Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Musepekeren "dirrer" på skjermen, USB'ene fucked?

Anbefalte innlegg

Why hello there. For en halvannen måned siden begynte musepekeren og dirre på skermen rett og slett. Jeg hadde en gammel Logitech MX310 som begynte å dra på årene og en slitt, svart fUnc matte og trodde kanskje dette var problemet. Jeg kjøpte en ny Trust Laser Combi Mouse MI-6200 og en tøymatte.

Det funket i et par dager, kanskje en uke, men så kom dirringa tilbake. Det handler altså om at musen rett og slett hopper 1-5 px til høyre og venstre, også i spill ol. Musa bruker såvidt jeg fant ut ingen fancy drivere, men jeg har et logitech keyboard så jeg oppdaterte setpoint for å teste, men hjalp ikke i det hele tatt. På dette tidspunkt ble jeg meget frustrert og søkte hjelp av kyndige (unlike myself) men ingen kunne hjelpe. Prøvde og bytte om på Usb portene bak som tilsynelatende hjalp, men bare en liten periode. Jeg kan ikke tenke meg noen spesielle ting jeg gjorde før den første dirringen begynte. Bruker windows xp og har windiws updater på.

Jeg installerte nye chipset drivere og prøvde og oppgradere Bios, som jeg ikke fikk til. Ting jeg ikke har prøvd er en massiv roll-back og reinstall av drivere og last resort er vel fresh-install. Men jeg er vel ikke helt det enda, dog, typisk at det ikke hjelper heller. Husker ikke helt alle specsa og aida var ikke så hjelpsom, venligst si ifra om ting jeg børsi mer om eller tilføye.

Intel Core 2 CPU 6400

Asus P5B LGA775

2gb RAM

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første gangen din var nok slitt musematte, fordi den hoppingen erfarte jeg selv etter en stund med samme matte. Har du testet den gamle musa på tøymatta?

Ville testet med en 3. mus, alt jeg har hatt av Trust produkter har vært av ymse kvalitet (derav prisen)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg tviler på BIOS-oppdatering funker, men det er sikkert verdt et forsøk if all else fails.

Ellers ville jeg nok vurdert å teste en 3. mus, evnt. teste en USB-hub eller lignende.

EDIT: Du kan prøve å dra ut noen av de andre USB-devicene dine og se om problemet vedvarer. Det kunne jo være USB-bus'en din ikke var rask nok til å takle alt.

Endret av Trophy
Lenke til kommentar

Det som er greia er at etter jeg laget innlegget her testet jeg og avinstallere Usb-enhet (sammensatt) også simpelten reboote. Det funket og i min latskap glemte jeg og melde ifra til dere vise orakler. Nå er imidlertid problemet tilbake g cursoren dirrer på alle de 3 forskjellige musene jeg har; min gamle logitech 310, min nye trust something something (står i toppen) og min broders eldgamle noe-som-ligner-på Logitech RX250 bare blå og grå. Min gamle løsninger ser ikke ut til å fungere lenger. Jeg har fremdeles en fresh install til gode, men jeg frykter å bli møtt av en dirrende mus right off the bat, så fortsett og tenke folkens! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...