Gå til innhold

Politiet i Oslo ber folk om å holde seg unna

No14

Anbefalte innlegg

Min erfaring er at "innvandrere; narkomane og fattige" ikke er farlige...

Nei vel ... Jeg kjenner flere som har blitt ranet av narkomane, eller har hatt innbrudd av narkomane, som er ute etter penger til neste skudd. Innvandrere har høyere prosentandel kriminelle enn etniske nordmenn ... Ser ikke noe galt i det jeg sa.

Hvis du kjenner flere som har blitt ranet av narkomane er det et rimelig spesielt miljø de vanker i.. Narkomane har aldri vært en trussel for meg, de som skal ha penger til skudd er som regel tunge narkomane som er rimelig skrøpelige og tigger som regel penger. Gjør de innbrudd skader dem ikke personer hvertfall. De som evt. er farlige er de som går på speed, og de treffer man sjelden på.

Hvis man skal holde seg unna steder med innvandrere har vi et rimelig stort problem i oslo, snart halvparten av innbyggerne er utlendinger.

@dictator-tar ikke politiets råd til etterretning når det betyr å holde seg hjemme! Hører hva de sier, skjønner at det er problemområder, men det er deres oppgave å holde orden der!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, det bør fortsette å være sånn :) Derfor bør Storberget og resten av tullingene få fingen ut og øke lønnen til politiet så vi kan ha et funksjonelt maktapparat i dette landet.

Ja, helt enig der. Det er mange som har sluttet i politiet fordi lønnen er for dårlig. Den matcher jo ikke de harde arbeidsvilkårene deres. De må jo tross alt gå igjennom mange påkjenninger, både psykisk og fysisk. Derfor bør de ha mye høyere lønn enn det de har nå.

EDIT: Skriveleif

Endret av Shipwreck
Lenke til kommentar
Min erfaring er at "innvandrere; narkomane og fattige" ikke er farlige...

Nei vel ... Jeg kjenner flere som har blitt ranet av narkomane, eller har hatt innbrudd av narkomane, som er ute etter penger til neste skudd. Innvandrere har høyere prosentandel kriminelle enn etniske nordmenn ... Ser ikke noe galt i det jeg sa.

Hvis du kjenner flere som har blitt ranet av narkomane er det et rimelig spesielt miljø de vanker i.. Narkomane har aldri vært en trussel for meg, de som skal ha penger til skudd er som regel tunge narkomane som er rimelig skrøpelige og tigger som regel penger. Gjør de innbrudd skader dem ikke personer hvertfall. De som evt. er farlige er de som går på speed, og de treffer man sjelden på.

Hvis man skal holde seg unna steder med innvandrere har vi et rimelig stort problem i oslo, snart halvparten av innbyggerne er utlendinger.

@dictator-tar ikke politiets råd til etterretning når det betyr å holde seg hjemme! Hører hva de sier, skjønner at det er problemområder, men det er deres oppgave å holde orden der!

Hmmm ... 19 år gammel, student fra "middelklassen", som henger med andre studenter i samme aldersgruppe. Gjør vanlige ting, som å trene; feste og lese lekser ... Ikke noe undergrunnsmiljø akkurat ...

Alle jeg vet om som er narkomane (snakker da ikke om folk som røyker hasj, men folk som speeder eller tar kokain jevnlig) er involvert i annen kriminalitet, eller har veldig lav terskel for å invollvere seg i kriminalitet enn oppegående "vanlige" borgere (nei en narkoman kvalifiserer ikke som en "oppegående vanlig borger").

Tror du virkelig en person med en grei jobb, kone og familie går å raner folk for småpenger, mobiltelefoner og andre små verdisaker på Karl Johan nattestid? Nei.

Det sier seg selv, at den jevne narkomane bruker et par lapper på stoff på en dag - så klarer han ikke å finansiere denne dyre hobbyen ved å tigge småpenger utenfor 7-Eleven. Kunne man tjent såpass mye på å tigge småpenger - ja da hadde jeg faen meg droppet ut av skolen og satt meg der med dem jeg og ...

Lenke til kommentar
Der jeg er fra er de som tar kokain jevnlig "vellykkede" mennesker med god jobb og høy status. De har råd til rusen sin. Men selvfølgelig forskjeller her som andre steder.

Vel, de jeg kjenner som bruker kokain er ungdom 18-22 som bor hjemme, droppet ut av GK mekaniske fag og aldri har hatt en jobb mer enn 2 uker i strekk. Et godt stykke fra de fargerike kokainforretningsmennene man ser på TV-serier, som kjører Porsche; har modellkone og bor i Beverly Hills.

Lenke til kommentar
Der jeg er fra er de som tar kokain jevnlig "vellykkede" mennesker med god jobb og høy status. De har råd til rusen sin. Men selvfølgelig forskjeller her som andre steder.

Det finnes vel igrunn to typer narkomane: De som kan finansiere sitt eget behov på lovlige måter og de som ikke kan finansiere det. Her havner vel siste gruppe blant de som skaper problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...