Gå til innhold

Tråden for oss som fortsatt spiller Oblivion/den store Oblivion mod tråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er litt usikker på hva du mener med "level-systemet"? Er det måten din karakter leveller på, eller scalingen du tenker på?

hehe.. godt spørsmål du.. jeg tenkte nok ikke på at det var en forskjell.. :blush:

Men, mener det at alle MOBSene er like vanskelige/lette uansett hvor høy/lavt i level man er.. !? Det er det jeg vil unngå.. at ulver er vanskelige i starten, men lette(re) når man blir stor og tøff! :)

Finnes det noe mods for noe annet!? Altså selve level-systemet!? Hva gjør den (bedre) i så fall?

Takk igjen! :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei, har begynt å spille Oblivion igjen etter en pause på noen år. Ble aldri helt ferdig med spillet og nå har jeg altså klart å bli en vampyr. Hvordan får jeg reparert utstyret mitt? Er ikke spesielt trent i noen proffessions og har kommet så langt i forvandlingen at folk ikke vil snakke med meg.

Lenke til kommentar

*mine innlegg*

Trenger litt hjelp med Wrye Bash. Noen som kan peke meg i retning av en guide til hvordan jeg lager en merged patch ? Den "guiden" i Wiki gjør meg bare til et enda større spørsmålstegn.

Fra den offisielle FCOM guiden:

Bashed Patch

Note: For a more detailed walkthrough, please visit the FCOM site and read the Bashed Patch section.

New Game

* Make sure you have Bashed Patch, 0.esp in your \Oblivion\Data\ folder. If you don't have it, go to \Oblivion\Mopy\Extras\ and copy Bashed Patch, 0.esp to your \Oblivion\Data\ folder.

* Start Wrye Bash and select your entire mod list (click on the first mod to select it and then scroll all the way down to your last mod and press+hold Shift and then select it).

* Right-click anywhere on the selected mods and select Mark Levelers.

* Find Bashed Patch, 0.esp (which is almost always at the very end of your load order unless you're using Deadly Reflex) and right-click on it.

* Select Rebuild Patch.

* Select (and check) Merge Patches and make sure all the FCOM Mergeable Mods are also checked.

* Make sure Leveled Lists is checked and the checkbox next to Automatic is also checked. Do NOT change/move anything in the Override Delev/Relev Tags window unless you know what you're doing!

* Enable/change any other options that you want. If you don't know what a particular option does, go to the Wrye Bash site or simply hover your mouse over an option and look at the small section at the bottom to get a short description.

* If you're happy with the changes and have double-checked everything, click OK to build your Bashed Patch.

* Review the changes that were made and start a new game.

Saved Game

* Load a previously saved game and then type coc TestingHall in the console (press the ~ key).

* Sleep/wait for your cell respawn time to pass (default is 3 days) and then sleep/wait for another extra day (just to be sure).

* Save your game and then exit.

* Make sure you have Bashed Patch, 0.esp in your \Oblivion\Data\ folder. If you don't have it, go to \Oblivion\Mopy\Extras\ and copy Bashed Patch, 0.esp to your \Oblivion\Data\ folder.

* Start Wrye Bash and select your entire mod list (click on the first mod to select it and then scroll all the way down to your last mod and press+hold Shift and then select it).

* Right-click anywhere on the selected mods and select Mark Levelers.

* Find Bashed Patch, 0.esp (which is almost always at the very end of your load order unless you're using Deadly Reflex) and right-click on it.

* Select Rebuild Patch.

* Select (and check) Merge Patches and make sure all the FCOM Mergeable Mods are also checked.

* Make sure Leveled Lists is checked and the checkbox next to Automatic is also checked. Do NOT change/move anything in the Override Delev/Relev Tags window unless you know what you're doing!

* Enable/change any other options that you want. If you don't know what a particular option does, go to the Wrye Bash site or simply hover your mouse over an option and look at the small section at the bottom to get a short description.

* If you're happy with the changes and have double-checked everything, click OK to build your Bashed Patch.

* Review the changes that were made.

* Click the Saves tab in Wrye Bash.

* Right-click on your last saved game (the one in the ' Testing Hall') and select Update NPC Levels.

* Launch the game and load your updated saved game (to get out of the ' Testing Hall,' type coc ICMarketDistrictRindirsStaffs in the console. Or, if you prefer another location, use any of the location ID names listed in this page).

http://devnull.sweetdanger.net/fcominstall.html

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk TM, det er nøyaktig det der jeg har søkt etter :thumbup:

Alle jeg snublet over sa at jeg skulle trykke på et sted jeg ikke kunne trykke, og det var pga. punkt en i den guiden der. Igjen, tusen takk, mange grå hår forsvant nå.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kjøpte meg nettopp Oblivion på steam, har gått og grublet på å spille det igjen en stund.

Tidligere har jeg spilt med OOO 1.33, det har vært flott, men jeg føler det ikke er så mye å gjøre på starten lenger. Har gjort alt før, samme hvilken retning jeg setter av gårde, så kommer jeg til noe jeg kan nesten utenat.

Men så leste jeg her om MMM. Det virket interessant. Støtter MMM og OOO hverandre?

MMM legger til masse masse monsters, men er disse statiske eller scaler de som i default Oblivion? Blir MMM behandlet av OOO? Forklar, vær så snill.

EDIT:

Jeg har noen filer liggende fra forrige gang jeg spilte. Jeg har en fil som heter "ooo1.3", det er base 1.3-installasjonen, det er greit. Men så har jeg en som heter "OOO_133_Complete_Setup". Det er et installsjonsskript (som jeg tror Misp har laget). Jeg lurer på, hvor complete er denne? Må jeg ha 1.32, eller kan jeg kjøre det rett fra 1.3?

Endret av mr. Zilter
Lenke til kommentar

Du kan installere FCOM, det inkluderer OOO, MMM og et par andre store overhauls. Deretter kan du installe noen quest mods siden du har gjort det meste før. The Lost Spires anbefales, blant mange andre veldig bra. Den inkluderer en Archeologist's Guild og holder svært høy standard.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...