Gå til innhold

Gratis Pc til reg. brukere av forum

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan eventuelt snakke med eiern av hubben om du vil hoste den. Ta kontakt på irc.

Dette var hyggelig av deg, men er vel lite nødvendig om ikke han er lei av å hoste den, eller har problemer(merket at de var nede). Annyway trenger jeg ikke ny pc for å hoste den lille hubben(ikke flåsete ment), min 75Mhz klarer flott opp til 80.

-Altså, vil han at jeg skal hoste så be han ta kontakt

-Trenger da egentlig ikke ny pc.

Hadde eg fått pc'n så har jo eg en gammel 14" pc skjerm fra 486 tidene klar. Har aldri vunnet noe så det hadde vært fint hvis eg vant nå.  

Jeg har opptil flere :wink:

Annyway får du min stemme nå når mitt behov falt vekk.

Lenke til kommentar

:-? Ja , ja . Jeg tenger oxo .. Har lett etter en 133-200 lenge . Har 3 barn jeg prøver å få hekta på data , men de får ikke lov til å sitte på pappas PC mer enn 30 min av gangen . ( de hamrer for mye på tastatur + jeg jobber en del med den). Tror vel ikke jeg kommer til å "vinne " den der , men jeg vet om ei 3 år gammer jente ( med 4 egne spill) og en 2 år gammel gutt som hadde blitt sjeleglade om de hadde hatt sin egen PC på delings !

Lenke til kommentar
:-?  Ja , ja . Jeg tenger oxo .. Har lett etter en 133-200 lenge . Har 3 barn jeg prøver å få hekta på data , men de får ikke lov til å sitte på pappas PC mer enn 30 min av gangen . ( de hamrer for mye på tastatur + jeg jobber en del med den). Tror vel ikke jeg kommer til å "vinne " den der , men jeg vet om ei 3 år gammer jente ( med 4 egne spill) og en 2 år gammel gutt som hadde blitt sjeleglade om de hadde hatt sin egen PC på delings !

Jeg førstår godt hva du mener :wink: Har hatt småtasser selv !

Dessverre egner disse pc`ene seg dårlig for nyere spill :cry:

Generelt sett bør du se etter PC èr rund 400-500 MHz klasse

med litt mer minne og 3D kort . da vil du få mindre krashjing.

Lenke til kommentar

Jeg kunne trengt en gammel PC som kunne kjøre IRC/DHCP-server på LAN og IRC/mail/FTP - server hjemme. Mulig med DC - hub også kanskje. Jeg kunne også trengt en 250MHz - 500MHz CPU ZIF Socket-8 og/eller en passe liten og gammel harddisk (ca 1-5 GB). Da har jeg nok til å få opp en annen PC. Får ADSL om ca 1mnd og da kan jeg sette opp DC-hub og IRC/FTP server.

Vennligst hilsen Magnus.

(Kjære guder AMD og Intel. La dette ønsket gå i oppfyllelse.)

Lenke til kommentar
:-?  Ja , ja . Jeg tenger oxo .. Har lett etter en 133-200 lenge . Har 3 barn jeg prøver å få hekta på data , men de får ikke lov til å sitte på pappas PC mer enn 30 min av gangen . ( de hamrer for mye på tastatur + jeg jobber en del med den). Tror vel ikke jeg kommer til å "vinne " den der , men jeg vet om ei 3 år gammer jente ( med 4 egne spill) og en 2 år gammel gutt som hadde blitt sjeleglade om de hadde hatt sin egen PC på delings !

Jeg førstår godt hva du mener :wink: Har hatt småtasser selv !

Dessverre egner disse pc`ene seg dårlig for nyere spill :cry:

Generelt sett bør du se etter PC èr rund 400-500 MHz klasse

med litt mer minne og 3D kort . da vil du få mindre krashjing.

:smile:

Som jeg så har den eldste 4 spill selv. I denne alderen er det "barnespill" som gjelder , og jeg har ikke funnet et ennå som ikke har 486 som høyeste krav. En 133 holder nok en stund , og innen den tid har nok pappa oppradert så mye at det er en reste-PC til dem .

Lenke til kommentar

Gir bort pc'er ? hørtes flott ut:p Jeg registrerte meg fordi jeg og en kamerat driver å skaffer deler til masse dårlige pc'er, vi har planer om å bygge rundt 10-20 dårlige pc'er av deler vi får gratis;) Hvis noen har noe å donere som f.eks en cpu, ram-brikke.. osv osv Kontakt oss på irc MethZ@undernet eller Swifty@undernet Hvis away Msg's logges. Alle deler vil bli satt pris på :D

Lenke til kommentar

send gjerne en til meg, jeg jobber i barnehage og jeg tror barna + meg :D

hadde satt pris på om vi kunne fått oss en pc på avdelingen som er hakket bedere enn den vi har som er en P100 med 8Mbram og win95, for ikke spillt Bygg Mester Bob engang eller disse demo spillene som følger med i f.eks Frosties pakka :(

det eneste spillet jeg har fått til å funke er gode gamle STUNTS men et bil spill blir man fort lei av :yes:

hadde hvert litt kult å ha en pc man t.o.m kunne legge inn spill for barna som var lærerike :woot:

Lenke til kommentar

hadde satt pris på om vi kunne fått oss en pc på avdelingen som er hakket bedere enn den vi har som er en P100 med 8Mbram og win95, for ikke spillt Bygg Mester Bob engang eller disse demo spillene som følger med i f.eks Frosties pakka :(

det eneste spillet jeg har fått til å funke er gode gamle STUNTS men et bil spill blir man fort lei av :yes:

hadde hvert litt kult å ha en pc man t.o.m kunne legge inn spill for barna som var lærerike  :woot:

Intressant argument :wink:

Lenke til kommentar

Se hva jeg fant om i "Hjelp, jeg skal ha ny PC!" denne posten forumet post av p@rm@nn:

[qutoe]Ja det er en fin Pc.

På generel basis vil jeg si at hovedkortet er det viktigste i nesten alle typer Pc. Om det er ustabilt, dårlig ytelse eller bare dårlig forutseende så går det utover hele systemet. Til spillytelse er grafikkortet det viktigste, selv om man kan klare seg med et fissent et om resten av systemet er kraftig. Jeg har

Abit NF7-S v1,2

Xp 2000+

512Mb ram

Og geforce 2 Ti@ultra

Og det klarer det meste, inkludert Unreal 2003 og Splinter cell om jeg ikke har FSAA og AF"[/qutoe]

Og litt tidlige i denne posten skrev han:

oorzako ja takk  

og jarmo ja takk  

Jeg prøver å gjøre kjøre en Dc hub til det beste for folket, men min trofaste 486 med 75Mhz og 16Mb ram klarer ikke over 95 brukere  I tilleg er jeg fryktelig fattig, så å kjøpe noe er uaktuelt.  

Og nå kommer jeg meg ikke en gang inn på hubben, av en aller annen grunn(maskinen klarer sikkert ikke flere).

Jaha, har ikke penger nei!

Lenke til kommentar
jarmo skrev:

Det hadde vært fint hvis du oxo kan avse et par gamle PC`er  

til noen som VIRKELIG trenger dem ¨

ja, jeg kan godt gi bort noen.. kansje...

:wink:  

Jeg ser, noen som er interessert :p

Bra at dere gir bort ting som dere ikke trenger

Stå på :woot:

Lenke til kommentar

Nei, det du ser der er kommfe pengene.

Om det er viktig for deg så kan jeg redigjøre for den dataen.

Først kom min komfirmasjon. Fikk litt penger penger som gikk inn i banken. Der koste de seg en stund( 2 år rettere sagt) så i høst kjøpte jeg meg den dataen. Da var hovedkortet et ASUS a7v333, og alt ble kjøpt hos It butikken, bortsett fra skjemen som jeg kjøpte brukt av JMdata. Totalt kostet den 7750,- med transport og retur av en rammbrikke som ikke fungerte. Så i februar i år la jeg i frustrasjon over at kortet mitt ikke klarer 166Mhz ut på bruktmarkedet for å se om noen var interesert. Merkelig var det raskt en som svarte, og som i tilleg bodde 20 Min fra meg. Vi ble raskt enig om en pris (600,-), og for et mellomled på 500,- fik jeg mit nye hovedkort(som er det viktigste i en pc).

Men fikk du bare 8000,- til komfen da? spør du. Nei, fikk mer, men når jeg var 15 dro jeg til fillipinene med bestefar, og det betalte jeg selv. Løpende inntekter har gåt med til løpende utgifter, har desverre ikke et regnskap, men gi meg beskjed så skal jeg prøve å redigjøre om det er mer vedrørende min private økkonomi du lurer på.

Har som sagt ikke lenger et ønske om den dataen, og bygget faktsik i dag en 133Mhz fra deler de kaster fra mammas job. Hele oppsetttet er her. Har nå en hub oppe på 75Mhz en min, og jobber med å fikse et script som gjør at jeg kan ha VIP er, som kommer inn selv om det er fult, men ikke kan banne/kicke. Alle som vil ha VIP kan sende meg en PM med nick og passord så legger jeg deg in når scriptet er fikset.

Lenke til kommentar

hadde hvert litt kult å ha en pc man t.o.m kunne legge inn spill for barna som var lærerike  :woot:

Tips : Lek og Lær Smårollinger

Lek og Lær Barnehage.

2 spill som er svært lærerike for barn i alder 2-5 år. Kjører på en 486 med win 95 .

Lenke til kommentar
Se hva jeg fant om i "Hjelp, jeg skal ha ny PC!" denne posten forumet post av p@rm@nn:

[qutoe]Ja det er en fin Pc.  

På generel basis vil jeg si at hovedkortet er det viktigste i nesten alle typer Pc. Om det er ustabilt, dårlig ytelse eller bare dårlig forutseende så går det utover hele systemet. Til spillytelse er grafikkortet det viktigste, selv om man kan klare seg med et fissent et om resten av systemet er kraftig. Jeg har  

Abit NF7-S v1,2  

Xp 2000+  

512Mb ram  

Og geforce 2 Ti@ultra  

Og det klarer det meste, inkludert Unreal 2003 og Splinter cell om jeg ikke har FSAA og AF"[/qutoe]

Og litt tidlige i denne posten skrev han:

oorzako ja takk  

og jarmo ja takk  

Jeg prøver å gjøre kjøre en Dc hub til det beste for folket, men min trofaste 486 med 75Mhz og 16Mb ram klarer ikke over 95 brukere  I tilleg er jeg fryktelig fattig, så å kjøpe noe er uaktuelt.  

Og nå kommer jeg meg ikke en gang inn på hubben, av en aller annen grunn(maskinen klarer sikkert ikke flere).

Jeg klarer meg fint utenom denne typen av innlegg !

Det er ikke snakke om hvem som har penger til hva men

hva maskiner skal brukes til :wink:

Er noen uenig med meg hvis den første PC`en går til barnehagen ???

:)

Lenke til kommentar

Sorry SnowDOG_, du vant nok ikke denne gangen heller :wink: Min stemme går til barnehagen. Men for nyskjerighetens skyld, hvor kraftig er disse dataene? Hvor mye ram og hva slags type(edo/sd) har de, vhor stor Hd og har de cd rom? Og Goodall hvor ligger barnehagen?

Lenke til kommentar

Sorry SnowDOG_, du vant nok ikke denne gangen heller :wink: Min stemme går til barnehagen. Men for nyskjerighetens skyld, hvor kraftig er disse dataene? Hvor mye ram og hva slags type(edo/sd) har de, vhor stor Hd og har de cd rom? Og Goodall hvor ligger barnehagen?

Har en pc til :wink:

166 mmx intel, 32-64 mb ram, cdrom,6-8gb hd,lydkort, osv.

Morgendagens maskin har litt OC potensiale (jumpere på HK :D )

Lenke til kommentar

Sorry SnowDOG_, du vant nok ikke denne gangen heller :wink: Min stemme går til barnehagen.

hehe men takk likevel :)

Har en pc til :wink: 166 mmx intel, 32-64 mb ram, cdrom,6-8gb hd,lydkort, osv. Morgendagens maskin har litt OC potensiale (jumpere på HK :D )
Fins det forsatt håp for meg? :woot:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...