6arken Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Finnes det software som man evt kan korrigere det som står på displayet ift det som står i BIOS. Bruker MBM som jeg er godt fornøyd(i Windows) med, + - 1 grad ift BIOS. Men det hadde jo vært ok om displayet på kabinettet viste sann temp. (Det gjelder selvføgelig CPU9 Det er ca 10 grader forskjell fra BIOS til det som vises i displayet. Kan man legge til noen sensorer (kjøpe løst) som MBM skjønner? Jeg tenker PSU og evt kabinettsensor. Forøvrig er idle temp: +43 full load er +49, så jeg er kjempefornøyd med kabinettet. Forøvrig til ivrige overklokkere, ingen oveklokking så langt. Lenke til kommentar
ZubZerO Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Jeg _tror_ ikke at det kan gå ann å få det til bare ved å bruke software, for det printekortet som koolance bruker til å vise temp, regulere vifterpm osv har vel ikke noen fysisk tilkobling til hk'et? Lenke til kommentar
6arken Skrevet 4. april 2003 Forfatter Del Skrevet 4. april 2003 Jeg _tror_ ikke at det kan gå ann å få det til bare ved å bruke software, for det printekortet som koolance bruker til å vise temp, regulere vifterpm osv har vel ikke noen fysisk tilkobling til hk'et? Jeg hadde håpa at du ikke har rett, men ja jeg mener også at det bare var strømtilkoblinger, men det burde ha vært mer (da hadde det vært perfekt) ? Veldig synd at man ikke kan manipulere mere med SW. Lenke til kommentar
ZubZerO Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 hehe, ja... jeg tror ikke det er så mye du kan gjøre med det... så sant du ikke har litt "elektronikk-skills" da ... hehe Lenke til kommentar
6arken Skrevet 4. april 2003 Forfatter Del Skrevet 4. april 2003 hehe, ja... jeg tror ikke det er så mye du kan gjøre med det... så sant du ikke har litt "elektronikk-skills" da ... hehe Har du Koolance? Har du andre erfaringer som jeg burde bruke? Jeg bruker som sagt MBM og det er veldig likt BIOS, har du det evt på samme måten? (jeg tenker på +-10 grader) :wink: Lenke til kommentar
555 Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Det er faktisk ganske enkelt! (tror jeg) Det du gjør er å koble et potmeter i paralell og et i serie på den kabelen som går til temp følern. Den ene vil da senke og den andre heve tempraturen i displayet. Dette er bare noe jeg grubla ut nå så jeg er ikke helt sikker på hvordan dette fungerer i praksis på Koolance sin måler Lenke til kommentar
ZubZerO Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 hehe, ja... jeg tror ikke det er så mye du kan gjøre med det... så sant du ikke har litt "elektronikk-skills" da ... hehe Har du Koolance? Har du andre erfaringer som jeg burde bruke? Jeg bruker som sagt MBM og det er veldig likt BIOS, har du det evt på samme måten? (jeg tenker på +-10 grader) :wink: Nei, jeg har ikke Koolance, men jeg kjenner en som har det.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå