War Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 (endret) Har du trykker manuell i rivatuner så du kan endre viften? Klokker mitt 9800GX2 og har 75C i spill med fan på 100% Halve luften fra kortet blåser inn i kabinettet så du må iallefall ha en vifte inn og ut. 280 kort dør på 112C , du burde fikse problemet kjappt. Endret 30. november 2008 av War Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 Har du trykker manuell i rivatuner så du kan endre viften? Klokker mitt 9800GX2 og har 75C i spill med fan på 100% Halve luften fra kortet blåser inn i kabinettet så du må iallefall ha en vifte inn og ut. 280 kort dør på 112C , du burde fikse problemet kjappt. jeg har nå åpent hele dritten tørket bort hver minste del og del holder fortsatt 108celcius i spilling og 85 idle 100% på vifta! Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 Vifta står for fullt fres også nå! Fortsatt 90 grader idle nå. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Om du tørr, og har nok erfaring, prøv å åpne kortet, demonter kjøleren og bytt kjølepasta. Kan hende at det er for lite/dårlig kjølepasta, eller at kjøleren ikke sitter sikkelig på, begge de evt. problemene løser du da. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 Om du tørr, og har nok erfaring, prøv å åpne kortet, demonter kjøleren og bytt kjølepasta. Kan hende at det er for lite/dårlig kjølepasta, eller at kjøleren ikke sitter sikkelig på, begge de evt. problemene løser du da. Har akuratt gjort det, for 3 timer siden. Det var relativt greit med kjølepasta fra før av, men byttet det in med IC diamond 7 carat Lenke til kommentar
War Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Tatt bort alle pads som var det? Bytte pasta kan bli mye styr da minne har tykke thermopads på. Beskriv viftene dine og hvor dem er plassert og hvilken som er inn og ut. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 (endret) Tatt bort alle pads som var det? Bytte pasta kan bli mye styr da minne har tykke thermopads på. Beskriv viftene dine og hvor dem er plassert og hvilken som er inn og ut. Endret 30. november 2008 av WildWolF Lenke til kommentar
War Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Som han sier, harddiskholderen blokkerer kaldluften. Dine harddisker er vel i bunn og hele racken fjernet? Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 Som han sier, harddiskholderen blokkerer kaldluften.Dine harddisker er vel i bunn og hele racken fjernet? Nope. Tar drit lang tid og gjøre det. Også vet jeg ikke helt hvordan man gjør det. Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 (endret) Dersom du får muligheten til det ville jeg solgt 9800gx2 kortet og kjøpt 2 brukte ASUS 8800gt kort og satt dem i SLI.. (dersom du har hovedkort som støtter dette) Asus har en meget godt kjøler til noen av 8800gt kortene, jeg sitter med to stk selv og temperaturen er aldri over 58c til tross lukket kabinett. Disse to kortene yter like bra som et 9800xg2 og med litt klokking yter de faktisk bedre. Dette er nok billigste alternativ, og om du er heldig så har du enda noen penger tilovers fra salget av 9800gx2 kortet. Det du også kan gjøre er å kjøpe deg noen flere vifter og modde kabinettet. (sette en vifte i døra som blåser rett inn på kortet og flytte HDD's vekk fra luftintaket i fronten.) Du kan også gå for nytt kabinett eller eventuelt vannkjøling med radiatoren på utsiden av kabinettet for best mulig temperatur. En billig zalman vannkjøling vil ikke duge noe særlig. Men dersom du har noen som liker modde kjølerne kan det faktisk fungere. Edit: Disse kortene er det du skal se etter: BTW: Disse kortene er det man kaller for LYDLØSE skjermkort! de lager så og si ingenting lyd! Endret 30. november 2008 av SLiks Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 Dersom du får muligheten til det ville jeg solgt 9800gx2 kortet og kjøpt 2 brukte ASUS 8800gt kort og satt dem i SLI.. (dersom du har hovedkort som støtter dette)Asus har en meget godt kjøler til noen av 8800gt kortene, jeg sitter med to stk selv og temperaturen er aldri over 58c til tross lukket kabinett. Disse to kortene yter like bra som et 9800xg2 og med litt klokking yter de faktisk bedre. Dette er nok billigste alternativ, og om du er heldig så har du enda noen penger tilovers fra salget av 9800gx2 kortet. Det du også kan gjøre er å kjøpe deg noen flere vifter og modde kabinettet. (sette en vifte i døra som blåser rett inn på kortet og flytte HDD's vekk fra luftintaket i fronten.) Du kan også gå for nytt kabinett eller eventuelt vannkjøling med radiatoren på utsiden av kabinettet for best mulig temperatur. En billig zalman vannkjøling vil ikke duge noe særlig. Men dersom du har noen som liker modde kjølerne kan det faktisk fungere. Edit: Disse kortene er det du skal se etter: BTW: Disse kortene er det man kaller for LYDLØSE skjermkort! de lager så og si ingenting lyd! Skal tenke på vannkjøling men dyrt og vet ikke hva som passer til hva av vannkjøling Noen som kan sette sammen for meg utifra det jeg har profilen min? 9800gx2, P5E etc. Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Tenkte faktisk også å skaffe meg Vannkjøling. Noen som fikk (Uten noe spesielt annet enn å putte inn vannkjølingen) 45c på kortet Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Før du starter å bytte ut masse ting, skal ikke kontakte butikken hvor du kjøpte kortet og forklare problemet? Hvis du har ganske grei luftflyt i kabinettet og har verken OC'a eller gjort noe med kortet, mens det fortsatt blir for varmt og skrur seg av så kan det hende butikken har en løsning? For eksempel i form av et nytt kort? Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 Før du starter å bytte ut masse ting, skal ikke kontakte butikken hvor du kjøpte kortet og forklare problemet? Hvis du har ganske grei luftflyt i kabinettet og har verken OC'a eller gjort noe med kortet, mens det fortsatt blir for varmt og skrur seg av så kan det hende butikken har en løsning? For eksempel i form av et nytt kort? Jeg byggde pcen, men bestillte alle deler fra komplett Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Du har jo fortsatt garanti på kortet selv om du bygger PCen selv Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 Du har jo fortsatt garanti på kortet selv om du bygger PCen selv jaja, har sendt mail til komplett og får vente på svar Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 14. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2008 Nå skrur pcen seg av i tyngre spill. Cod 4. Altså det blir overopphetet, skal prøve å flytte harddiskene for bedre kjøling. Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Cod 4 er absolutt ikke noe "tyngre" spill, så jeg tror du må få deg RMA på det kortet. Skjermkort skal tåle en god overoppheting før det blir bsod/shutdown. Jeg hadde ukontakt i viften på det ene skjermkortet mitt og det leverte over 200c før maskina skrudde seg av faktisk.(kortet lever helt fint ennå) Snakker vi om temperaturer over 110c så tviler jeg veldig sterkt på at det er luftgjennomstrømmingen som gjør det. Ring komplett og hør hva i all verden de somler med. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 Da har jeg fjernet harddisk brønnene men ikke prøvd å spille enda, men tempen sank ganske drastisk til 66 idle. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Det høres jo bra ut. Da er det nok harddiskbrønnene som ødela for luftgjennomstrøminga da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå