Trollfjes Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Jeg fant nå ut att pcen min skrur seg av og på siden skjermkortet blir overopphetet, og jeg har fjernet alt støv men den sitter fortsatt og dingler 108 celcius, og dette er jo sykt for ett skjermkort. Noen tips? Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 hvordan er det med luftsirkulasjonen i kabinettet ditt? går viften på skjermkortet? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 9800GX2 kommenterte jeg når jeg først så kortet at det kom til å bli en varmeovn, dette kortet har helt egne krav til ventilasjon, dog spesielt i kabinett. Det har mye varme som skal ut på trange steder og du vil få bort det som kommer ut så raskt som overhodet mulig. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 28. november 2008 Forfatter Del Skrevet 28. november 2008 Har jo Zalman GT1000, god lufting på det. Men kortet er nærmest samme som varmeovnen nå, så det er ikke så varmt, rundt 80 grader. 87 celcius Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 29. november 2008 Forfatter Del Skrevet 29. november 2008 Men visst jeg fyrer opp et spill øker den med 10 grader på under 10 minutter. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 (endret) det har vært kjent at 9800GX2 har et hete problem helt siden release da korta ligger svært nærme hverandre og deler på 1 vifte. kjører du standard klokk eller har du drevet å overklokket? Endret 29. november 2008 av SLIguy Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Klarer fint å holde meg under 82c, men med viften på uakseptabelt nivå... Synd, men tror noen det er muligheter for å fjærne dekselet for bedre sirkulasjon? Kanskje modifisere dekselet til å sette inn ei til vifte på kortet? Lenke til kommentar
smy Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 hive inn rivatuner og leke litt sett opp fan speed litt Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 29. november 2008 Forfatter Del Skrevet 29. november 2008 Har ikke overklokket noe nei. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 29. november 2008 Forfatter Del Skrevet 29. november 2008 Prøvde turen inn i rivertuner og den lar meg ikke endre på viftehastigheten :\ Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 29. november 2008 Forfatter Del Skrevet 29. november 2008 Dette er i windows. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 29. november 2008 Forfatter Del Skrevet 29. november 2008 CPU 10c? Jojo Mhm, til og med, med stock vifte Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 29. november 2008 Forfatter Del Skrevet 29. november 2008 spilte 10 min og fikk 107grader celcius før jeg skrudde av wow. Lenke til kommentar
adonay Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 spilte 10 min og fikk 107grader celcius før jeg skrudde av wow. Det er jo faktisk mer en mitt 4870x2 kort hadde 91c. Jeg kjøpte ett par pci slot vifter som du setter i pci slotten og trekker luft ut det hjalp noe samt at jeg måtte stille på vifta litt,.. Du kan jo eventuelt bruke kortet til formålet :-) Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 29. november 2008 Forfatter Del Skrevet 29. november 2008 spilte 10 min og fikk 107grader celcius før jeg skrudde av wow. Det er jo faktisk mer en mitt 4870x2 kort hadde 91c. Jeg kjøpte ett par pci slot vifter som du setter i pci slotten og trekker luft ut det hjalp noe samt at jeg måtte stille på vifta litt,.. Du kan jo eventuelt bruke kortet til formålet :-) Det er ett stort problem :\ Lenke til kommentar
brg Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 (endret) Prøvde turen inn i rivertuner og den lar meg ikke endre på viftehastigheten :\ Merkelig, jeg bruker Riva og har ingen problemer med å endre vifte hastighet på mitt GX2 kort. Kortet holder ca 80 grader på begge kjernene ved full load(Folding), vifte på 90%. Obs siden det er 2 kjerner så vises den som 2 kort i Riva, men du kan kun endre viften under det ene kortet. Endret 29. november 2008 av brg Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Jeg har heller ikke noe problemer med å bruke RivaTuner. Men bildet du linket til var av SpeedFan ihvertfall, så hvis du laster ned Riva skal det være lettere (for min del ihvertfall) å bestemme hastigheten på viftene dine. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 Men jeg har ikke åpnet selve skjermkortet og rensket de bare blåst litt, noen som kan lage en guide hvordan jeg åpner det? Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Åpne skjermkortet, bokstavelig talt? Det skal da ikke være nødvendig. Prøv bare å blås litt, og pass på å ikke bruke noe form for papir ol. Dette kan skape statisk elektrisitet og ødelegge skjermkortet ditt. Anbefaler deg også å sette opp RPM'en på viftene dine litt og ser om det hjelper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå