Gå til innhold

Tobago som reisemål ?

V_B

Anbefalte innlegg

Hei.

Driver å ser litt på reise og har kommet til konklusjonen at reiser til neste år vil gå litt lengere enn Europa. Har surfet nettet og fattet litt interesse for Tobago. Er det noen her som har noen erfaring fra øyen ? Prøver å finne litt informasjon om greie reisetilbud og hvordan prisene er, men det er ellers skralt med resultater. Det som er mest interessant er å finne utleie av leilighet med har lyst til å finne en seriøs aktør, der jeg ikke ender opp med å bo på gata og får ett tap på x-antall tusen kroner fordi jeg ble lurt.

Håper på svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tanten min har bygget hus der nå. Hun dro dit for en del år siden, og siden har hun dratt tilbake så ofte hun har fått muligheten. Det ser utrolig fint ut der, og basert på det jeg har hørt fra henne, er det et fantastisk reisemål. Jeg drømmer om å dra dit selv. ^^

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Hei.

Driver å ser litt på reise og har kommet til konklusjonen at reiser til neste år vil gå litt lengere enn Europa. Har surfet nettet og fattet litt interesse for Tobago. Er det noen her som har noen erfaring fra øyen ? Prøver å finne litt informasjon om greie reisetilbud og hvordan prisene er, men det er ellers skralt med resultater. Det som er mest interessant er å finne utleie av leilighet med har lyst til å finne en seriøs aktør, der jeg ikke ender opp med å bo på gata og får ett tap på x-antall tusen kroner fordi jeg ble lurt.

Håper på svar.

Min far er fra Trinidad, så jeg har vært på både Trinidad og Tobago totalt 5 ganger nå. Skal tilbake til Tobago i år for karnivalet (anbefales!). I forholdtil det du skriver så vil jeg for det første absolutt anbefale deg stedet! Beste måten å reise fra Norge er via London (Gatwick) med Virgin Atlantic. Flyet går hver torsdag (mener keg det er) og tur/retur London/Tobago er det rundt NOK 7 000, gitt at du bestiller i rimelig tid. Flyet går tidlig fra Gatwick, så du må påberegne opvernatting i London. I den forbiondelse anbefaler jeg Gable End Guest house som er fem-ti min fra Gatwick. Veldig hyggelige folk der og prisen er 300 kroner cirka per pers.

Når det gjelder overnatting på Tobago har vi alltid bodd på Rainbow Resort (veldig seriøs, og hyggelig) som er ferieleiligheter fem minutter gange fra flyplassen og enda nærmere den beste stranden på Tobago, Store Bay. Som gode god kunde har vi fått til gode priser der, men det burde ikke kommer på mer enn 2-400 kroner natten avhengig av antall personer og størrelse på leiligheten. Det er ti-femten minutters gange til Pigeon Point som er "turist stranden. Den koster en liten femtilapp for tilgang (mener jeg det var) og er ikke fullt så fin som Store Bay hva angår sandkvaliteten, men har til gjengeld en del aktiviteter og fasiliteter som ikke de har ved Store Bay.

Det er ikke så mye dyrere på Tobago. TT dollaren følger USD. DU må forvente at det er litt dyrere for mat ol nær stranden og området rundt hotellene. Men tar du taxi litt innover fra kysten, så er det veldig hyggelige priser, spesielt om du sammenligner med norsk standard :)

Uansett, lykke til og god tur. Selv har jeg avreise til Tobago om tre uker :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...