molland Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Hei Hvis jeg kobler til min data som skal etter planen bli en server, lagger noe voldsomt når jeg kobler til via tightvnc (Vncwiever) Dette i linux. Kan dette skyldes att jeg prøver å koble til via wlan? Laptop'en har mandriva 2009 og serveren siste versjon av Kubuntu. Er dette bedre med kabel eller kan det skyldes att hw'en i den server maskina er for gammel? (skjermkort etc) Frode Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 802.11g gir deg vanligvis ca. 10 MByte/s. Dette burde holde hvis ingenting annet skjer (torrentnedlasting osv.). Hvis det lagger pleier det å være pga. båndbredden. Prøv å oppgrader versjonen din av VNC eller nøy deg med dårligere farger osv. Hos meg gidder jeg sjelden å bruke mer enn 64 farger og da går alt så fint atte :o) Lenke til kommentar
molland Skrevet 20. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2008 Hei Ser ut til att jeg har får mer orden på det nå, men må få til en autostart på diverse progs på serveren. Men får antakelig ny (ekte) server i morgen Frode Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå