Gå til innhold

Gratis Pc til reg. brukere av forum

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke fulgt med på tråden, og sånt, så det kan godt hende at det har kommet masse argumenter for at PC'er skal gis til barnehager... Men jeg ser på det som tåpelig. Barn skal ut og leke, syns jeg. De blir fort nok og ofte nok fanget framfor en skjerm uansett, og burde heller utvikle balanse og muskler og bevegelighet og sånt. Dessuten; hvem skal sys-admin'e i en barnehage? En femti år gammel barnehagetante?

Gi PC'ene til noe annet. Foreninger og barnevernsinstitusjoner og sånt, for eksempel. Er totalt imot idéen med PC til barna... (Om det skulle være PC til de som jobba der, så er jo det noe annet...)

(Jeg greier nok alltids å tigge meg noe ny gammel hardware på skolen, uansett... På rommet til den ene grunnkurs-klassen står to Pentium-maskiner som ikke har blitt brukt på minst to år... NAM! Server-server-server-min-min-min!)

For det første er jeg en gutt på 23år som skal styre/ha kontroll over den pc-en, har selv 1 xp1800+ med 9700pro skjermkort og 512DDR har t.o.m hvert på TG en gang og har linux server stående, bygd pc-er selv også :yes: så du trenger ikke bekymre deg om at noen uvitende gamle tanter skal bruke den ;)

og som jeg skrev: jeg har hørt noen rykter om lek og lær spill som har en variert serie t.o.m en lek og lær barnehage, så pc'en SKAL brukes FORNUFTIG! :woot:

helt enig at barn skal være UTE OG LEKE, personlig synes jeg vi er alt for lite ute :( men som sagt pc-en skal brukes fornuftig og ikke sitte i timesvis foran, det blir mer maks 1 time om dagen 2 ganger i uken eller no og når 20 barn skal dele på en pc så blir det langt i fra mye tid til hver

barnehager er mye på turer GÅTURER ja, så siden du tydeligvis ikke vet hvordan det er i en barnehage så skal jeg love deg at mosjon og luft for dem nok av, selvom jeg personlig synes de kunne fått enda litt til :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja GRATULERER så mye til seilforenignen også, det glemte jeg i farta synes jarmo har gjort 2 veldig bra valg her :yes:

synes det kom mange bra forslag etter her også med tanke på f.eks barnehjem, sykehjem, organisasjoner, foreninger ect. jeg støtter alt som ikke er til selvbruk :yes:

hvis flere skulle gjøre som jarmo så håper jeg de følger hans fotspor :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...