Gå til innhold

Tråden for oss som fortsatt spiller Oblivion/den store Oblivion mod tråden!

Anbefalte innlegg

Eg fiksa det, trur eg.

Men når eg køyrde ein Conflict Report, så fekk eg opp maaaange conflicts. Spesielt Dark Green Armor, Kvatch Rebuilt og Unofficial Oblivion Patch. Er det mogeleg å løyse conflicts uten å slette dei?(vil nemleg ha alle saman)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men når eg køyrde ein Conflict Report, så fekk eg opp maaaange conflicts. Spesielt Dark Green Armor, Kvatch Rebuilt og Unofficial Oblivion Patch. Er det mogeleg å løyse conflicts uten å slette dei?(vil nemleg ha alle saman)

Kjører man en conflict report i OBMM, så får man nesten garantert opp mange konflikter. Dette er helt normalt. Det viktige er da å ordne lasterekkefølgen, slik at de modifikasjonene du vil skal ha prioritet (altså overskrive andre modifikasjoner) er lenger nede på listen. UOP er en mod som typisk ikke skal ha prioritet over andre modifikasjoner, og derfor lastes denne alltid øverst.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Eg spelte nettopp ferdig moden "The Fight for Castel Ravenpride", som opprinneleg er ein tysk mod, men er oversatt til engelsk. Det var veldig gøy, faktisk det gøyeste questet eg har gjort i Oblivion!(Bortsett frå kanskje nokre i SI, der er det mange artige :p Og mange kjedelege :hrm: ) Eg anbefaler alle saman den, berre google "Castle Ravenpride" så finner du ein link.

Eg skal ikkje røpe noko, men det aller beste er at du får ein Merchant med nesten 10.000 Septims!! :D

Lenke til kommentar

Hei alle sammen.

Jeg har tatt opp Oblivion etter å spilt fallout 3 ei stund, fine ting. Men som den spekulanten jeg er plager valgets kvaler meg. Hvem skal jeg velge, dvs. hvilken karakter gir meg mest spilleglede?? Noen synspunkter på dette?

Lenke til kommentar

zorenso: Det kommer an på hva slags spillestil du foretrekker. Vil du legge mest vekt på magi, snik (stealth) eller ren kamp (warrior)? Evt. en kombinasjon av disse.

Nord, Imperial, Orc and Redguard er gode raser for ren warrior. Elf-rasene samt Breton er gode til magi og Khajiit og Argorian (og Wood Elf, egentlig) er gode til stealth. Det samme ser du på Class og Birthsign, hvilken type spillestil foretrekker du?

Det er dog ingenting i veien for å kombinere dette, og det er ingen valg som er "rett" eller "feil". Det går på smak og behag og hvilken spillestil du selv foretrekker.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

OOO er helt unødvendig, vil du gjøre spillet vanskeligere, så skrur du difficulty-baren helt opp, ikke sant? Da blir det mer enn vanskelig nok... Og noen liker faktisk leveling-systemet slik det er, power-levle ved å bruke minor skills, og lage en figur som får 100 i alle attributter. Hva er så galt med det?

Noen gjør det ikke, noen vil bare basere figuren sin på tidligere testede og velfungerende "builds" som må være akkurat slik og slik for å i det hele tatt ha noe mer enn en snøballs sjanse i helvete for å klare seg. Dette er BS! Slik burde ikke spillet ikke være! Noen liker kanskje å være trangsynte og prakke dette på alle andre. Jeg mener nå at spillet bør spilles slik Bethesda hadde tenkt det ut, dette er balansert akkurat som det skal. Ingen grunn til å endre på det.

Grafiske mods o.l. er greit, da grafikken originalt allerede begynner å dra på årene, men mods som forandrer på gameplayet er ødeleggende, og jeg fraråder dem på det sterkeste!

Ligg unna OOO.

Endret av LostinSpace
Lenke til kommentar

Da er det din mening, LostinSpace, og den respekterer vi. :) Men det er ikke noen objektiv sannhet, som det ser ut til at du prøver å fremlegge det som. Tvert imot virker det som at de fleste faktisk er for OOO. For the record - å bruke OOO er ikke utelukkende å gjøre spillet vanskeligere. OOO er kanskje i hovedsak for dem som ikke liker level scaling-systemet, og hvis man liker dette systemet, så er ikke OOO noe å satse på.

Er enig med deg angående grafikkoppdateringer, men mods som endrer gameplayet kan gi et gammelt spill/spill man er lei av helt nytt liv og en del ekstratimer med moro. Jeg skjønner derimot at mange mener det er helligbrøde å endre på noe som endrer måten man spiller på - du er ikke alene om det.

Lenke til kommentar

Legg du ut Journalen din på nettet?

Eg sliter med å få motivasjon til Oblivion igjen. Eg har prøvd både Warrior, Battlemage og Assassin-typer, men kvar gong ender det berre opp med att eg enten berre hopper rundt og ikkje gjer noko, eller berre hopper rundt og drep vakter/sivile.

Eg har også prøvd Roleplaying(med Argonians, Imperial og Dunmer), men det har ikkje blitt noko gøyare.

Har nokon tips til kva eg kan prøve?(mods eller noko sånt)

Lenke til kommentar

Det finnes mange mods, det kommer litt an på hva du er ute etter. Generelt sett vil jeg anbefale Lost Spire-modden. Det er en egen questline innenfor et eget guild - Archeology Guild, og er svært bra. Anbefales absolutt. Ellers kommer det litt an på hva du vil ha. :)

Jeg legger journalen ut på et lite geek-forum jeg er med og driver (www.zanshaadocks.net), men har tenkt å legge den på et større Elder Scrolls fanfic archive når jeg er ferdig med den. :)

Lenke til kommentar

Eg har Lost Spires, og speler litt på den av og til. Eg tenker helst mods som har litt nye typar quest(syns dei er litt for like alle saman. Prat med han, dra dit, drep dei, finn det, dra tilbake, få belønning)

Ok, skal følgje med når du legg den ut :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...