Gå til innhold

Tråden for oss som fortsatt spiller Oblivion/den store Oblivion mod tråden!


Anbefalte innlegg

Hvis jeg prøver å kjøre OBMM s¨f¨r jeg opp en feilmelding, det står

OBMM must be installed to Oblivion's base directory.

If you have moved or renamed "oblivion_default.ini" please replace it.

 

Noen som kan hjelpe?

 

Trenger ikke hjelp, fikk det til

Endret av sCuper
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
Det var egentlig Fallout 3 som fikk meg til å begynne med Oblivion igjen. Syns Fallout var vanvittig bra, og jeg skulle gjerne ønske Oblivion var like bra. Så da var det å sette igang og modde, og sånn som det er nå er det søren i meg ikke langt i fra ;)

Hei du! :)

 

Lest denne posten her, og det du skrev her var vel egentlig den eksakte grunnen til at jeg begynte å "rote" i Oblivion-delen av forumet..

 

Jeg spilte også en del Oblivion før, har CE versjoner både til PC og til 360, men gikk lei, mye pga level-greia og noen andre ting som "ikke helt fungerte" (mener å huske at all-caves-is-the-same, var en av greia).. uansett.. Spiller nå Fallout 3 veldig mye, og er nokså hekta på det, og har mens jeg har sittet og spilt det begynt å "drømme" litt om Oblivion igjen.. og det at du skrev at du var veldig fornøyd med Oblivion igjen etter å ha kommet fra Fallout 3, så lurte jeg litt på om du fortsatt syntes det? Eller om det bare var en "startfasegreie"? Så i en post litt nedenfor at du hadde listet opp alle mods du brukte.. har ikke sett på den enda, men hvilke mods bruker du nå? Kunne du slengt opp en ny liste, eventuelt? Men, viktigst av alt, vil jeg nå, som du ble da, bli fornøyd med Oblivion igjen?

 

Takker :)

Lenke til kommentar

Kan vel svare på det jeg også, da jeg følte det samme?

 

Jeg spilte Oblivion veldig mye før Fallout. Da jeg fikk FO3 sluttet jeg helt, men begnte snart igjen, fordi jeg "savnet" det når jeg spilte FO3. Med de rette modsene som endrer fr eksempel huler osv. så blir det kult å spille, men det er veldig ulikt Fallout.

Lenke til kommentar

Takk for svar! :) Hvordan ulikt mener du? Bortsett fra at det er sverd og ikke hagler, eller hva tenker du på? Jeg er jo klar over de opplagte forskjellene, men..

 

Selv sluttet jeg lenge før Fallout 3 kom i hyllene med Oblivion..

 

 

Så all tullete level-scaling er borte? Det fungerer helt topp mods? Og huler er også forandret? Eller er det bare nye/flere.. ?

 

Du er fornøyd?

 

Takker :)

Lenke til kommentar

Det finnes mods som kan endre scaling og levelsystemet, hvis du ønsker det. Det finnes også mods som legger til ekstra guilds/byer/quests, hvis du går lei det originale. The Lost Spire var det første som falt meg inn her som en helt fantastisk god quest/guild-mod! Det finnes utallige mods for det meste, så du kan spesialtilpasse spillet etter dine ønsker på svært mange områder.

 

Jeg synes det var ganske mange likheter i Fallout 3 og Oblivion, og jeg kjøpte Fallout 3 nettopp fordi jeg hørte om likheten og trengte noe free-roaming rpg fra Bethesda for å korte ned ventetiden til TES V. En av de største forskjellene er vel at Fallout 3 opererer med XP, mens Oblivion bruker skill points. Det første er vel mer vanlig mens det siste passer bedre når man rollespiller, synes jeg.

Lenke til kommentar

Det er mange likheter, men i Fallout 3 finner du ikke huler som er like eller hus som er like. Landskapet er jo ufattelig likt over hele Washington DC, men hus, huler osv. er ikke like generiske som i Oblivion. På den andre siden er det også færre.

 

levelling suger også. Når man er rundt level 20 møter man knapt på annet en Giant Radscorps og Yao Guais. Det gjelder i det minste for meg. Møter ofte Deathclaws også.

Lenke til kommentar

Vil OOO eller den unofficial patchen gjøre spillet noe tregere, eller er det kun "bug fix" og forandring så noe får mer realistisk feel (men ikke noe som går utover ytelsen)?

 

Er det mulig å installere OOO som et tillegg, slik at man bare kan huke det vekk for å prøve uten igjen, eller skriver over den en del filer?

 

Klikket på den linken på førstesiden, men synes den bare var full av reklame og annet tull..

 

Den Advancement-greia (level-moden), er det bare å installere den og så fungerer den, eller er det noe settings noe sted?

 

 

Takker :)

Lenke til kommentar

Takk! :)

 

Jeg har funnet OOO, via den linken du ga meg.. men, fant ikke noe om fremgang ved installasjon (mener de sa på førsteposten man skulle lese noe) - Hvordan installerer man den? Dessuten så siden veldig ut som en "reklameside", med masse linker til diverse tullball..

 

Slik som jeg har det installert nå:

 

Oblivion Vanilla

Update til en 1.2xxxx -patch(?)

Oblivion Mod M(something)

- Level Advancement

- Elven Map Redux

- Real Physics

 

Tror jeg..

 

Går det greit å installere OOO nå? Det samme med UOP? Noen av disse som bør bli installert først? (Må UOP lastes via OBMM? Siden den skal komme "først"? For, jeg mener jeg har bare en .exe -fil).

 

Hvis jeg installerer noen av dem, kan jeg "gå tilbake" med letthet, i tilfellet noen av dem gjorde pc-en min mer treg? (Spiller akkurat nå på en bærbar, som ikke er superduper-kraftig).

 

Hvor kan jeg se i korte hovedtrekk hva OOO gjør (uten å lese en sikkert 100-siders lang release-info)?

 

 

Takker igjen! :)

Lenke til kommentar

Er vel ingenting av reklame på siden jeg lenket til? Uansett, readme-filen finnes i menyen til høyre, under menyvalget OOO 1.33 Readme (PDF). Den går nøye gjennom alt av installasjon. :) Du kan også lese "Brief Summary of Changes and Additions" i readme-en, det er ca. fem sider som går raskt gjennom hva OOO gjør i praksis.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar

Jeg har egentlig bestemt meg for å ikke bruke OOO lenger. Jeg liker egentlig ikke Overhauls. Fra nå av skal jeg bare lete etter mods selv, og bruke de jeg syns virker greier. Jeg elsker mods som gjør bittesmå endringe. OOO har mange slike. Og store endringer. Great Overhaul, tho.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...