Gå til innhold

Trøbbel med SLI - Bildet blafrer

Carana

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har for litt siden kjøpt meg 2x 9800gtx+, og har akkurat satt dem opp i SLI. Når jeg kjører 3Dmark vantage, blafret det først i rødt under loading-screen (sånn det vanligvis blafrer om du har klokket opp skjermkort for mye). Jeg restartet PCn noen ganger, og etterhvert var denne røde blafringen borte. Når jeg nå loader 3Dmark vantage, blafrer det svarte streker over skjermen. Disse er ca 30 pixler høye og strekker seg over hele skjermens bredde. Disse spawner random rundt på skjermen mens den laster inn grafikk, også i CS:S sin stresstest og mens WoW loader. Når jeg først kommer inn i WoW, er det noe rart med skyggene. Skygger blafrer rundt, og spillet lagger, selv om den sier at den kjører på 75fps.

Når jeg kjører skjermkortene hver for seg uten SLI, funker alt som det skal, og bildene er som de skal. Det er svært ergerlig at dette er slik, for da får jeg liksom ikke bruk for begge kortene. Hadde vært fint om noen kunne si hva jeg skal gjøre.

Jeg har prøvd å bytte om kortene (byttet plass på hovedkortet), jeg har plassert om SLI-broen, og prøvd den opp ned, og på begge slots (for kortene har mulighet for tri-SLI).

Noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fjern de gamle driverne dine i sikkerhetsmodus, og innstaller de siste 180.xx driverne. Om det er disse du har problemer med kan du prøve 178.xx.

Jeg har samme kortene som deg, og "shaddoweffects corruption" kommer av wow, ikke driverne. Du må sette skygger på minimum i wow's video valg for å bli kvitt de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...