Gå til innhold

Problemer med SCART inngang til PS3

Snusmumrikk1

Anbefalte innlegg

Hei

Kjøpte PS3 for 2 uker siden. Den funket helt fint til jeg i forrige uke dro ut og inn scart kablen fra TV-en. Da jeg skulle slå den på funket som sagt ikke kablen, og jeg bestilte en ny SCART kabel fordi jeg var sikkert på at kablen hadde blitt skadet.

Nå har jeg testet den med en ny kabel (RGB) på to forskjellige TV-er, og på den ene TVen kom det opp litt svart skurring da PS3 slo seg på. Derfor regner jeg med at da er det inngangen til PS3 som er fucked, og lurer på om dette går på garantien når jeg skal bytte den inn igjen? Har som sagt ikke forsikring. Jeg er ganske sikker på at jeg ikke har pressa SCART kablen hardt inn i PS3, så det er litt rart at det ikke funker.

HDMI inngangen fungerer forøvrig helt fint.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
HDMI inngangen fungerer forøvrig helt fint.

Bare for å gi litt mere informasjon... det er fordi HDMI kabelen virker at SCART'en ikke virker. PS3 kan ikke ut bilde på SCART og HDMI samtidig. PS3 skifter automatisk til HDMI når du bruker en slik kabel og da må du enten manuelt inn å slå på den analoge utgangen før du slår av maskinen eller resette alle display innstillingene ved å holde inne på-knappen litt ekstra lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...