Gå til innhold

Bare jeg som synes Resistance er dårlig?

Karlson

Anbefalte innlegg

Har lagt merke til at mange er så sinnsykt oppglødd over Resistance i disse tider, men jeg sliter med å se hva som er så bra med dette spillet. Nå har jeg bare prøvd demoen da, men inntrykket jeg sitter igjen med etter å ha spilt den i tillegg til de mange gameplay-videoene jeg har sett, er det samme. Jeg skjønner virkelig ikke hva hypen dreier seg om. Det er jo, såvidt jeg har fått med meg, ikke sånn at spillet bringer noe revolusjonerende inn i spillverden. Våpnene er jo stilige og originale, men jeg synes de føles helt enormt teite og falske. Måtene kuler vises når du skyter ser jo og nokså stygt ut, de beveger seg jo i sneglefart. Grafikken er og ok, men det finnes jo plenty på markedet som ser like bra ut/bedre, eller? Og selv om storyen er ganske ny, så virker den ikke så veldig engasjerende. Når det gjelder fiender, så er det vel ikke så ekstremt mange forskjellige typer av dem, og de er vel ikke akkurat ekstremt intelligente. Det som kanskje punkterer spillopplevelsen totalt for min del er den latterlige ironsighten med et sikte over ironsightet.

Er det inntrykket jeg sitter igjen med, helt feil? Kan noen forklare meg hva som gjør dem så innmari oppglødd rundt dette spillet? Det kan jo være at det jeg listet opp over er veldig individuelt, men jeg trodde virkelig at et spill med så mange mangler ikke ville bli en så stor hit.

Flott hvis folk kommer med deres inntrykk av spillet, i tilfelle min oppfatning av spillet er helt feil :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst elsker jeg historien, Jeg ble veldig glad i den i eneren og derfor ønsker jeg også toern. Jeg synes ikke noe gameplay til FPS er så veldig orginalt. Jeg elsker våpenene. Ja, kulene ser ut som om de går tregt på noen av våpene, men nå er jo ikke dette vanlige våpen, men type sci-fi.

Din oppfatning kan ikke være feil for deg, fordi det er din oppfating, det DU føler for spillet. Men din oppfating kan være feil FOR andre fordi de har sin oppfating xP Hm, jeg synes ikke din oppfating er riktig eller feil for meg. Jeg synes du har noen poenger rundt dette spillet, men jeg er like oppglødd rundt det, fordi.. jeg liker at det er som det er =)

Lenke til kommentar

Det er eneren jeg har spilt ja, men har en følelse av at toeren ikke er så veldig forskjellig, i hvert fall ikke gameplaymessig.

@ webmaster:

Annet enn historien, hva synes du er så bra med spillet? Er egentlig enig i at historien er bra i utgangspunktet, men den involverer kanskje spilleren litt dårlig. Eller?

Endret av Karlson
Lenke til kommentar

Personlig likte jeg ihvertfall Resistance: FoM veldig godt, og gleder meg til å komme i gang med Resistance 2 som jeg kjøpte i dag.

Det kommer vel litt an på hva man ønsker av et spill, jeg må inrømme at jeg ikke er blant de ivrigste FPS-spillerene. Jeg liker tungt historiedrevne spill, og når det gjelder FPS så er det spill som f.eks Resistance og The Darkness jeg liker best. Du vil nok aldri møte meg i Unreal Tournament eller Counter Strike, for å si det sånn... Slike spill går jeg lei etter 5 minutter.

Lenke til kommentar

Som du nevner, Karlson, noen våpen har tregere kuler enn andre, som f.eks. Wraith'en og Carabine'n treffer med en gang, mens Bullseye'n og Auger'en bruker litt tid på å komme seg til målet, men det er kanskje der litt av utfordringen ligger ;) Og det er kansje litt forskjell på en kruttdrevet stålbit og en plasmakule?

Lenke til kommentar

Joda, såklart er det naturlig at så forskjellig ammunisjon har forskjellige måter og bevege seg på og slikt, men jeg synes også carabinen ser helt teit ut når man skyter, med en slags "hale" etter kulene. Jeg synes det ser helt dumt ut, og gir en dårlig følelse av at det er et skikkelig våpen man ser på skjermen.

Lenke til kommentar

kjøpte resistance 2 i stad, og har gamet co-op i noen timer nå. Må si at dette funker utrolig bra! Hadde ikke verdens største forhåpninger, men dette gikk over ALL forventning! Mer hjernedød og god underholdning skal du lete lenge etter;)

Våpnene var utrolig bra designet, og med ordentlig lyd, var det lett å leve seg inn i det. Det er utrolig intenst, og med veldig få rolige øyeblikk. Og hvis folk samarbeider som de skal, blir det hele en utrolig god opplevelse:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

jeg likte ikke R1, klarte ikke å spille ferdig spillet engang, jeg prøvde, men det er et middelmådig spill.

kommer ikke til å kjøpe R2 heller, virker ikke noe bedre det.

Lenke til kommentar

Resistance 1 er så vanvittig oppskrytt av fanboys som akkurat hadde fått ny konsoll. Spillet har en fengende historie thats it.. Jeg var så skuffet når jeg akkurat hadde kjøpt konsollen og det der var Resistance som møtte meg.. Sammenlignet med andre skytespill på den tiden der hadde ikke Resistance noe å komme med, dårlig grafikk, kjedelige brett, sinnsykt linært.. og våpenene synest jeg og var kjedelig :)

Når det er sagt har jeg kjempetro på at Resistance2 er et knallbra spill, så det skal kjøpes :)

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Plukket opp opp Resistance 2 på i går (Fredag), og har kommet et par timer ut i kampanjen.. .Rimelig kjedelig, så langt. Grafikken er helt middelmådig/ok (Når ikke skytespill som Call of Duty opp til knærene).. Våpene føles rimelig tamme.. Lyden, og fealingen med dem..(Lyrden på våpene er SKIKKELIG laber.. Det er slik at jeg skrur lyden skikkelig høyt på TVen, bare for å prøve å la det gi meg en mer tilfredstillelse med våpene.. Problemet er da, at all den andre lyden blir så sykt høy, at den skjærer gjennom meg, når soldater snakker, eller en av Chimera´s soldater grynter) Det er bare noe som ikke stemmer med dem.. I tillegg har de lagt til en TEIT delay på prosjektiler som blir skutt ut, ved en krutt-eksplosjon (Ergo.. Kuler fra automat riflen og Revolveren).. At kulen bruker nesten et halvt sekund på å treffe veggen 2 meter forann deg, er bare helt latterlig..

Storyen.. Vel... Nå er vel ikke den noe veldig revolusjonerede heller, snarere tvert om. At spillet har fått såpass høye anmeldelser, kan jeg ikke gjøre annet enn å stille meg uforstående til. (Både COD4 og det svakere COD:WaW er overlegen dette spillet, på mer eller mindre alle områder)

Multiplayeren virker som å være det store trekkplasteret for dette spillet... (Husker jeg spilte 1neren i fjor sommer, da Xboxen min var på service)... Men etter at COD4 kom på markedet forrige jul, så fremstår dette som skikkelig tamt.. Enete grunnen til at jeg plukket dette spillet opp, var å ha et PS3 spill som kunne underholde meg, frem til Eliten min (Nok en gang!!!) kommer tilbake fra service... Men nå angrer jeg sykt.. Skulle heller bare kjøpt COD4 til PS3 også, slik at jeg i hvertfall hadde visst jeg fikk et kvalitets skytespill til PS3en..

Endret av SAS1984
Lenke til kommentar

"Både COD4 og det svakere COD:WaW er overlegen dette spillet, på mer eller mindre alle områder"

Hvis du har spilt COD:WaW, så vet du at det var en fantastisk nedtur etter en fantastisk forgjenger. Banene var ensformige (i hvertfall som amerikaner, red army banene var greie), og det var som 85 % av alle andre 2 verdenskrig spill. Kanskje bortsett fra midtsekvensene.

Så det å faktisk kalle COD:WaW et bedre spill en resistance 2, er vel kanskje noe av det mest feilaktige jeg har hørt på lenge. CoD:WaW var faktisk ikke underholdene som co-op en gang.

Endret av orgasmabox
Lenke til kommentar
"Både COD4 og det svakere COD:WaW er overlegen dette spillet, på mer eller mindre alle områder"

Hvis du har spilt COD:WaW, så vet du at det var en fantastisk nedtur etter en fantastisk forgjenger. Banene var ensformige (i hvertfall som amerikaner, red army banene var greie), og det var som 85 % av alle andre 2 verdenskrig spill. Kanskje bortsett fra midtsekvensene.

Så det å faktisk kalle COD:WaW et bedre spill en resistance 2, er vel kanskje noe av det mest feilaktige jeg har hørt på lenge. CoD:WaW var faktisk ikke underholdene som co-op en gang.

Vel.. For det første... Grafikken i COD:WaW er total overlegen grafikken i Resistance 2. Grafikken i COD:WaW er faktisk rimelig bra (Med unntak av noen dårlige bevegelses animasjoner, samt noen merkelige eksplosjons effekter). Grafikken i Resistance 2 fremstår som noe tegneserie aktig i forhold.. Og ikke for å snakke om online grafikken, som nesten grenser til elendig (Noe de sikkert har gjort for å kunne inkludere 60 players online, med en smooth framerate, på bekostning av grafikken)

Våpene I COD:WaW føles også langt bedre enn våpene i Resistance 2 (Selv om balansen på dem i online delen er er smule fucket).. Nei, lyden på våpene i COD:WaW er ikke helt opptimale de heller, men dog igjen langt bedre enn den "fise" lyden automat riflen i Resistance 2 har (Trekker ikke inn Alien våpene, da disse er i en helt annen kategori).

Og skuddene treffer i hvertfall bakken rett forann seg, når de skal, i motsettning til Resistance 2, hvor det virker som de har tatt en Halo en, og inkludert en merkelig delay på våpene.

Jeg har inntrykket av at Resistance 2 prøver å være Sonys Halo (Et spill jeg heller ikke var noe spess. Begeistret for), med mange av irratasjons momentene jeg fant i det spillet også.. (Men når det skal sies, så er Resistance 1 og 2 bedre enn Halo 3)

Men tilbake til COD:WaW, som er mye svakere enn COD4 (Som er et av mine favoritt spill) og en liten nedtur (Men noe annet hadde jeg vel egentlig ikke forventet meg av Treyarch, med tanke på dritt spillet COD3)... Men det er helt klart at COD:WaW har en høy produksjons verdi, og fremstår som et BEDRE spill enn Resistance 2, på så å si alle punkter..

Endret av SAS1984
Lenke til kommentar
Resistance 1 er så vanvittig oppskrytt av fanboys som akkurat hadde fått ny konsoll. Spillet har en fengende historie thats it.. Jeg var så skuffet når jeg akkurat hadde kjøpt konsollen og det der var Resistance som møtte meg.. Sammenlignet med andre skytespill på den tiden der hadde ikke Resistance noe å komme med, dårlig grafikk, kjedelige brett, sinnsykt linært.. og våpenene synest jeg og var kjedelig :)

Når det er sagt har jeg kjempetro på at Resistance2 er et knallbra spill, så det skal kjøpes :)

Føler egentlig ikke det er oppskrytt. Dårlig grafikk er og var alle klar over at det hadde. Kjedelige brett, litt enig, regner med du overdriver litt. Lieært? Ja, hva er galt med det, beste spillet jeg har spilt (uncharted) på PS3 er helt enormt lineært og resistance 2 er (så langt jeg har spilt) ikke noe mindre lineært. Våpnene var jo ikke kjedelige, mange forskjellige våpen med forskjellige egenskaper (skyte gjennom veggen, bullseye-tagginga osv.). Jeg er dog enig i at de ikke var særlig polished. Spillet var nok gaaanske rusha for å rekke launch.

Nå høres det kanskje ut som om jeg elsker resistance 1. Det gjør jeg ikke. Eneste grunnen til at jeg spilte gjennom det var at det var det eneste spillet jeg hadde på PS3 en laang tid. Det var veldig rusha og bar preg av det. Men jeg må si online-spilling var veldig gøy på det og den funka veldig bra, så det veide veldig opp.

Når det kommer til Resistance 2 så forventa jeg resistance 1, bare at de hadde retta på alle tingene jeg ikke likte. Det har de gjort og jeg syns det er et bra spill. Veldig bra online-del her også, og single-playeren har jeg forelska meg litt i pga den nydelig grafikken og våpnene føles mye bedre nå.

Lenke til kommentar

joda jeg overdriver litt Nimrad, men husker mange forguda Resistance, og fortsatt trekkes det frem her på forumet til tider som et supert skytespill.. uansett hvordan en ser på det er ikke spillet fantastisk, finnes ingen holdepunkter for å påstå noe slikt mener jeg :) mulig det var alle ps2-gutta som akkurat hadde kjøpt seg ps3 og ikke spillt FPS på pc i det siste som skrøyt høyest :p

Men som deg spillte jeg gjennom spillet i mangel på bra fps til PS3 og koste meg sånn passelig gjennom hele spillet. Men som sagt ble jeg skuffa etter å ha hørt så mye skryt fra forumet, skjønner veldig godt at trådstarter er desto mer skuffet om han har spillt gjennom det nå i høst :)

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...