Gå til innhold

Hvilket tastatur er det beste du har prøvd hittil?

Duqe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Microsoft Sidewinder X6

Kjempebra tastatur med baklys(dimmes), volumkontroll, macrotaster, mediekontroll, cruise control, 3 moduser, flyttbar numbpad(bytte side), mute og kalkulator knapp.

Kjempebra til FPS, MMORPG osv.

Steelseries 6G

Greit nok tastatur. Kjedelig design, for mye motstand når du nermer deg bunnen og uten baklys eller macroknapper.

Not for my liking.

Saitek Eclipse

Greit nok dette også, men heller ingen macroknapper. Dette har baklys, volumkontroll og en fin avrundet spacebar.

Kan bytte mellom 3 forskjellige lys styrker; full, medium og av :)

Lakken er litt skjør så om du er en heftig gamer så skaller lakken på A,S,D og W av ganske fort.

Saitek Eclipse 2

Fint dette også, greit design men denne har heller ikke macroknapper. Denne har 3 forskjellige baklys; lilla, rød og blå. Denne har også volumkontroll og en avrundet spacebar.

Har ikke prøvd dette så mye, men antar at de har fikset feilen med lakken på denne modellen.

Så har jeg prøvd standard skoletastatur og slikt, men det er vell ingen interesse for de.

Begge Saitek tastaturene har Håndstøtte.

Alle tastaturene bortsett fra Steelseries X6 er kjempe knall å skrive på og stille.

Kjappe og responsive.

Steelseries er trege og for mye motstand i for å kunne skrive behagelig på.

Microsoft Sidewinder X6 er det beste så langt :)

Cheers!

Endret av Watchmen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei,

Er enter-knappen "liten" på Logitech Illuminated med norsk layout? Med det mener jeg av samme "bredde" som de vanlige tastene, altså at den ikke er like bred som to rader med knapper. Har sett den er "liten" på bilder av Illuminated med utenlandsk layout, så jeg antar egentlig at den er det på det norske også, men tenkte det var greit å forhøre seg.

Har for øyeblikket et Logitech Ultra Flat X, som jeg for øvrig er utrolig fornøyd med, men etter som årene har gått er det nå rimelig preget av slitasje (den ene foten har knukket, en tast er løs og andre taster har det med å henge seg opp). Jeg sitter derfor og ser etter en arvtaker, og Illuminated så interessant ut. Det ser uvandt ut med "liten" enter-tast, men det er nok kun en vanesak vil jeg tro.

På forhånd takk for svar.

// Limstift

Endret av Limstift
Lenke til kommentar

I sin tid var det dem gode, gamle Keytronic tastaturene som var kongen på haugen.

keytronic.jpg

Noen som husker? :tease:

Til dags dato er det faktisk en av dem mer behagelige tastaturene jeg har vært borti. Bruker en Logitech av noe slag nå (husker ikke modell), som måler seg godt oppimot.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98172347

Ingen av de nyere tastaturene rekker til knærne på de gamle Norsk Data tastaturene.

Samme type som man også kunne finne på Tiki100 maskinene.

Av tastaturer av nyere årsmodell så holder jeg en knapp på Apples tastatur. Helt digg.

Lenke til kommentar

Beste tastaturet jeg har prøvd blir nok steelkeys 6g.

Det er sansynligvis det eneste gode produktet steelpad har kommet med siden den orginale s&s musematta(selvom jeg personlig ikke er noen fan av den)

Har en haug med keytronic tastaturer på jobben, men klikkelyden de lager er slitsom i lengden, så de blir kun brukt på labmaskiner.

Syntes 6g er helt knall, men det er noen få irriterende ting som trekker ned:

- kort kabel

- mangel på volum knapper

- produktet reklamerer med opp til 8 knapper samtidig, men dette er bare tull og avhenger vel veldig på hvilken knapper du trykker ned samtidig (7g skal vist være mye bedre på dette)

- Strømpen som holder kablene sammen gir 0 beskyttelse, og er litt redd for brudd i kabelen etterhvert

Ting jeg liker med tastaturet:

+ Deilig motstand i knappene

+ God håndleddstøtte

+ Herlig klakketiklakk lyd når du hamrer løs på tastene

+ Du kan vaske det, så lenge du tørker det skikkelig etterpå

+ under halvparten av prisen til 7g

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

kjøpte meg nettop et razer tarantula

tarantula.jpg

er veldig fornøyd med det, eneste minuset jeg har opplevd hittil er at offisielle driveren som kommer med ikke støtte for spotify men måtte fikse det med third party programvare.

fine "myke" knapper som ikke lager lyd samt får med et ekstra sett knapper for macrotastene så du kan ha rifle,pistol,kule,hodeskalle etc istedenfor bare 1,2,3,4,5,6.

er nok det beste jeg har hatt/prøvd hittil, har hatt 2utgaver av g15,zboard og et par logitech men alltid funnet noe jeg misliker med de.

den lille luken som er over selve tastaturet kan det klipses på en liten lampe for lan etc som gjerne er med lyset av og ellers vanskelig se tastene.

blir sikkert en sånn på meg før neste lan :)

battlelight2.jpg

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Når det gjelder laptop-tastaturer, er ThinkPad-serien til Lenovo (tidligere IBM) uovertruffen:

ultranav_keyboard_02-440x369.jpg

Laptop-tastaturer er vanligvis ikke noe å sammenligne med stasjonære, men dette er faktisk så godt at det selges i ekstern utgave. Tastene er av det vanlige «scissor switch»-slaget, men har likevel en taktil je ne sais quoi – de føles definitivt «dypere» og mer «klikkete» enn andre bærbare tastaturer.

Den ypperlige TrackPoint-styrepinnen i midten er dessuten et savn på andre maskiner.

Endret av ....
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...