Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blåskjerm ved startup : 0x0000008e [FORT!]

Anbefalte innlegg

En venn som sitter på LAN her, har problemer med en windows blåskjerm som kommer 5 sec etter han har logga inn.

0x0000008e

Ett eller anna med dumper fysisk minne..

Han er skikkelig pissed atm, så vi håper på en fix.

Har ikke specs, men vet at det er en pc fra 2008 som kosta rundt 10-15k.

Han har hatt problemer med det tidligere også, og da har han sent den inn til komplett..

lvccap.sys var vist også noe som står her.

Kan sikkert prøve å få til flere detalier, men vi vil liksom fikse problemet før langt ut på natta..

Har hørt at det skal være problemer med BIOS version som er gamlere... Vi kan sikkert skaffe oss en XP cd senere, men reformatering vil han skal være siste valg.

Tusen hjelp for all kommende hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen? Gutten holder på å springe på veggen :S

Vi har prøvd å gått inn i safe mode, og tatt systemrestore. Det funka heller dårlig.. Delaya blåskjermen med 5 sec tho.

Er muligens bios'en som er utdatert.. Og for å oppgradere må vi / han tydeligvis betale 30dollar. Det virker litt kjipt ettersom det kan være helt bortkasta..

Phoenix AwardBios - alt jeg vet om det... Og at det koster penger å fikse det.. Tydeligvis..

Lenke til kommentar

Hei

Heldigvis en stund siden jeg selv har slitt med denne typen problemer, det kan være vanskelig å fastslå årsaken.

Forsøk å koble fra alt utenom det nødvendige for så å starte opp, altså fjern ekstra usb enheter, dvd-rom, lydkort ect å se om det hjelper.

Jeg hadde resatt bios også kanskje byttet plass på minnebrikkene.

Lykke til

Mvh

Peder

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...