Gå til innhold

Trenger en subb, alternativer?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-XHLacM

En 15" kan spille ræva av en 8" når det kommer til hurtighet og presisjon. Det hele kommer an på hvor kraftig forsterker subwooferen har og hvor god kontroll denne har over elementet. Man skal ikke begynne å generalisere ut i fra egne erfaringer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En 15" kan spille ræva av en 8" når det kommer til hurtighet og presisjon. Det hele kommer an på hvor kraftig forsterker subwooferen har og hvor god kontroll denne har over elementet. Man skal ikke begynne å generalisere ut i fra egne erfaringer.

 

Å påstå at det er forsterkeren som er avgjørende, er i alle fall generalisering. En dårlig sub låter ræva uansett hvilken forsterker du bruker. Forøvrig er jeg enig at elementets størrelse ikke har noe å si når det gjelder kvaliteten på en sub.

 

Frode

Lenke til kommentar

Uansett er det samme forsterker i disse to da, og størrelsen på elementet er ikke den eneste forskjellen. 10eren har vel også mindre kasse. Altså mindre som flytter på seg og dermed mindre etterslep.

 

Eg har 12eren selv og eg hadde ikke kjøpt den viss det var musikk eg skulle brukt den til. Det er hvertfall min erfaring.

Lenke til kommentar
Uansett er det samme forsterker i disse to da, og størrelsen på elementet er ikke den eneste forskjellen. 10eren har vel også mindre kasse. Altså mindre som flytter på seg og dermed mindre etterslep.

 

Eg har 12eren selv og eg hadde ikke kjøpt den viss det var musikk eg skulle brukt den til. Det er hvertfall min erfaring.

 

Hva med XTZ 99 W10 da? lillebroren til W12.?

 

Ser den bra ut eller.. ? :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Noe den også gjør! Eksplosjoner føles gjennom marg og bein (se: hele huset) når en film havner i skuffen, på grunn av den subwooferen. Det er nok det morsomste kjøpet jeg har gjort, noen gang. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...