Gjest Slettet+918234 Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 (endret) Sliter litt må og få maskinen min til å gå stabilt. Maskinen er følgende: Asus Maximus Extreme(1104 bios) OCZ DDR3 PC3-12800 Platinum Enhanced Bandwith 1600MHz Dual Channel 4G Kit 7-6-6-24. Core2Duo E8400 3,0Ghz. Når jeg kjøre dette oppsettet og alt på auto i bios så er den stabil. Da kjører den på 3ghz og minnet på 1333mhz. Hvis jeg går inn i bios og feks setter den til å kjøre minne på 1600mhz da klokker den opp cpu til 3,6ghz, noe som ikke er spesielt mye på denne cpuen, men da blir pcen veldig ustabil. Plutselig fryser den bare og jeg må trykke resett knappen på kabinettet. Noen ganger kan den gå i et par døgn og andre ganger klikker den hver halv time. Har vannkjøling og ingen av tempraturene er høye. Er det slik at det ikke er mulig å kjøre dette systemet på 1600mhz? Noen som kan hjelpe meg? Endret 29. november 2008 av Slettet+918234 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Best ytelse hos Intel finnes som oftest på linket hastighet. Så er her lønner det for seg å dra med deg CPUen opp, du må nok trikse med volten og litt andre innstillinger. Du kan begynne med å fore på med 1-2 hakk på Vcore og se om det hjelper deg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+918234 Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Best ytelse hos Intel finnes som oftest på linket hastighet.Så er her lønner det for seg å dra med deg CPUen opp, du må nok trikse med volten og litt andre innstillinger. Du kan begynne med å fore på med 1-2 hakk på Vcore og se om det hjelper deg. Jeg har prøv med forskjellige spenninger. Har leste en del artikler om hovedkortet, men mitt kort blir ikke stabilt. Begynner å lure på om kortet ikke takler de minne brikkene og at det ikke takler 1600mhz slik som ASUS har sakt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+918234 Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Er vmem på 1,9v? Ja. Når har jeg kjøre alt på standard(Auto) så setter HK vmem til 1,78V så den volten justere jeg opp manuelt til 1,9v. Det som er irriterende er at når jeg nå starter maskinen så kommer ikke pipet om at den har funnet minne og lyset på skjermen står bare å blinker. Må trykke maskinen av også starte den igjen, da starter den, men den sier at det er feil i bios så jeg må inn og ut av bios før den starter greit... Hvis jeg tar en restart så virker den helt ok.. Dritt maskin. Dette Maximus Extrem kortet er et møkka kort med mye minne installert synes jeg. Trøbbel ifra første dag med 4 gig minne. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 (endret) been on ocz support forumand its a ram limitation of 1500mhz with 4 sticks of ram with this board which is a bit disapointing it's all in the GTL's and your nb volts should always be just a tad higher than your FSB termination volts and she'll fly up Endret 30. november 2008 av Nizzen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+918234 Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 been on ocz support forumand its a ram limitation of 1500mhz with 4 sticks of ram with this board which is a bit disapointing it's all in the GTL's and your nb volts should always be just a tad higher than your FSB termination volts and she'll fly up Fant du noe som sa hvis man har 2 brikker bare.. Jeg har 2 brikker på 2 gig. skal teste litt når jeg kommer hjem.. Må kansje handle nyt HK slik at jeg får utnyttet minnet mitt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå