hundrings Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Gjør komponentkablene til xbox360 samme jobben som en HDMI kabel? Sida det kalles HD. Forklar meg dette. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 (endret) samme jobben, hdmi har itillegg overføring av lyd. noen tver har ikke støtte for 1080p ved bruk av komponent Endret 28. november 2008 av audi_a8 Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Du får samme oppløsning ja, men billedkvaliteten på HDMI og VGA er bedre enn komponent. Lyden er digital uansett om du bruker fiberoptisk kabel eller kjører lyden via HDMI så der er det ingen forskjell. Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Bildekvalitet: Komposit<S-video<RGB<komponent og VGA<HDMI/DVI Lenke til kommentar
Essem Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Du får samme oppløsning ja, men billedkvaliteten på HDMI og VGA er bedre enn komponent. VGA vs Komponent er mer avhengig av TV-en. Lenke til kommentar
hundrings Skrevet 28. november 2008 Forfatter Del Skrevet 28. november 2008 Jeg trodde at HDMI og DVI var øverst på pallen. DVI gir samme kvalitet men uten lyd. Vil det si at komponent kablene er det samme som DVI? Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 HDMI og DVI er som sagt øverst på pallen ja. Alltid velg HDMI/DVI til bilde og/eller lyd, om det er et alternativ. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 (endret) HDMI / DVI går om hverandre hva signaler angår, men pluggen er forskjellig. 360en har ikke noen DVI-utgang så DVI kan glatt glemmes i denne sammenhengen. HDMI er digitalt og derfor best. Alle andre tilkoblingsmetoder er analoge, og her er altså VGA best. I rekkefølge: Kjipest bilde: Kompositt enten direkte eller via SCART: Bedre bilde: "HD"-kabel fra MS, med komponent-utganger (rød, grønn & blå plugg): Hakket bedre bilde (grunnet separert h-sync & v-sync kontra SyncOnGreen): Best bilde: HDMI Endret 28. november 2008 av thklinge Lenke til kommentar
sagosen Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Heilt ærlig så eg ikkje forskjell på HDMI og komponent, har testet begge deler på min 40" Sony Bravia LCD kongetv. Men så har eg ikkje testet intenst på kvart spel eg har heller. Lenke til kommentar
hundrings Skrevet 29. november 2008 Forfatter Del Skrevet 29. november 2008 Så komponent er på mange måter den analoge versjonen av HDMI? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Komponent er den analoge versjonen av HDMI. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Kilden er den samme, Xbox 360s framebuffer, men det er store forskjeller etter det. HDMI har betydelig bedre bilde enn komponent. Lenke til kommentar
groov Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Også er HDMI mer ryddig og praktisk. En kabel og en plugg. Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Selv bruker jeg component, syntes det gir best farger (ihvertfall på min gamle Samsung M61 ). Med HDMI blir alt veldig blasst og utover fargene klarer ikke jeg å se forskjell på component og HDMI. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå