Gå til innhold

Politiet i Oslo ber folk om å holde seg unna

No14

Anbefalte innlegg

Blir litt forundret og irritert over en artikkel i VG der det står: "Politiet i Oslo ber folk om å holde seg unna områdene Karl Johan, Jernbanetorget, Nedre Grünerløkka og Akerselva på kveldstid for å unngå å bli ranet. Men folk bryr seg ikke om politiets anbefalinger. "

Når man blir frarådet å gå rundt på sentrale steder i sin egen by blir jeg litt pissed! Når det atpåtil er politiet som sier det pga at det er fare for å bli ranet hvis man går der, lurer jeg litt på hvorfor de ikke selv har patruljer på disse stedene. Greit at det er dårlig med ressurser, men når de går så langt som å fraråde folk å gå på disse stedene har de jo kun en ting å gjøre: vise seg!! Det er som å si til potensielle ranere at her kommer vi ikke og er det noen som er så dumme å går hit når vi har sagt at de skal holde seg unna, så er det fritt fram!

Skjønner godt at folk ikke bryr seg! Det er heller politiet som skal holde driten unna byen så normale folk kan oppholde seg der!

Måtte bare få det ut!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med de som skal hindre at slike ting hender? De vet om problemet, men i stedet for å være der så forskyver de problemet over til vanlige borgere. Hvor i byen kan du egentlig gå hvis du skal holde deg unna de plassene de sier? Jeg klager på at politiet ikke er der de vet ranene skjer før jeg blir ranet! Det er faktisk jobben deres! Og hvem i helvete skal jeg gå til om jeg blir ranet hvis jeg ikke skal gå å "klage" til politiet?

Lenke til kommentar

Det er lett for dere å si at man skal unngå de stedene, når man bor der. Selv er jeg bosatt sentralt i Oslo, ikke så langt unna akerselva. For å komme til for eksempel Karl Johan (som jeg tydeligvis ikke burde) må jeg gå gjennom slike områder. Hva kan jeg gjøre? Låse døra og aldri gå ut?

Noen ganger ønsker jeg å bevæpne meg og rett og slett skyte en eventuell raner i hodet. Jeg har jo knapt lov til å forsvare meg om jeg blir ranet heller...

Lenke til kommentar
gi oss rett til å bære våpen istedet, så kan vi even out the odds

Hva sa du om idiotisk svar?

Beklager jeg glemte at man må ha mer enn 30 iq for å skjønne ironi.

Saklig innlegg igjen drifter :thumbup:

Hva med de som skal hindre at slike ting hender? De vet om problemet, men i stedet for å være der så forskyver de problemet over til vanlige borgere. Hvor i byen kan du egentlig gå hvis du skal holde deg unna de plassene de sier? Jeg klager på at politiet ikke er der de vet ranene skjer før jeg blir ranet! Det er faktisk jobben deres! Og hvem i helvete skal jeg gå til om jeg blir ranet hvis jeg ikke skal gå å "klage" til politiet?

Sier ikke at du ikke skal gå til polititet heller eg.

Men du KAN jo la vær å ferdes der de har advart folk mot å gå så slipper du jo kanskje å bli ranet. Hørtes det ut som en idè kanskje? Eller er du en sånn som MÅ trosse folk uansett hva de sier?

EDIT: MEN eg bor ikke i Oslo (takk gud for det) så eg bryr meg egentlig ikke om hvordan dere ordner opp :)

Endret av LunaticFanatic
Lenke til kommentar

Lunatic- skjønner at du ikke bor i oslo! Jeg prøver ikke være vanskelig, men de skal man gå ut i oslo er man nødt til å komme over en av de stedene de lister opp. Alternativet er å holde seg hjemme, noe jeg ikke gjør pga noen drittunger som raner folk! Noen få kriminelle skal ødelegge moroa for tusenvis som er ute på byen.. yeah right! Er enig med aklla der!

Lenke til kommentar
Det kan ikke sammenlignes. Du skjønner tydeligvis ikke at folk faktisk bor i områdene politiet advarer mot, så det hjelper fint lite å være forsiktig.

Jo, eg skjønner det.

Men trådstarter fremhever problemet som om at han faktiskt kommer til å gå på disse stedene kun på trass.

Er det eg reagerer på, eg skjønner veldig godt at folk både bor på disse stedene og at folk kanskje MÅ gjennom disse stedene osv, men en trenger ikke gå der på trass bare for at purken har advart mot det.

Lenke til kommentar

Men hva med at inbyggerne i selve byen begynnte å bry seg mer, hadde ikke det hjulpet. Jeg har sett "ran"/veske napping på åpen gate ved tilfelle.. det var ikke annet en den som mista veska som brydde seg.. tyven løp igjennom en folke mengde som lett kunne stoppen han.. derimot så gav alle tyven plass til å løpe på.

Grit nok, politiet trenger mer ressurser.. men vanlig mann i gata trenger mer initiativ også

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...