Rakkern Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 (endret) Hei alle Jeg trenger litt hjelp. Mitt klenodium av en pc-skjerm tok kvelden (mista rødfarge) for en tid tilbake, og da en nabo introduserte meg for spillet STALKER ClearSky fikk jeg fart på meg, og bestillte ny flatskjerm - BenQ G2400W Skjerm pluss ny spillmus og matte utgjorde desverre smertegrense for denne måneds investeringer, faktisk langt over smertegrensa, så da jeg litt senere oppdaga at jeg hadde glemt å avsette kronasje til et passende grafikkort...ja da var det vel som å ha "bæsja på leggen". Så jeg trenger hjelp til å finne det BILLIGSTE og beste grafikkort som kan takle STALKER ClearSky i 24 tommers oppløsning (1900x1200?), men hvor kvaliteten på kortet likevel er så bra at spillet kan spilles uten så alt for mye reduksjon i spillopplevelsen. Vil jo neppe være trivelig å spille spillet på absolutt laveste settings, så litt kvalitet bør kortet ha. Jeg ser at spillutvikler anbefaler 8800GT eller HD2900XT(svindyrt). Har lest HW.no's anbefalinger, men syns til eksempel HD4850 og HD4870 er for dyre. Vedr forholdet ytelse/pris så tenker jeg det smarteste må være å gå for ATI sine kort. Har ATI et billig kort som kan måle seg med 8800GT, og er 8800GT nivået bra nok til STALKER ClearSky? Eller, for å gjøre spørsmålet så enkelt som mulig: Hvilke kort MÅ jeg ha for å kunne spille STALKER ClearSkypå en tilfredstillende måte, og finnes der ET kort som klarer jobben? Må jeg bruke to kort så er ATI utelukket, i det jeg ikke har Crossfire støtte på mitt MSI K9N Platinum SLI. Har forøvrig XP SP2, 2 gig Ram og AMD X2 4600+ prosessor. Noen som kan hjelpe, så jeg slipper å vente til 2009 før jeg får råd til å spille? :-) Endret 28. november 2008 av Rakkern Lenke til kommentar
Rakkern Skrevet 29. november 2008 Forfatter Del Skrevet 29. november 2008 Har nettopp fått lånt meg et kort, så problemet er løst. Nå gjelder det bare å hive på sparegrisen så jeg får kjøpt noe snadder på nyåret Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå