Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC starter på nytt etter oppstart

Anbefalte innlegg

Har en HP bærbar PC med XP. Når jeg skrur den på får jeg valg om jeg vil kjøre i sikkermodus eller starte på vanlig måte. Jeg velger sistnevnte. Da begynner systemet å starte opp, men så kommer det en blå skjerm med en feilmelding. Men jeg rekker ikke å lese den, for PC-en startes på nytt igjen, og beskjeden med sikkermodus osv. kommer opp igjen.

Håper noen kan hjelpe meg! Takk på forhånd.

Endret av Caroline90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Har du nylig innstalert noe i pc-en din av programmer?

byttet noen deler i pc-en din nylig?

Prøv og boot i safe mode og se om du får startet opp pc-en og logget inn, vis dette går fjern nylig innstalerte programmer vis dette kan ha skapt problemet ditt.

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Byttet noen deler har jeg ikke gjort, og jeg kan heller ikke huske å ha installert noe nye programmer i det siste.

Hva vil det si å boote i safe mode?

Hva skjer hvis jeg tar en gjenoppretting (F11)?

Og hva med dokumenter, bilder, musikk og andre personlige filer? Vil disse kunne reddes?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Vis du tar gjennoppretting vil du miste bildene, musikk og andre personlige filer for da vil pc-en bli stilt tilbake til når du kjøpte pc-en.

Safe mode er når windows starter kun med de aller mest nødvendige filene.

Vis du starter i safe mode så kan du brenne filene dine på en dvd eller legge de på en ipod eller ekstern harddisk.

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
Vis du tar gjennoppretting vil du miste bildene, musikk og andre personlige filer for da vil pc-en bli stilt tilbake til når du kjøpte pc-en.

Safe mode er når windows starter kun med de aller mest nødvendige filene.

Vis du starter i safe mode så kan du brenne filene dine på en dvd eller legge de på en ipod eller ekstern harddisk.

Mvh donnieakalefty

Takk for svar!

Så filene mine vil fortsatt være på PC-en, så lenge jeg ikke tar en gjenoppretting?

Hvordan starter jeg den i safe mode? Hvis safe mode er det samme som sikkermodus, så har jeg prøvd det, men det skjer ingenting.

Lenke til kommentar

Nå kommer ikke lenger den blå skjermen opp, og windows logoen som jobber kommer heller ikke. Isteden blir skjermen helt svart etter jeg har fått valget om å starte i sikkermodus, starte på vanlig måte osv., og når jeg trykker en tast starter det på nytt igjen.

Endret av Caroline90
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Vis har en annen pc så kan du laste ned ubuntu og brenne det på en cd og sette den inn i pc-en og starte opp med den uten og innstalere ubuntu.

Da kan det hende du kan få filene dine ut vis du har en ekstern harddisk eller minnepenn du kan få lagret filene dine på.

Så kan du ta gjennoppretting på pc-en etterpå, eller du kan prøve og sette i xp cd-en.

Det kan hende dette kan hjelpe også om du velger reparer med xp cd-en i pc-en.

Ubuntu

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...