Gå til innhold

Gratis Pc til reg. brukere av forum

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, alle trenger vel en 166 til å ha stående et eller annet sted.

Masse artige forslag her. :lol:

Fint at den forrige gikk til en barnehage og ikke bare en som sikkert har et par 166'er (eller annet stuff) liggende fra før.

God jobb folkens!

Lenke til kommentar
Er det ikke du som har HW.no's DC hub da? :roll:

Er nok ikke det. Kjører bare den hubben i siggen, og en hardware hub ville jeg ikke kjørt slik. Den har redirect fra moribundus.no-ip.org, som gjør at den er full på 10 sec. Og den er hovedsakelig engelsk. Hw hubben hadde vært hovedsakelig for hw folka.

Mistet jeg en stemme nå?

Hvor langt er du kommen med tankene dine ?

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har lest igjennom denne meget interessante posten og synes at det er kjempeflott at den første PC'en går til en barnehage (jeg fikk ikke røre en PC før ungdomsskolen :( )

Men til alle de som har behov for servere, huber og testmaskiner som begrunnelse,

Jeg synes at det både er egoistisk og grådig av dere og prøve å foreslå seg selv som den som fortjener det. Har dere ikke nok datamaskiner? Hvis dere trenger en tredje maskin til såkalt "server" så kan dere jo kjøpe en. Jeg stemmer for at den PC'en går til noe a la barnehage, barnehjem eller et bibliotek. Slik at flere av de som trenger det kan bruke den. Og at man ikke skal nominere en selv, men komme med gode forslag på hvem som fortjener den best. Men det er nok opptil eieren...dette var bare min mening om saken.

Lenke til kommentar

Vel som sagt så skulle maskinen bruker som både filserver, Surfe maskin for foreldrene som ikke har pc. Men eg tar skuffelsen på forhånd siden eg aldri vinner noe så....

Fint at pc'n gikk til en barnehage og greier men kordan kan han være helt 100% sikker på at det gikk til riktig sted og btw finnes det ikke en sånn avtale ting med kommuner og bedrifter som gir gamle pc'r til skoler og barnehager? Så det på tv en gang. :shrug:

Lenke til kommentar
Vel som sagt så skulle maskinen bruker som både filserver, Surfe maskin for foreldrene som ikke har pc. Men eg tar skuffelsen på forhånd siden eg aldri vinner noe så....

Fint at pc'n gikk til en barnehage og greier men kordan kan han være helt 100% sikker på at det gikk til riktig sted og btw finnes det ikke en sånn avtale ting med kommuner og bedrifter som gir gamle pc'r til skoler og barnehager? Så det på tv en gang. :shrug:

Jeg kontroller at pcène går til rette adresser :wink:

Lenke til kommentar
Nå har jo den seilbåt foreningen (muffe) sagt ifra fler ganger, jeg ser ikke på det som egoistisk (bruk i forening)? Ikke for å mase eller noe, da.

Kompis med seilforeningen eller ?

Greit det, PC`en går til seilforening i Grimstad, gratulerer !!!

Tusen takk til alle sammen her i forumet for tips og meninger.

Seff HW.no og partnere oxo :)

Lenke til kommentar

Hehe neida, har aldri seilt faktisk! :D Men de er en forening, og den barnehagen hadde jo fått en, og resten var "megmegmegmeg og min server!!!!!" - så valget var egentlig lett for min del om jeg hadde gitt bort en.

Synes du gjorde et godt valg! :woot:

Lenke til kommentar
Nå har jo den seilbåt foreningen (muffe) sagt ifra fler ganger, jeg ser ikke på det som egoistisk (bruk i forening)? Ikke for å mase eller noe, da.

Kompis med seilforeningen eller ?

Greit det, PC`en går til seilforening i Grimstad, gratulerer !!!

Tusen takk til alle sammen her i forumet for tips og meninger.

Seff HW.no og partnere oxo :)

Da må jeg få lov til å takke høyt og hellig.

Edit: Det jeg ikke oppdaget var at jamo har gitt oss PC-deler før også, igjen tusen takk.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke fulgt med på tråden, og sånt, så det kan godt hende at det har kommet masse argumenter for at PC'er skal gis til barnehager... Men jeg ser på det som tåpelig. Barn skal ut og leke, syns jeg. De blir fort nok og ofte nok fanget framfor en skjerm uansett, og burde heller utvikle balanse og muskler og bevegelighet og sånt. Dessuten; hvem skal sys-admin'e i en barnehage? En femti år gammel barnehagetante?

Gi PC'ene til noe annet. Foreninger og barnevernsinstitusjoner og sånt, for eksempel. Er totalt imot idéen med PC til barna... (Om det skulle være PC til de som jobba der, så er jo det noe annet...)

(Jeg greier nok alltids å tigge meg noe ny gammel hardware på skolen, uansett... På rommet til den ene grunnkurs-klassen står to Pentium-maskiner som ikke har blitt brukt på minst to år... NAM! Server-server-server-min-min-min!)

Lenke til kommentar
Jeg har ikke fulgt med på tråden, og sånt, så det kan godt hende at det har kommet masse argumenter for at PC'er skal gis til barnehager... Men jeg ser på det som tåpelig. Barn skal ut og leke, syns jeg. De blir fort nok og ofte nok fanget framfor en skjerm uansett, og burde heller utvikle balanse og muskler og bevegelighet og sånt. Dessuten; hvem skal sys-admin'e i en barnehage? En femti år gammel barnehagetante?

Gi PC'ene til noe annet. Foreninger og barnevernsinstitusjoner og sånt, for eksempel. Er totalt imot idéen med PC til barna... (Om det skulle være PC til de som jobba der, så er jo det noe annet...)

(Jeg greier nok alltids å tigge meg noe ny gammel hardware på skolen, uansett... På rommet til den ene grunnkurs-klassen står to Pentium-maskiner som ikke har blitt brukt på minst to år... NAM! Server-server-server-min-min-min!)

Det er folk fra forumet som sørger for sys-admin for pcèn :wink:

Barnehagene bruker PCèr til å lære ungene bla. lese og skrive når det

er regnvær :wink: + ungane får større variasjon i utfordninger !

Norge ligger langt etter i lese- og skrivekunnskaper i forhold til

mange andre europeiske land.

Dessuten lukter innlegget ditt av kverulering :(

Ha fortsatt en god dag !

Lenke til kommentar

Sorry, jarmo, jeg bare liker ikke helt tanken på masse barn som tidlig vennes til at "skjermen er en bra ting". Selv om mange av oss er ødelagte, trenger jo ikke de bli det..? (Om du skjønner hva jeg mener.)

Men okej. Det er uansett veldig snilt og nestekjærlig å gi fra seg PC'er. Så det skal du bare fortsette med.

Lenke til kommentar
Sorry, jarmo, jeg bare liker ikke helt tanken på masse barn som tidlig vennes til at "skjermen er en bra ting". Selv om mange av oss er ødelagte, trenger jo ikke de bli det..? (Om du skjønner hva jeg mener.)

Men okej. Det er uansett veldig snilt og nestekjærlig å gi fra seg PC'er. Så det skal du bare fortsette med.

Takk :)

Jeg er oxo litt enig med deg hvis det blir for mye av pc-bruk !

men jeg har full tillit til barnehagepersonalet at tingene vil bli

riktig prioritert !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...