b-real Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 For mange artikler (på hw.no, som jeg leser) er for tynne. Litt for mange artikler er kun norsk oversettelse/gjengivelse av artikler som allerede er publisert (dagen i forveien) i andre media. Jeg skjønner at det er sånn det blir, at man ofte bare har ressurser til å gjengi hva andre media allerede har rapportert og ikke drive eget journalistisk arbeid (særlig ikke når nyheten gjelder et utenlandsk selskap i USA/Asia osv). Artiklene man ender opp med krever dermed veldig lite ressurser, alt man behøver er en serie bokmerker til andre (utenlandske) nyhetssider og evnen til å oversette fra engelsk til et godt norsk språk. Redaksjonen blir da billig i drift, men man risikerer å tape lesere. Vi leser andre nyhetssider enn hw.no, vi også, så vi er ikke helt dumme (å lese de samme nyhetene om igjen på norsk kan bli litt kjedelig i lengden). For å kompensere for alle artiklene som må gjøres på denne "kjedelige" måten så savner jeg flere _egenproduserte_ artikler, slik at man ikke ender opp som en avis med kjedelige "NTB"-notiser (jeg vet det ikke er NTB, men man får samme følelsen). Ofte ser man anmeldelser av ulik programvare eller hardware, og det er greit. Men vi vil også ha flere dybdeartikler (som ikke nødvendigvis er anmeldelse av et produkt). Gi oss mer egen journalistikk. Mer graving i norske temaer/problemstillinger. HW.no (tek.no)-skribentene må tørre å f.eks. ta en telefon og ringe et intervjuobjekt for å spe på artikkelen. Skribentene må enten bli litt mer journalistiske, eller så må man supplere redaksjonen med mer journalistiske krefter. Jeg leste i en hw.no-artikkel her forleden. En leser hadde skrevet en kommentar til artikkelen, og den var rettet til artikkelskribenten. Leseren skrev at vedkommende snart burde søke seg til jobb i ITpro (jeg forstod det slik at han mente at selv ITavisen ville være å sikte for høyt for vedkommende) i stedet. Jeg håper dere tar disse reaksjonene/kommentarene på alvor. Edit: Nå tok jeg en tur innom tek.no, som omfatter alle søstersidene såvidt jeg vet, og der var det jo egentlig mer av det jeg etterlyste: mer egenprodusert og også nyheter som gjelder norske forhold. Alle spillanmeldelsene der er uinteressante for min del. Selv om mye at hardware-nyhetene skjer i Øst-Asia eller USA, så er det fortsatt rom for å heve lista for hw.no, etter min mening. Idé: Hva med mulighet for å ha brukertilpasset visning av tek.no , dvs dersom man logger inn (evt har cookie) så ser man kun artikler for de temaene man selv ønsker (f.eks. artikler for hw.no og amobil.no, men ikke gamer.no osv)? Er så enig så enig. Det er for mye "nyhets-oppramsing" og lite artikkler om ting og tang som det var før. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Jeg for min del mener at denne funksjonen fører til alt for mange (flere) dårlige og lite gjennomtenkte innlegg. Det at det gjøres lettere å kommentere gjør at folk veldig ofte bare skriver noe uten å tenke noe særlig over hva de har skrevet. Jeg synes også det likner litt for mye på itavisen sitt oppsett. For meg er dette et negativt punkt. Lenke til kommentar
shaker Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 (endret) Det skal vel ikke se ut som dette? Bruker Firefox 3 (jeg har tømt cachen) Jeg har hørt om det fra EN annen person, og jeg må først klare å reprodusere det. Jeg må nesten få vite om du bruker noen plugins/etc i Firefox. Bruker Firebug (1.2.1), Web Developer (1.1.6), Norsk Ordliste og British English Dictionary. Edit: ble ikke noe bedre når jeg skrudde de av Endret 1. desember 2008 av shaker Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Det skal vel ikke se ut som dette? Bruker Firefox 3 (jeg har tømt cachen) http://bildr.no/thumb/296970.jpeg Jeg har hørt om det fra EN annen person, og jeg må først klare å reprodusere det. Jeg må nesten få vite om du bruker noen plugins/etc i Firefox. Jeg har eksakt samme problemet. FF 3.0.4 med: Adblock plus Clippings DisableBackspaceNavigation Download Statusbar FireGestures Norsk bokmål ordliste Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Eg har same problem i Opera 9.62. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 (endret) Fortsettelse på inlegget mitt 8 poster over. Nå har jeg lest alle 124 kommentarene som har kommet så langt, det hadde jeg ikke når jeg lagde forgie post. Gjorde dette bevisst for å understreke effekten av denne funksjonen. Ting jeg har å legge til etter å ha lest diskusjonen: Jeg er enig med en del over her at hardware.no har en negativ trend med for mye nyhetsoppramsning og tabloidoverskrifter. Synes eksemplet nevnt over med guide til hjemmelaget vankjøling fra overklokking.no er fint, og mer slik burde det også komme på hardware.no. Jeg tror dette kan gjøre hardware.no en mer populær side. Jeg vil også slenge meg med i koret som kritiserer artikkelforfattere for ikke å sjekke diskusjonen som følger artikkelen, både når det gjelder retting av faktafeil, og også videre diskusjon i emnet som kan gi forfatteren ny relevant kunskap, som kanskje kan legges til for å utvidde artikkelen etter verifisering. Etter det jeg har obeservert så langt etter å blitt medlem på diskusjon.no i juni virker det som om det kommer mer nyttig informasjon i diskusjonene enn i artiklene. En negativ ting som jeg også vil bli med i gjengen som påpeker er totalt unødvendige artikler om oppdagede windows sikkerhetshull. Jeg foreslår vi blåser nytt liv i diskusjonstråd om ris/ros for hardware.no Endret 1. desember 2008 av GullLars Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Etter det jeg har obeservert så langt etter å blitt medlem på diskusjon.no i juni virker det som om det kommer mer nyttig informasjon i diskusjonene enn i artiklene. En negativ ting som jeg også vil bli med i gjengen som påpeker er totalt unødvendige artikler om oppdagede windows sikkerhetshull. Two things spoken, two things correct. Beautiful english. Lenke til kommentar
Velarol Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 når du trykker på annmeldelser øverst på gamer, skulle det ha kommet opp hvilken sjanger du vill lese i. da hadde det vert lettere å lese om spill:) ellers gjør dere en strålende jobb:) Lenke til kommentar
hernil Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor http://forums.invisionpower.com/blog/ips_n...?showentry=2603 Member ManagementSince IP.Board 2, we've had, what we call, "Log In Modules". This is basically a mini-framework to allow custom code to be used easily when authenticating and registering members. For example, if you had a database full of members and you wanted for them to be able to use their existing usernames and passwords, you could add a log in module to query your database or other system (via SOAP, XML-RPC, etc) for authentication. This system has been enhanced based on user feedback and IP.Board now ships with modules for LDAP and OpenID which will make it much easier to use existing authentication. http://ipb3preview.ipslink.com/topic/1861/...led-for-testing You may now login with OpenID. If your email here is the same as the email address you use for OpenID your accounts will automatically match up. If it is your first time visiting, and account should be created for you automatically. Please give it a whirl and let us know if there are any issues with the OpenID support. Takker, greit å få det oppklart. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Video anmeldelser med journalisten som programleder! Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 (endret) Cnet style? Foretrekker artikler jeg ... Endret 1. desember 2008 av Überadri Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 (endret) Det skal vel ikke se ut som dette? Bruker Firefox 3 (jeg har tømt cachen) http://bildr.no/thumb/296970.jpeg Jeg har hørt om det fra EN annen person, og jeg må først klare å reprodusere det. Jeg må nesten få vite om du bruker noen plugins/etc i Firefox. Jeg har eksakt samme problemet. FF 3.0.4 med: Adblock plus Clippings DisableBackspaceNavigation Download Statusbar FireGestures Norsk bokmål ordliste Bruker FF 2.1 Beta 2 og har samme problemet. Har også en grov feil i rendering engine som ikke gjelder IE7 men bare FF: Selv har jeg Digg Extension for Firefox og ADBlock plus Endret 1. desember 2008 av SpecialForce Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 "Cnet style? Foretrekker artikler jeg ..." Nei Ign style, med artikkel og video-anmeldelse. Lenke til kommentar
Looper87 Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Hadde dere tatt kritikken dere får seriøst, så hadde dere ikke fortsatt med slik tullete testing av skjermer som hardware.no driver med. Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Når jeg poster på denne ny måten zoomer alltid nettleseren inn på siden (som ctrl+scroll). Skjer dette bare med meg? Jeg bruker Firefox 3. Forresten er det UTROLIG irriterende med to paralelle scrollbarer! Jeg pleier bruke autocroll, men det fungerer ikke nå Nå må jeg finne en ny scrolleteknikk, stooort minustegn notert i margen. Dette kunne det vel vært mulig å lage en løsning på, slik at vi som innloggede brukere kan endre det slik vi vil (nesten på samme måte som det er mulig å velge hvordan forumet skal leses)? Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Det er mykje betre om alle kommentarane lastast på ein gang... Lenke til kommentar
Jan Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) Synes kommentarfeltet var noe kveldende. Mulighet for å gjøre det lengre vertikalt? Egentlig var den gamle løsningen best etter mitt syn. En scroll er nok. Endret 2. desember 2008 av Jan Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Er jo bare å bruke hurtigsvar da. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 I bunn og grunn er vel den beste løsningen å besøke tråden. Meningen er vel at vi skal diskutere - å senke terskelen vil bare føre til veldig mange unødvendige poster. Jeg vil anta, som et eksempel, at en feil gjort i en artikkel vil påpekes veldig mange ganger, fordi ingen vil lese hverandres innlegg, men heller slenge inn en rask kommentar fra artikkelsiden. Poenget med dette systemet er vel at man skal slippe å besøke tråden. Ellers så skjønte jeg ikke helt hva du mente...? Hensikten min var å unngå at folk bare skriver en kjapp kommentar uten å ha fått med seg diskusjonen, slik at det blir mange like kommentarer og lite diskusjon. ( uthevet) Betyr vel omtrent det samme? Hvis noen ikke gidder å lese tråden, diskutere, før de slenger inn en kommentar, kan de la være. Fortsettelse på inlegget mitt 8 poster over.[...] Jeg er enig med en del over her at hardware.no har en negativ trend med for mye nyhetsoppramsning og tabloidoverskrifter. Synes eksemplet nevnt over med guide til hjemmelaget vankjøling fra overklokking.no er fint, og mer slik burde det også komme på hardware.no. Jeg tror dette kan gjøre hardware.no en mer populær side. Ok.no-eksempelet er veldig gammelt. Var en del av hw-nettverket før, men ble forkastet, noe som er trist. Eller, det sto vel at ok.no og hw.no skulle flettes sammen (igjen), men siden det er veldig lenge siden jeg så en skikkelig artikkel/guide hvor en gjorde noe ordentlig gøy, som den gangen marshmallows ble grillet over en AMD-cpu uten vifte, sier jeg forkastet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå