garb Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Har en 2004 Passat. Sideblinklyset på bilen sitter bakpå utvendig sidespeil. Pæren er tydeligvis gått, så jeg må skifte. Men; hvordan kommer jeg til? Ser ingen skruer, og klarer ikke vri selve speilet inne i "huset" til sidespeilet slik at jeg kommer til "inni" speilet. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Står vel fint forklart i manualen til bilen. Lenke til kommentar
garb Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 Står vel fint forklart i manualen til bilen. Må innrømme at jeg antok at det var underforstått; nei, dette står ikke fint forklart i manualen til bilen. Faktisk ikke i det hele tatt. Så; er det noen der som har peiling på hva de snakker om og som kan hjelpe? (... og som faktisk er inne og kikker på denne tråden, selv om det kan se ut som om jeg allerede har fått svar, siden det er 2 reply's på spørsmålet mitt ... takk for konstruktivt innspill Bruktbilen ...) Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Ta en titt her du. http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3819890 Lenke til kommentar
garb Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 Ta en titt her du. http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3819890 Flott!! Takk!! Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Ta en titt her du. http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3819890 Genial konstruksjon må jeg si, man må altså bruke en halvtime på å demontere hele speilet for å skifte en lyspære, noe som ellers kunne latt seg gjøre på 5 minutter med et vanlig skrujern. (lange, tynne, fleksible Torx-trekkere er ikke noe vanlige folk har i verktøykassa si..) Forstår godt at det ikke sto i instruksjonsboka, derimot står det helt sikkert i verkstedhåndboka. Det merkes at bilprodusenten her har tenkt å tjene penger på vedlikeholdssida etter hvert.. På litt eldre biler, som var konstruert av folk med ett snev av teknisk innsikt som ikke bare tenker "stilig design" var alle pærene (unntatt instrumentlys) mulig å skifte enten helt uten verktøy, eller med kun en skrutrekker.. Sett fra forbrukerens synspunkt går utviklingen i helt feil retning! Lenke til kommentar
War Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Samme som hovedlyspærene det på utvalgte modeller. Ene siden bytter man på esso, andre siden må man skru ut hele motoren og sette den på verksted. Liten overdrivelse men jeg ventet 2 timer møller mens en fyr demonterte masse for å skifte pæra. Regninga ble ikke på mer en 200 kr merkelig nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå