SirHiss Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Jeg kjøpte akkurat dette HK'et sammen med en XP2400+, og en Asus Geforce ti4200 128mb 8x skjermkort, og 512 mb ddr pc2700 ram. Problemet er at den nekter å boote. Når jeg skrur på maskinen begynner HDr, vifter lamper osv å fungere, men jeg får ikke noe bilde på skjermen. Slik som maskinen står nå er det kun cpu, ram, skjermkort og HD koblet til den, så at problemet kan ligge i annen maskinvare er utelukket. Ramen sitter godt fast, cpuen er riktig montert men kjøleribbe og vifte, og jeg har sjekka at skjermkortet fungerer på denne maskinen. Jeg er tom for ideèr. Lenke til kommentar
SirHiss Skrevet 4. april 2003 Forfatter Del Skrevet 4. april 2003 NM, strømforskyningen min holdt ikke. Lenke til kommentar
TheMatrix Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Har samme problem på TO maskiner jeg skal skruve sammen idag. Har skiftet/byttet alle delen så jeg tror ikke det er hardwarefeil. Har prøvd å resete bios uten at dette hjalp og nå er jeg tom for ider. Med andre ord: HJELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
Kristian S Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 J****g det hovedkortet der! http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=116780 Kjøpte du fra PSData? Lenke til kommentar
TheMatrix Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 sinnsvakt det hovedkortet der! http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=116780 Kjøpte du fra PSData? Nei begge er fra Komplett.... Jeg tror jeg har lokalisert problemet til å være i forbindelse med minne /ram. Imidlertid tviler jeg på at det er feil ved alle 5 minnebrikkene jeg her prøvd. Det virker som HK går i kne om man ebdrerer minne typeeller antall.... Lenke til kommentar
SirHiss Skrevet 26. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2003 Hovedkortet mitt mangla 2 loddepunkter like til venstre for cpu sokkelen. Komplett nekta å refundere det fordi de mente at jeg hadde skrapt de bort da jeg monterte vifta., noe jeg ikke har. Lenke til kommentar
TheMatrix Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Hovedkortet mitt mangla 2 loddepunkter like til venstre for cpu sokkelen.Komplett nekta å refundere det fordi de mente at jeg hadde skrapt de bort da jeg monterte vifta., noe jeg ikke har. Jeg er ikke så redd for ikke å få byttet kortene. Tviler på at de vil gå glipp av 100k + i året ved å krangle på en slik bagatell. (De er handlet gjennom min bedrift). HAr vel handlet for 80000,- + til nå i år. Lenke til kommentar
-FusioN- Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 sinnsvakt det hovedkortet der! http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=116780 Kjøpte du fra PSData? Nei begge er fra Komplett.... Jeg tror jeg har lokalisert problemet til å være i forbindelse med minne /ram. Imidlertid tviler jeg på at det er feil ved alle 5 minnebrikkene jeg her prøvd. Det virker som HK går i kne om man ebdrerer minne typeeller antall.... Har du lest Asus.com ?? Der står det at Hovedkortet støøtrer bare en vis minne... Jeg har "DDR-DIMM PC2100 512 MB DDR" Fra Komplett det funker krem, samme HK Lenke til kommentar
TheMatrix Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Hovedkortet mitt mangla 2 loddepunkter like til venstre for cpu sokkelen.Komplett nekta å refundere det fordi de mente at jeg hadde skrapt de bort da jeg monterte vifta., noe jeg ikke har. Jeg er ikke så redd for ikke å få byttet kortene. Tviler på at de vil gå glipp av 100k + i året ved å krangle på en slik bagatell. (De er handlet gjennom min bedrift). HAr vel handlet for 80000,- + til nå i år. Lenke til kommentar
Kristian S Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 sinnsvakt det hovedkortet der! http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=116780 Kjøpte du fra PSData? Nei begge er fra Komplett.... Jeg tror jeg har lokalisert problemet til å være i forbindelse med minne /ram. Imidlertid tviler jeg på at det er feil ved alle 5 minnebrikkene jeg her prøvd. Det virker som HK går i kne om man ebdrerer minne typeeller antall.... Har du lest Asus.com ?? Der står det at Hovedkortet støøtrer bare en vis minne... Jeg har "DDR-DIMM PC2100 512 MB DDR" Fra Komplett det funker krem, samme HK Synes du har vært svært beskjeden på RAM'en, hovedkortet skal klare opptil PC3200. Altså minnebrikker på opptil 400 mhz. Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 jeg har og a7v8x, men eneste problem jeg har er å forstå kordan raiden fungerer Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Feil. Hva er feil?? Mitt a7v8x kort kjører fin fint på 400mhz...problemet er at dritt chippsettet til VIA (KT400) yter lavere på 400mhz enn på 333... Kaptein_S Lenke til kommentar
Kristian S Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Jeg kjøpte akkurat dette HK'et sammen med en XP2400+, og en Asus Geforce ti4200 128mb 8x skjermkort, og 512 mb ddr pc2700 ram. Problemet er at den nekter å boote. Når jeg skrur på maskinen begynner HDr, vifter lamper osv å fungere, men jeg får ikke noe bilde på skjermen. Slik som maskinen står nå er det kun cpu, ram, skjermkort og HD koblet til den, så at problemet kan ligge i annen maskinvare er utelukket. Ramen sitter godt fast, cpuen er riktig montert men kjøleribbe og vifte, og jeg har sjekka at skjermkortet fungerer på denne maskinen. Jeg er tom for ideèr. Har sansynligvis funnet ut av problemet ditt. Hovedkortet ditt støtter ikke prosessoren din. Lån en eldre prosessor av en kamerat e.l. så flasher du bios. Da skal det funke helt fint. Lenke til kommentar
Kristian S Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Feil. Hva er feil?? Mitt a7v8x kort kjører fin fint på 400mhz...problemet er at dritt chippsettet til VIA (KT400) yter lavere på 400mhz enn på 333... Kaptein_S Jeg skrev "Feil" fordi jeg postet svar på feil post. Beklager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå