Gå til innhold

Hvilke utdanning kan passe til meg?

VegardStr

Anbefalte innlegg

eg e no igrunnen ferdig utdanna tømrer, men er gått lei av det. så eg skal gå almenn påbygning til neste år, for så å fortsette på min videre utdannenelse uten mål :p

Har igrunnen veldig lyst å ta utdannelse som arkitekt / teknisk tegnar. eller ingeniør.

Har stor lidenskap for å planlegge ting som skal skje, ta avgjørelser ol.

har vertfall betemt meg att eg vil ha en jobb som eg e varm og tørr på fingrene stort sett heile arbeids dagen...

MEN det kan også kombinerast med litt kontor jobbing / delvis felt arbeid...

så det store spørsmålet, Hvilke tips / ideer har dere til meg? og til deres tips, kansje dere kunne skrevet kor lang tid det tar for meg å fullføre denne utdannelsen fra min nåværende tidspunkt..

Skole og jobb historikk:

- GK og VG1 byggfag og tømrar

- 2 år lærling tømrar.

- Jobber no som tømrar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dårlige tider for arkitekter nå ja, er visstnok fare for at en fjerdedel av alle arktitekter mister jobben, leste jeg i siste Teknisk ukeblad. Da kan du ikke akkurat regne med å få jobb særlig lett som nyutdannet. Det kan selvsagt se helt annerledes ut når du evt. er ferdig utdanna om 5-7 år, så det bør ikke skremme deg fra å bli arkitekt om det er det du har mest lyst til.

Når det gjelder ingeniører generelt er det fortsatt et godt arbeidsmarked, men byggingeniører er selvsagt ikke de mest ettertraktede om dagen. Ser man langsiktig blir det nok stor mangel på byggingeniører framover (ingeniørmangelen skal visst bli verst for de tradisjonelle ingeniørretningene - elektro, maskin og bygg).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...