Gå til innhold

SLI Med Chieftec Super Series PSU 1000W

rextex128

Anbefalte innlegg

Hei er det noen som har Chieftec Super Series PSU 1000W som vet om di 2 røde 6 pin kontaktene virker til SLI for det er 2 stk svarte 6 pin PCI_E kontakter som jeg bruker jeg fikk meg 1 9800GTX å den trengte 2 - 6pin PCI-E kontakt tenkte jeg ville ha det i sli bestilte meg 1 stk 9800GTX til tok fram 2 stk 6 pin RØDE kontakter som jeg hadde fått med PSUn tenkte kanskje de var sikkert til så at man kunne ha 4 STK 6 PIN PCI-E kontakter

men når jeg kobla alt ferdig 2 å skulle starte å da HEHE kom det noen små smell lyder å lukta brent å det ble stille jeg slo av PSUen av bak

kobla ut de røde på skjermkortet NR 2 slo den på igjenn skjermen kom ikke på igjenn å nå virka ikke av bryteren på kabinettet måtte slå av bak så det jeg lurte på var er det bare 2 6pin PCI -E på den PSUen eller kan man bruke de røde også eller er di til noe annet

+ på de 9800GTX er det 2 kontakter til den brua hvem av dem skal man bruke jeg har bare 1 bru den som er nærmest bak eller den mot hardiskene

post-124209-1227902864_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Fulgte det med en manual til strømforsyningen? I så fall, les denne for å skaffe informasjon for å få besvart spørsmålet.

Er det mulig at det kun er de røde tilkoblingspunktene som er til PCI-E? Så på komplett.no at strømforsyningen har (2 x 6-pin PCI-E) + (2 x 2+6-pin PCI-E), som altså tilsvarer de røde tilkoblingspunktene på baksiden av strømforsyningen.

Basert på din skildring av hendelsen høres det ut som noe gikk fryktelig galt da du kombinerte 2 svarte 6-pin kontakter og 2 røde 6-pin kontakter (kanskje du blir nødt til å bytte ut noen deler som ble svidd).

Dersom det viser seg at det kun er de røde tilkoblingene som er PCI-E kompatible, kan du bare kobla av 2 pins på 6+2-pin kabelen så har du til sammen 4 PCI-E 6-pin til grafikkortene dine.

Angående Sli-brua (antar det er Sli-brua du snakker om), så mener jeg det er de "nærmest bak" du skal nytte under et Sli-opsett av denne typen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...