toretang5 Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Hei Jeg har nå hatt bilen til EU-kontroll to forskjellige steder, og resultatene fremkommer nedenfor. Jeg har ikke ordnet noe mellom de 2 kontrollene. Jeg antar at det vil være mest rimelig å benytte seg av kontroll 2 for reparasjon – selv om slitt dørhengsel har kommet med - i og med at frontruten og foringer bak har ”forsvunnet”. Kan dere si om dere er enige i dette? Hva vil være en ”grei” pris for å fikse det som er nevnt i kontroll nummer 2? Kontroll 1 3.1 2 Slitt Frontvindu 3.2 1 Defekte vinduspussere; bak 4.2 2 Dugg/vann i lykt for nærlys; Høyre side 4.3 1 Parklys – knust glass; venstre foran 4.3 1 Parklys virker ikke; høyre foran 4.9 1 Skiltlys – virker ikke 4.10 1 Ekstra hjelpelys defekt reflektor; høyre foran 4.10 1 Ryggelys – defekt 5.2 2 Bakstilling; foringer begge sider i bærearmer 5.5 2 Støtdempere – lekkasje; venstre bak 8.4 2 Oljelekkasje fra motor Kontroll 2 4.1 2 Fjernlys – feil innstilling – Venstre foran 4.2 2 Nærlys – feil innstilling – Venstre foran 4.3 1 Parkeringslys – defekter – Høyre foran 4.3 1 Knust glass – Venstre forand 5.5 2 Stødempere – dårlig virkning – Venstre bak 6.11 1 Dørhengsler defekt/slitt – Venstre foran 8.4 2 Oljelekkasje fra bunnpanne STOR LEKKASJE Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Kontroll 1 og 2? Har du tatt Eu kontroll 2 forskjellige steder? Eller mener du rett og slett bare 1'er og 2'er feil og at du kaller det kontroll 1 og 2? Lenke til kommentar
toretang5 Skrevet 28. november 2008 Forfatter Del Skrevet 28. november 2008 Kontroll 1 og 2? Har du tatt Eu kontroll 2 forskjellige steder?Eller mener du rett og slett bare 1'er og 2'er feil og at du kaller det kontroll 1 og 2? Ja, jeg har tatt EU-kontroll 2 steder, fordi jeg ble litt irritert etter den første kontrollen. Frontruten var helt fin, noe jeg også fikk bekreftet under kontroll 2. I tillegg påpekte verksted 1 andre feil som ikke var reelle. Tydeligvis har de funnet på ting. Jeg har skrevet inn på begge kontrollene hvilke feil som er "1-ere" og hvilke som er "2-ere" Lenke til kommentar
eab Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Kontroll 2 4.1 2 Fjernlys – feil innstilling – Venstre foran 4.2 2 Nærlys – feil innstilling – Venstre foran 4.3 1 Parkeringslys – defekter – Høyre foran 4.3 1 Knust glass – Venstre forand 5.5 2 Stødempere – dårlig virkning – Venstre bak 6.11 1 Dørhengsler defekt/slitt – Venstre foran 8.4 2 Oljelekkasje fra bunnpanne STOR LEKKASJE lysjustering bør verkstedet klare å få til uten så alt for mye utlegg. Støtdempere bak må du bytte og motoren kan du vaske og be til gud om at det ikke drypper ned på gulvet når bilen er på etterkontroll. Spørsmålet er om noen av firmaene har rapportert inn resulatene til Statens Vegvesen. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Det med lysjustering syns jeg er rart. At når dem først drar fram apparatet for å kontrollere, så gidder dem ikke bruke 1 min på å justere de, når du først har gjort alt forarbeidet. Der jeg jobber, justerer vi alltid lysa om de ikke er korrekt. Bare idiotisk om kunden skal komme tilbake for å justere lys om det er det eneste som er feil! Lenke til kommentar
gxi Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 (endret) Hvis glasset er knust, så er det ikke mye vits å foreta en justering, fordi det blir aldri brukbart uansett. Det er bare èn ting som funker da, og det er å bytte lykten. Uansett.. vær klar over at PKKer er bare overfladiske sjekker, og mye er bare stikkprøver, så at to kontroller som avdekker forskjellige feil bekrefter ikke at det ene verkstedet tar feil og at det er påpekt ikke-eksisterende feil. Endret 29. november 2008 av gxi Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 (endret) det er ikke alltid det går ann å justere lyset, grunnet justeringa er ødelagt, ikke skjedd meg så mange ganger, men det har skjedd. frontrute er en litt vanskelig sak å dømme noen ganger, går jo på skjønn, så mange ganger jeg har fått en annen mekaniker til å se på det og høre hans mening. men slitt frontrute ser du fort i direkte lys, det er jo helt jævlig å kjøre med, og bør byttes så fort som mulig. Endret 29. november 2008 av Simkin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå