Gå til innhold

Er suben min sprengt? Se andre post.

Nauz

Anbefalte innlegg

Jeg har et Jbl ES 80 sett som jeg hentet nye for en drøy uke siden. Jeg har de koblet opp til en HK avr 255 og driver om dagen med inspilling. Satte på høytalerne til å spille mens jeg var ute å spiste. Var ute ett par timer og når jeg kom hjem så kom det ikke lyd fra subwoferen. Prøvde å skru av alt og sjekket alle tilkoblingene, men fortsatt ingen lyd. Lampen som indikerer at det er kontakt mellom sub og forsterker lyser! Siden suben ikke spilte så prøvde jeg å sette forsterkeren til 2ch stero, og da merket jeg at stort sett all lyden kom fra høyre front.

Suben min spiller altså ikke og det virker som om det meste av lyden i stero kommer fra høyre høytaler. Det første som slo meg når det gjelder suben vat at en sikring kunne ha gått, men da hadde vel ikke lampa på toppen lyst? Hvorfor den ene høytaleren ikke spiller har jeg heller ingen anelse om.

Har nå koblet ut strømmeng for å la det "slappe av litt". Forsterkeren har perfekt pusterom og føles ikke spesielt varm! Er det noen som har noen formening om hva som kan ha skjedd?

Mvh Mats

Endret av Nauz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå spiller begge frontene, så det er ikke lenger noe problem. Må ha vært en kabel som satt dårlig.

I går så koblet jeg ut alt og lot det stå over natta. I dag koblet jeg til sub igjen og tilbakestilte forsterkeren til fabrikinstilling( Selvom jeg ikke har gjort noen endringer enda da jeg venter på oppdatering). Skrudde på suben og nå spiller den, men ikke som den skall. På rundt -30db kommer det rare "dunke" lyder, akkurat som om noe slår mot hverandre. Kan den være sprengt?

Kan understreke at jeg aldri har spilt høyere en -25db og at subvolumet har vært på kun litt over halveis.

Endret av Nauz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...