Gå til innhold

Nytt headset m/mic rundt 1000kr, Forslag? Sennheiser PC 350?

StealthGT

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal anskaffe meg et nytt headsett, og trenger noen gode forslag. Headsettet skal primært brukes til spilling foran PC'en hjemme så utseendet har ikke all verdens betydning.

Krav jeg stiller til headsettet:

3.5mm jack

Ikke trådløst

Mikrofon

Surround (ikke 100% nødvendig, men greit å ha)

Meget god lydkvalitet

God komfort (skal kunne ha dem på minst 3 timer på rad uten å føle ubehag)

God byggkvalitet (den skal vare et par år med normalt bruk)

I tillegg er det fint om den har volumkontroll på ledningen.

Headsettet skal ikke overstige prisen på 1600kr.

Annen relevant informasjon:

Jeg har et Creative X-Fi SB Xtremegamer lydkort på PC'n.

Jeg har sett litt på headset i prisguiden og på diverse andre sider, og headsettet som har fått mest aksept hos meg er Sennheiser's PC 350, som ser ut til å ha en hel del gode reviews. Jeg har ingen tidligere erfaringer med modellen eller merket, og vil gjerne høre deres forslag dersom det finnes bedre alternativer på markedet.

(PS. Dete er min første post på forumet, så om jeg har gjort fundamentale feil/plassert den i feil underfora ber jeg om at en moderator retter på meg. Takk.)

Endret av StealthGT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lest en del steder at den skulle ha surround, men så lenge den er bedre en konkurrentene skulle ikke dette være en vesentlig mangel (håper jeg). Hodet mitt er ikke større en normalt (mener i hvertfall jeg da) så det skulle gå greit. Andre som har noen innvendinger/forslag?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har nesten bestemt meg for PC 350, men vil gjerne få noen flere svar først. Har også sett litt på Beyerdynamic DT 770 Pro. Disse er en god del dyrere enn PC 350, men vil de, sammen med en egen mikrofon, gi et bedre resultat enn PC 350? I så fall, ville de være verdt pengene?

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Har nesten bestemt meg for PC 350, men vil gjerne få noen flere svar først. Har også sett litt på Beyerdynamic DT 770 Pro. Disse er en god del dyrere enn PC 350, men vil de, sammen med en egen mikrofon, gi et bedre resultat enn PC 350? I så fall, ville de være verdt pengene?

Takker for alle svar.

Det tror jeg. Da har du ogsp noe som er veldig bra til musikk også. Men de er litt tungdrevne hvis du ikke kjøper 32 ohms versjonen. 80 ohm fungerer bra med pc, det gjør vel kanskje 250 også, men det blir for mye for portable spillere

Lenke til kommentar

Hadde egentlig ikke tenkt å bruke dem med portable spillere, men hvis det er mulig er det en bonus. Er lydkvaliteten i hodetelefonen relativ til Ohm'en?

Jeg skulle ønske at HW kunne teste PC 350 slik som de har gjort med DT 770 Pro, noe som fikk:

1.jpg

Hvis jeg velger DT 770 Pro, hvilken mikrofon burde jeg bruke med den?

det gjør vel kanskje 250 også
Mener du 250 Ohm eller er det typo av PC 350?

Jeg ber også alle dere som har DT 770 Pro eller PC 350 å komme med erfaringer dere har hatt med hodesettene.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Err, mulig jeg er alt for trøtt til å forstå dette, men hvordan kan et headset som ikke har surround være bra til gaming? Hva om det kommer en bakfra på høyre side, hvordan kan en høre dette uten surround?

Jeg tipper jeg er helt jordet nå, for jeg har virkelig lyst til å tykke "kjøp" på dette headsettet nå...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...