å trykke denne tegneserien i hvert bidige M-blad! Serien handler om Nilsen og Viktor som sitter i sofaen sin og ser på TV. De første stripene var dugelige. De var ikke morsomme, men ikke irriterende heller. Men etter hvert begynte tegneren å introdusere nye folk, slik som "The Cock" som er en kokk, "Lil-Boobs" som er en naken dame med svære pupper, og i det nyeste bladet, en fyr ved navn "Shitboy". Alle disse tre folka er gigantiske kjemper som dukker opp i stua dems, og gjør forksjellige ting. I det nyeste bladet blir altså Shitboy introdusert for første gang, og hele stripa handler om at han dukker opp i stua til Nilse og Viktor, og driter på forskjellige måter. Til slutt spiser han Nilsen og Viktor, og driter dem ut igjen, med TO HELE SIDER dedikert til dette bildet... Jeg mener, SERIØST. Hvem i helvete er det som finner dette morsomt?! Det burde da være mulig å bruke en annen tegneserie? Alt annet er bedre enn Nilsen og Viktor... Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 De som finner dette morsomt er vel de samme personene som synes alle de meningsløse M stripene er morsomme. At en skallet fyr som leker med starwars figurer og blir forfulgt av en linux pingvin kan bli oppfattet som morsomt vil for alltid forbli et mysterium i min verden. Lenke til kommentar
pululf Skrevet 28. november 2008 Forfatter Del Skrevet 28. november 2008 De som finner dette morsomt er vel de samme personene som synes alle de meningsløse M stripene er morsomme. At en skallet fyr som leker med starwars figurer og blir forfulgt av en linux pingvin kan bli oppfattet som morsomt vil for alltid forbli et mysterium i min verden. Det er vel at man kjenner seg igjen i stripene. Dessuten så syns jeg at humoren i M er genial, veldig enkel og bra. Dessuten er han jo en gud på å tegne! Lenke til kommentar
O3K Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 (endret) Ikke DEN morsomste serien som trykkes i Norge, men langt ifra den verste. Trenger jeg å nevne "perler for svin"? Serien har vært trykt her til lands i flere år og er fortsatt i trykk såvidt jeg vet. Endret 29. november 2008 av O3K Lenke til kommentar
pululf Skrevet 29. november 2008 Forfatter Del Skrevet 29. november 2008 Ikke DEN morsomste serien som trykkes i Norge, men langt ifra den verste.Trenger jeg å nevne "perler for svin"? Serien har vært trykt her til lands i flere år og er fortsatt i trykk såvidt jeg vet. Perler for svin er ikke så morsom, nei... Men den er jo utrlig mye bedre enn Nilsen og Viktor! Lenke til kommentar
O3K Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Perler for svin er ikke så morsom, nei... Men den er jo utrlig mye bedre enn Nilsen og Viktor! Unnskyld? Nilsen og Viktor er bedre enn Perler for svin. Bevis A og B: toeblast: Noen av stripene inneholder kryptiske inside jokes, men mange er helt forståelige. Å si at hele serien er meningsløs er bare tull. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 (endret) toeblast:Noen av stripene inneholder kryptiske inside jokes, men mange er helt forståelige. Å si at hele serien er meningsløs er bare tull. Det er vel der problemet ligger. Over halvparten av stripene gir ikke mening så lenge du ikke deler mindset som tegneren. Noen striper er dog småartige. Endret 29. november 2008 av toeblast Lenke til kommentar
O3K Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Det er vel der problemet ligger. Over halvparten av stripene gir ikke mening så lenge du ikke deler mindset som tegneren. Noen striper er dog småartige. Ja skal si meg enig der. Men jeg synes det er veldig bra at vi har en tegneserie som ikke prøver å tilfredsstille alle. Det er en viss grense for hvor morsom man kan være og samtidig være morsom for alle. Jeg synes definitivt at en serie som prøver å tilfredsstille mest mulig folk fort blir kjedelig. M har en humor som spesialiserer seg, og for de som skjønner den humoren så er M ofte mye morsommere enn andre mainstream serier. Lenke til kommentar
pululf Skrevet 29. november 2008 Forfatter Del Skrevet 29. november 2008 O3K: Den Nilsen og Viktor stripen som du viste er faktisk den eneste stripen som jeg syns er morsom Så det blir feil å trekke frem den eneste bra stripen og si at tegneserien generelt er bra. Og angående M, så er jeg helt enig. M er morsomt for dem som tenker på samme måte som Mads, og har samme interessene. Lenke til kommentar
O3K Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Den Nilsen og Viktor stripen som du viste er faktisk den eneste stripen som jeg syns er morsom Så det blir feil å trekke frem den eneste bra stripen og si at tegneserien generelt er bra. Selv likte jeg serien i starten, men så kom de useriøse figurene, og serien fikk en sånn "bæsj og tiss" humor over seg. Har ikke lest serien på en stund så jeg er ikke helt oppdatert på Nilsen og Viktor. Jeg sier ikke at serien er generelt bra, bare mindre dårlig enn Perler for svin. En annen serie som jeg synes er sykt dårlig og ikke morsom i det hele tatt, er NON?ENS. Serien har blitt gitt ut i albumform til og med. Har du noen meninger om den serien så fortell gjerne om dem. Og angående M, så er jeg helt enig. M er morsomt for dem som tenker på samme måte som Mads, og har samme interessene. Der er litt som menneskers forskjellige smaker for film. De som har sine egne smaker foretrekker å se filmer som faller innen deres smak enn å se filmer som tar litt av alt eller kun det som (nesten) alle liker for å prøve å tilfredsstille flest mulige mennesker. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Det er vel der problemet ligger. Over halvparten av stripene gir ikke mening så lenge du ikke deler mindset som tegneren. Noen striper er dog småartige. Ja skal si meg enig der. Men jeg synes det er veldig bra at vi har en tegneserie som ikke prøver å tilfredsstille alle. Det er en viss grense for hvor morsom man kan være og samtidig være morsom for alle. Jeg synes definitivt at en serie som prøver å tilfredsstille mest mulig folk fort blir kjedelig. M har en humor som spesialiserer seg, og for de som skjønner den humoren så er M ofte mye morsommere enn andre mainstream serier. Np vil jeg faktisk tørre å påstå at M prøver å tilfredstille "alle" eneste problemet er at ulike striper tilfredstiller ulike grupperinger innenfor denne "alle". Lenke til kommentar
O3K Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Np vil jeg faktisk tørre å påstå at M prøver å tilfredstille "alle" eneste problemet er at ulike striper tilfredstiller ulike grupperinger innenfor denne "alle". Nja, alle innenfor en viss interessegenre ihvertfall. Lenke til kommentar
pululf Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 Non?ens ja! Det er en dårlig tegneserie! Av og til så kommer det noen som er bra, men generelt sett så er den ikke morsom. Men den er bedre enn NV som ikke bare er umorsom men irriterende også. Lenke til kommentar
O3K Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Den er bedre enn NV sier du? Der mener jeg at du tar feil, og jeg velger å fremlegge bevis for min påstand. NON?ENS er dårligere enn NV. Ikke glem at NON?ENS har fått lov til å pendle mellom flere blader og har fått sitt eget album. Lenke til kommentar
pululf Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 Den er bedre enn NV sier du?Der mener jeg at du tar feil, og jeg velger å fremlegge bevis for min påstand. NON?ENS er dårligere enn NV. Ikke glem at NON?ENS har fått lov til å pendle mellom flere blader og har fått sitt eget album. Ok, du har rett. Non?ens er like dårlig som NV. Men heldigvis klarer de å fylle opp bladet med andre gode tegneserier slik som PBF og Wulffmorgenthaler! Elsker de seriene Lenke til kommentar
O3K Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Men heldigvis klarer de å fylle opp bladet med andre gode tegneserier slik som PBF og Wulffmorgenthaler! PBF er en kul serie, men det er litt kjedelig at den er i bladet når det går an å lese hele serien på nettsiden dens, sånn som jeg har gjort. Lenke til kommentar
Stainawarjar Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Men heldigvis klarer de å fylle opp bladet med andre gode tegneserier slik som PBF og Wulffmorgenthaler! PBF er en kul serie, men det er litt kjedelig at den er i bladet når det går an å lese hele serien på nettsiden dens, sånn som jeg har gjort. Ditto! Må få legge til at jeg deler meningen at Nilsen & Viktor er en latterlig dårlig serie, selvsagt kan en og annen stripe være morsom, men det gjelder vel ALLE serier (til og med Piray! Men det var bare én gang) Lenke til kommentar
Carloz89 Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 hmm.. ja de er morsomme de da Søk på google der fant jeg en link til de 60 første serie stripene Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 (endret) Synes faktisk at Nilsen og Viktor har hatt en nedadgående kurve, den startet helt ålreit, men nå er den bare absurd idiotisk, og ikke morsom (jeg ser ihvertfall ikke humoren i den). Men å påstå at Perler for Svin er dårligere enn Nilsen og Viktor, eller bare at den er dårlig vil jeg si meg uenig i. Kan hende at humoren treffer meg mer enn andre men jeg synes bare at den serien er veldig morsom (jækla god argumentasjon, ikke sant?), og krokodillene er særdeles morsomme. Har i det siste tenkt over om jeg skal gidde å kjøpe M-bladet. Andelen M er for lav og Nilsen og Viktor er ikke så innmari bra at det gjør noe (se over). Wulffmorgenthaler og PBF på sin side er veldig morsomme, og når bladene inneholder ofte gode artikler og fine enkelthistorier (Jingle-Belle (?) i siste et eksempel på dette, selv om den historien ikke var ekstremt god) har jeg kommer fram til at jeg fortsetter en stund til Endret 7. desember 2008 av SobrietyMisfit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå