Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 En 15" kan spille ræva av en 8" når det kommer til hurtighet og presisjon. Det hele kommer an på hvor kraftig forsterker subwooferen har og hvor god kontroll denne har over elementet. Man skal ikke begynne å generalisere ut i fra egne erfaringer. Lenke til kommentar
fhl Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 En 15" kan spille ræva av en 8" når det kommer til hurtighet og presisjon. Det hele kommer an på hvor kraftig forsterker subwooferen har og hvor god kontroll denne har over elementet. Man skal ikke begynne å generalisere ut i fra egne erfaringer. Å påstå at det er forsterkeren som er avgjørende, er i alle fall generalisering. En dårlig sub låter ræva uansett hvilken forsterker du bruker. Forøvrig er jeg enig at elementets størrelse ikke har noe å si når det gjelder kvaliteten på en sub. Frode Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Uansett er det samme forsterker i disse to da, og størrelsen på elementet er ikke den eneste forskjellen. 10eren har vel også mindre kasse. Altså mindre som flytter på seg og dermed mindre etterslep. Eg har 12eren selv og eg hadde ikke kjøpt den viss det var musikk eg skulle brukt den til. Det er hvertfall min erfaring. Lenke til kommentar
slideface Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 Uansett er det samme forsterker i disse to da, og størrelsen på elementet er ikke den eneste forskjellen. 10eren har vel også mindre kasse. Altså mindre som flytter på seg og dermed mindre etterslep. Eg har 12eren selv og eg hadde ikke kjøpt den viss det var musikk eg skulle brukt den til. Det er hvertfall min erfaring. Hva med XTZ 99 W10 da? lillebroren til W12.? Ser den bra ut eller.. ? Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Bra den og, men hvis du har budsjett nok ville jeg heller gått for W12. Lenke til kommentar
slideface Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 Bra den og, men hvis du har budsjett nok ville jeg heller gått for W12. Så du mener at 12r'n er bedre? Har jo sånn ca 5k til sub så, ja Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 12'ern er bedre, ja. Gå for den hvis du har penger nok Lenke til kommentar
TheExcalibur Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 http://www.hifiklubben.no/produkter/hoeytt...woofer_sort.htm Denne ville jeg ha kjøpt. Cerwin Vega er expert på bass. Sies å slå ut på richter skalaen XD. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Noe den også gjør! Eksplosjoner føles gjennom marg og bein (se: hele huset) når en film havner i skuffen, på grunn av den subwooferen. Det er nok det morsomste kjøpet jeg har gjort, noen gang. Lenke til kommentar
TheExcalibur Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Jeg vurderer selv å kjøpe cerwin vega sorround. De største cw høytalerne, to av den subben og centern til cw og brokoble effekt forsteker. Til slutt kjøpe en nad. Fett? Jeg kommer til å blåses ut akkurat som i tilbake til fremmtiden, hoppe og få involle masjasje. lol. Jeg er crazy mother fucka man oh yeah XD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå