Selvin Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 (endret) Synes det gjorde seg med en tråd for oss som kanskje fortsatt spiller spillet, akkurat har begynt på en ny savegame, for de som bare har lyst til å diskutere rundt selve spillet eller for de som føler seg fristet til å begynne igjen. Har akkurat startet en ny karakter, Dark Elf Battlemage. Jeg har en god del mods kjørende, noe som fungerer fantastisk bra. Så hvordan er det med folket? Noen som fortsatt spiller dette spillet? Et lite bilde jeg tok istad: Jeg har bestemt meg for å legge ut linker og korte beskrivelse av de moddene jeg synes er de desidert beste og som jeg bruker akkurat nuh, dette for å hjelpe de som skulle ønske det ute i den meget store mod-jungelen. Det er en samling på ca. 40 mods, som i en pakke fungerer udmerket Først litt linker: Les dette før du poster, her finner du svar! - MiSP's veldig gode oversiktlige tråd her på forumet over alt som har med TES å gjøre. Den er sticky, men jeg tenkte at en link gjorde seg Unofficial Elder Scrolls Wiki - Oblivion - ingen over, ingen ved siden. Her finner du all info når det gjelder The Elder Scrols IV: Oblivion Oblivion Tweak Guide - for den grafikk- og fpslystne. Anbefales! Tesnexus - største ansamling av mods til Oblivion på hele nettet. Den beste siden! Planet Elder Scrolls - også en meget stor side med en uhorvelig mengde mods. Eldercrolls @ Filefront - stor ansamling av mods til både Oblivion og Morrowind. Timeslip's Oblivion Utilities and Mods - mange artige småsaker og greier. Timeslip har laget den meget annerkjente Oblivion Mod Manager. Tips og triks før du begynner: * Ha en clean install av Oblivion før du setter i gang, da er sjansen for at oppsettet vil fungere, mye større. * Bruk alltid Oblivion Mod Manager når du installerer nye mods o.l. * Sjekk alltid om du klarer å finne installasjonsscript til modden før du installerer den. Veldig mange mods kommer bundlet med scripts, men det er ikke alle, så det kan være lurt å lete. * Følg godt med på beskjeder o.l. når du installerer mods så du får med deg den informasjonen du trenger. Det kan også være lurt å skumme igjennom readme'en til alle mods du laster ned, bare for å få overblikket over hvordan de faktisk fungerer og hva de gjør. Verktøy: Oblivion Mod Manager: Denne er essensiell når det gjelder modding av Oblivion, du klarer deg absolutt ikke uten dette programmet! Oblivion Graphics Extender: Denne legger til litt ekstra småstæsj når det gjelder det grafiske opplegget. Oblivion Script Extender: Sjekk nettsida. Major mods: Unofficial Oblivion Patch v. 3.2: Fikser over 1800 bugs i spillet. Les mer på linken. Oscuro's Oblivion Overhaul: Denne moden endrer hele oppsettet på spillet og er meget kompleks. Jeg anbefaler alle å ta en tur innom hjemmesida, der står det skikkelig forklart. Denne anbefaler jeg på det aller sterkeste! Kobus Character Advancement System: Etter min mening den beste modden du finner når det gjelder forbedringer med levelsystemet. Den er veldig enkel å ta i bruk, men alikevel er den meget kompleks og elegant. DarkUId DarN v. 1.6: Den beste user interface moden som er å oppdrive. Den er utrolig bra, og anbefales ett hundre prosent! Realistic Physics and Force Package: Endre på fysikkattributene til spillet, og ting og tang oppfører seg mye mer naturlig. Qarls Texture Pack v. 1.3: Den største og beste teksturpakken som er å oppdrive. Den legger til nye teksturer over hele spillet og løfter opplevelsen et par hakk. Kun for de med litt kraftigere datamaskiner. Uniqe Landscapes - Compilation: Uniqe Landscapes inneholder flere endringer i Oblivion-området, og både skogene, strender og andre plasser blir mer særegne og "eventyraktige". NÅr du passerer ulike områder blir du tvunget til å stoppe opp og bare ta en kikk på akkurat den plassen, nettopp fordi den er så særegen og flott! Alt virker plutselig mye mer sjelfult. Anbefales på det sterkeste! Natural Environments: Denne modden legger til årstider, flere værtyper, flottere farger, flora og fauna + masse andre godsaker. Sound mods: Atmospheric Oblivion: Stemningen øker flere hakk med denne modden, og du vil nå få høre fugler, ulvehyl, spøkelser og andre væreffekter i Oblivion. More Immersive Sound: Trykk på linken for mer info. Oblivion Stereo Sound Overhaul: Den gjør omtrent det samme som Atmospheric Oblivion, bare inkludert flere nye lyder og reparasjon av de gamle. Symphony of Violence: Nye lyder i kamp m.bl.a. sverdslag, blokkeringer kamprop etc. Quest mods: Lost Spires: Den største quest-modden som er tilgjengelig akkurat for øyeblikket. Her får du ta del i Archelogy Guild sine utgravinger over hele Cyrodiil, med en knallspennende questlinje. Du møter nye karakterer med stemmer innspilt av mod-teamet, items og masse andre godsaker! Bartholm: En helt ny by, Bartholm, som inneholder en Arena, Taverna, et slott, 150 NPC'er, 27 quests og 1500 nye stemmeinnspillinger, pluss mye, mye mer. Kvatch Rebuilt: Denne har jeg personlig ikke noe erfaring med, men den er veldig populær. 51000 downloads hos Tesnexus. Klikk på linken for å sjekke ut mer The Blackwwod Company: Ble anbefalt denne, takk til Tabris. Sjekk ut linken for mer info Ruined-Tails' Tale: Denne modden legger til en historiedrevet kompanjong til spillet i form av en Argonian Battlemage ved navn Ruined-Tail. Takk til QZ for tips. Minor mods: Attack and Hide 2.1: Tittelen sier sitt. Klikk for mer info. Beaming Sunglare 1.1: Min desiderte yndlingsmod! Sjekk ut bildet: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Carry All You Want: Tja, jeg trenger ikke forklare mer her Elven Map Redux v. 2.0: Sjekk ut bildet: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Enhanced Water v. 2: Den forklarer vel også seg selv ganske godt. Et bilde sier mer enn tusen ord: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Gorier Blood: Sier også seg selv, sjekk linken. Illumination Within Revived: Synes du husene om natten er for mørke? Kirka er helt mørklagt? Denne modden fikser dette, og alt set plutselig mye mer levende ut, og stemningen i byen er mye koseligere enn tidligere. ImpeREAL City - Unique Districts: Også en mod som endrer på det estetiske i Imperial City. Byen blir mye mer levende, koseligere og forsegjort. Anbefales! No Psychic Guards 1.2: Vaktene har i vanilla en tendens til å ha radarsyn og hørsetl, vel, denne modden endre på akkurat det Real Lights: Ingen flere falske lys i huler o.l. Fra nå av, er det kun stearinlys og andre ekte lyskilder som gjelder! OBGE Motion Blur: En av mine favorittmods, må sjekkes ut! Sjekk bildet: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Dette er mesteparten av de moddene jeg bruker, og de fungerer utmerket sammen! De moddene under Major og Verktøy er absolutt nødvendige etter min mening, men veldig mange av de moddene under Sound og Minor kategoriene er også kjempemods jeg ikke hadde klart meg uten! Skulle det være noe, så er det bare å sende en PM, så skal jeg prøve å hjelpe så godt jeg kan. God fornøyelse! Endret 21. august 2009 av Selvin Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Spiller jo Fallout 3, Oblivion med guns Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 28. november 2008 Forfatter Del Skrevet 28. november 2008 Det var egentlig Fallout 3 som fikk meg til å begynne med Oblivion igjen. Syns Fallout var vanvittig bra, og jeg skulle gjerne ønske Oblivion var like bra. Så da var det å sette igang og modde, og sånn som det er nå er det søren i meg ikke langt i fra Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 (endret) Jeg har nå det installert, med en dugelig mengde modifikasjoner (se bilde). Spiller det ikke akkurat nå, men skal fortsette på en kriger jeg har og spille meg gjennom Fighters' Guild. Da mangler jeg bare Mages' Guild, så får vi se når jeg starter på nytt med en magiker. Det blir nok en stund til, for studier tar på, og det er mange andre større spill (f. eks. Fallout 3) jeg også har lyst til å spille. Edit:Fikk ikke til å legge til et bilde jeg har lastet opp tidligere. Det er altså snakk om bildet i dette innlegget. Endret 28. november 2008 av MiSP Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 28. november 2008 Forfatter Del Skrevet 28. november 2008 Flott liste du har der, MiSP. Bruker en del av de samme moddene du også bruker, men det å sette sammen en fungerende pakke er lettere sagt enn gjort. Jeg jobber med saken though og satser på å få det opp å kjøre ganske snart Lenke til kommentar
Dvil Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Har spilt igjennom det på xbox 360 3-4 ganger og siden det ikke er mods til denne føler jeg meg mettet for en stund.Kommer sikkert til å gjøre det engang i fremtiden.Fallout 3 har også fått gjennomgå med ca 250t totalt.Har begynt på Fable 2 og det likte jeg bedre enn forventet så det blir nok noen hundre timer der også. Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 29. november 2008 Forfatter Del Skrevet 29. november 2008 Her er listen over mods jeg bruker: Lenke til kommentar
QZ Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Bruker ikkje så mange mod(men leiter etter mods som gir ein del quests, da, så kom gjerne med tips ) Men eg anbefaler Ruined-Tails Tale. Det er gøy å ha ein annan med seg når du reiser rundt i Tamriel. Akuratt no speler eg med ein Khajiit Assassin, men fokuserer for tida meir på Combat enn Stealth. Han er lvl 19. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) QZ - hvis du leter etter quest mods, så vil jeg sterkt anbefale i hvertfall disse tre: - Lost Spire (et nytt og flott utviklet guild du følger, Archeologist Guild, med bra voice acting, interessante og originale dungeons og uventede twists i en spennende historie) - Bartholm (en ny by som har det meste en Oblivion-by har å tilby med nye quests, en helt ny arena, voice acting, en ekstra øy du kan reise til med båt med flere quests som henger sammen med Bartholm-byen osv). - Blackwood Company (BC er kjent fra de som har spilt gjennom Fighters Guild. Her får du spille gjennom som medlem av BC og se historien fra deres synsvinkel. Flere quests har ulike valg du kan gjøre, som vil få konsekvenser for historien fremover). Jeg kjøpte spillet til PC etter å ha spilt gjennom det på PS3, og har lastet ned noen mods for quests og andre småting. Akkurat nå spiller jeg to karakterer - en Dark Elf som spiller gjennom Lost Spire og en Mystical Elf som spiller gjennom Blackwood Company Endret 5. desember 2008 av Tabris Lenke til kommentar
Normie Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Jeg kan huske jeg hadde en god del mods før jeg og, husker ikke hvor mange. Til slutt så ble det så mange at hele spillet ble helt bugga. Hver gang jeg tok på meg armour, ble jeg til en liten lysende ball, og gikk jeg ut av huset mitt frøys spillet Tror jeg skal installere det i kveld og prøve litt igjen, har backup på alle de tusen savene mine Lenke til kommentar
QZ Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Eg har Bartholm Der likte eg best å sloss beskytte Slartholm, men det er nokre andre gøye der også. Voice-actinga for Foreign Legion er bra syns eg Kanskje eg skal laste ned Lost Spires, men no held eg på med å ta Main Quest med ein Dunmer Paladin(custum class), så skal først bli ferdig med det. Eg syns Main Quest er veldig gøy(berre ikkje Miscarcand), men belønninga er ganske dårleg, dessverre Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Jeg har bare gjort Main Quest en gang, jeg syntes slutten var så vanskelig. Lost Spire anbefales på det sterkeste! Lenke til kommentar
QZ Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 (endret) I det siste i IC, så løper eg berre, og satser på at Martin overlever For når du er inne i Temple of the One så overtar Martin. Viss du syns det er vanskeleg, så kan du jo berre sette Difficult Slideren til venstre. Men Great Gate var litt verre, eg traff heile tida mine allierte(det er det kjedeligste med Oblivion, det er så og seie umogeleg å ikkje treffe dine allierte) Endret 7. desember 2008 av QZ Lenke til kommentar
AnBa Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Tok det nettopp frem igjen. Kjedelige helger hos besteforeldre tvang meg omtrent til å gjøre det. Like herlig spillopplevelse som alltid. Har en del mods, utvalgte fra Aelius28's liste. Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Nei nå skal vi starte opp Oblivion igjen. Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2008 (endret) Her er et bilde til som vekker Oblivion-lysten: Skulle noen være interesserte i hvilke mods jeg bruker får de bare si ifra, så skal jeg poste alt i sammen Endret 8. desember 2008 av Selvin Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Her er et bilde til som vekker Oblivion-lysten: (...) Skulle noen være interesserte i hvilke mods jeg bruker får de bare si ifra, så skal jeg poste alt i sammen Ja sannelig. Jeg er egentlig bare interessert i sverdet, jeg. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Vakkert! Det blir nok mer Oblivion-spilling igjen når jeg er ferdig med eksamen. Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 (endret) Ja sannelig. Jeg er egentlig bare interessert i sverdet, jeg. Tror det er en del av Oscuros, noe annet kan jeg ikke forstå. Templars Longsword heter det, og du finner det i Fatback Cave Endret 8. desember 2008 av Selvin Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Tror det er en del av Oscuros, noe annet kan jeg ikke forstå. Templars Longsword heter det, og du finner det i Fatback Cave Se der ja. Jeg har laget både installasjonsskript og readme til OOO, men det dukker hele tiden opp ting jeg ikke ante fantes der, eller var implementert på akkurat den måten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå