Gå til innhold

Bare jeg som synes Resistance er dårlig?

Karlson

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes dette har vært en ganske rar tråd. Det er tydelig at Resistance er et spill man enten elsker eller hater. (noen synes også det er middels, men ikke så mange i denne tråden).

Min egen erfaring var at jeg prøvde demoen og tenkte som de fleste andre her at dette ikke var noe å samle på. Men så kjøpte jeg da orginalen brukt for 200,- Spilte det i Co-op med broderen og WOW! Dette var da riktig underholdene. Gameplayet var egentlig ganske standar med litt sære, men kule våpen. Det som slo meg som det mest fantastiske med spillet var historien og hvordan den ble fortalt og drevet videre på. De fikk mye kritikk for at den var for narrativ og tok en fra handlingen. Personlig likte jeg preget av spillet. Det var fortalt i fortid og man gikk inn og spilte tomrommene som ikke ble fortalt. Ga en ganske bra følese av at man spilte historie.

Noen klager på at spillet er for linært. Noe jeg synes er tull å klage på. En av de største fallgruvene i spillbransjen er at linært blir sett på som "last gen". Og hvis man ikke kan skrive x antall kvadratkilometer med fritt spillerom bak på coveret så vil ikke spillet selge over 100 eksemplarer. Det er latterlig hvor nødvendig det skal være i alle spill nå. Noe som er veldig sært, siden mange av de beste spillene gjennom tidene har vært veldig linære. Half Life 2 er et godt eksempel. Et av tidenes skytespill, og det er kjempelinært.

Det er noen spill som lever godt med stor valgfrihet og fritt spillerom. Men de fleste spill som ikke er bygget rundt dette konseptet virker bare rotete og forvirrende.

For å summere det litt mer opp så er Resistance mer en opplevelse. Det vil si at helheten er bedre en de enkelte delene spillet er bygget opp av.

Lenke til kommentar

Syns 1'er var ganske bra, kjekt me co-op og. Heilt grei grafikk.

2'er derimot, ser bare heilt fantastisk ut, co-op'en derimot e nok det mest tragiske eg har sett, desverre.

Ikkje nok med at du ikkje kan co-op'e campaignen, men du kan verken velge vansklihetsgrad(sjøl om det var passelig vanskelig), og du går automatisk tilbake til hovedmenyen når begge dør. Greti nok at det fins checkpoints, men ikkje so ofte, det at du må lage til alt igjen før du kan prøve på nytt, e veldi dårlig syns no eg.

Lenke til kommentar

Resistance var knall i sin tid, jeg rundet vell coop på alle vanskelighetsgradene, superhuman eller hva det heter var vanskelig. Etter at jeg hadde spilt offline en stund ble det jo veldig mye aktivitet her på forumet da, så vi startet jo med online kamper. Det var jo det beste med Resistance, så gøy hadde jeg ikke hatt siden CS 1.6 for flere år tilbake. Så jeg vill tro Resistance 2 har blitt enda bedre online. Jeg er fornøyd Resistance, men har dessverre ikke tid til så mye online for tiden, så R2 får vente.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...