stasomfaen Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Hei! Det startet for ca. 3.5 år siden elns.. For 2 år siden spilte jeg hockey og begynte å få vondt i knærne mens vi drev med barmark. Vi løp mye i store betongtrapper og hoppet i dem.. Så fikk mye belastning. Men etter jeg slutta og helt til nå har det ikke blitt bra.. Er vondt midt i knærne. Jeg får vondt når jeg belaster dem og så reiser meg. Hvis jeg f.eks. huker meg ned langt og så opp igjen begynner det å stikke når jeg kommer litt opp igjen.. Så gir det seg etter noen sekunder når jeg har stått rett. Er det noen øvelser jeg kan gjøre for å få det vekk? Kan det være alvorlig? Sjekka det hos legen en gang, og da var det bare noe med menisken, ikke noe alvorlig med den, men det var ett eller annet. Jeg har hatt såler jeg har brukt for vondt kne, eller var det hælen kanskje... Men Kan jeg gjøre noe med det? Jeg trenger vel ikke å operere? Lenke til kommentar
wood nymph Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Hei! Har selv en del problemer med føtter og vonde knee. Jeg anbefaler deg å gå til en fysioterapaut eller en ortoped som kan vise deg noen øvelser. De legger opp treningsprogram (med øvelser) til deg og såler som støtter opp hvis du trenger det Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 Takk : ) Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Høres ut som "jumping knee" eller meniskskade. Legen er første stoppested, etter det kan du oppsøke kiropraktor, denne vil også kunne si hva det dreier seg om. Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 Har vært hos lege for noen år siden.. Da hørte jeg det var noe med menisken... Men ikke noe seriøst. JEg var heldig at det ikke var værre hørte jeg.. Noe av de samme plagene, men det var mer seriøst det andre greiene som jeg ikke fikk. Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Hvis det er jumper's knee du har (og det høres det ut som), bør du avstå fra fysisk aktivitet i noen måneder. Snakk med fysio, du. Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 Jeg fikk ikke høre at jeg hadde det da jeg var hos legen, og har gått 2 år uten hockey, og har hatt lange perioder uten særlig belastninger på knær. Takk! Lenke til kommentar
Candle Jack Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Det kan også være Patellofemoralt smertesyndrom. Hva sa legen til deg, sist gang du var hos h*n? Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 Husker ikke helt konkret, men var noe med menisken. Noe som skulle gå over etter en tid tror jeg. Hørte jeg var heldig som ikke hadde værre skade, for det var nesten så det var seriøs skade. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå