Dragen Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Dere kan jo kutte ned på survinga over manglende teknologi i mobiltelefoner. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Her håpet jeg at jeg kunne komme å si hva jeg mente om de dårlig oversatte stikkordspregete artiklene fulle av skrivefeil og enorme bilder, men så var det bare reklame for nok en fancy teknisk innretning som ikke vil tilføre noe av nytteverdi til forumet. En artikkel blir ikke bedre selv om den pakkes inn i et nytt sprekt design og suppleres med nye tekniske innrettinger. Pengene som har blitt lagt ned i nytt design og nye løsninger burde brukes på å gi ut fyldige, egenproduserte tekster av en fremragende kvalitet. Men når var det sist en artikkelforfatter deltok aktivt i den påfølgende tråden som fulgte egen artikkel, og tok til seg kritikk og endret de feil som ble påpekt? Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Dette her var en flott funskjon! Lenke til kommentar
Morghus Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Da vil jeg gjerne bruke denne anledningen til å gi dere litt kritikk. Jeg har nemlig merket at siden dere nå har blitt en så etablert IT-portal, er dere veldig forsiktige med hva dere skriver om. Ved anmeldelser gir dere ofte ikke uttrykk for egen mening, men ramser opp spesfikasjoner istedenfor, bare for å være på den sikre siden. Jeg savner at dere våger å gjøre nye ting. Brukeren tilgir alltid feiltramp her og der, men hvis innholdet i artiklene blir kjedelig i lengden, vil antallet lesere synke. Så utnytt det at dere er så etablert i Norge, og skriv mye friere! Er veldig enig. Treng meininger i artikler, ihvertfall så lenge det er klart uttrykt at det er snakk om meininger. Er ingenting i veien for hissige artikler om kor usaklig dårlige ditt og datt er så lenge ein skjønner at det er snakk om meininger, og at dei er saklig begrunnet sjølvsagt. Berre sjå på Gizmodo, ein av verda's mest populære nettsider som baserer seg på ein fri flyt mellom saklige meininger, usaklige fakta, og réelle dingsbomser. Sjølv om de har blitt litt større enn de var før betyr det ikkje at ein er nødt til å trippe rundt i frykt for å gjere nokon sinte. I forhold til det nye kommentar-systemet så trur eg det er bedre å sjekke ut Digg sitt system kor ein viser til dømes 50 poster nedover, med mulighet for å kunne ekspandere ytterligere. Denne scrollingen blir knotete og irriterende. Lenke til kommentar
Nailer Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 I like it! Men vil føre til flere korte mongokommentarer som denne. Lenke til kommentar
delfin Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Jeg savner gamle hw.no! Da jeg begynte å lese her for nærmere 10 år siden var det andre boller! Da var det tester av cpu'er, overklokking og hovedkort. Nå er det stort sett bare nyheter om ditt og datt. Hw.no har gått fra å være en entusiastside til å bli litt ITavisen med massevis av rare nyheter. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Hva er vitsen med å kunne kommentere lettere i artiklene når artikkelforfatter aldri gidder å lese kommentartråden? Oftere og oftere ser jeg lesere stille gode spørsmål til artikkelforfatter, men noe svar - det får man aldri se.. Nesten like ille som tilbakemeldingsdelen av forumet.. Sjeldent noen fra hw.no faktisk er innom der også! Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Fin funksjon det her Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Resten av moderatorene vet hva jeg syns om tjeneste Uansett, den måtte testes, så det jeg har å si er at illustrasjonsbildet var kult. Skulle ønske de små gummimennene var ekte. Skulle hatt noen slike stående her for å ta ut min frustrasjon over eksamenslesingen på. Knipset dem rundt over alt skulle jeg ha gjort. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Så lengje det ikkje er anonym posting kan jo dette vere positivt. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 (endret) @cyclo: Siden du deler informasjonen om at du har delt med moderatorene på intraforum hva du synes om funksjonen - så kan du vel og dele med andre hva du synes? @fargoth: Hadde de samme forhåpningene som deg, ble litt skuffet. Men synes og det er positivt at de har fått på plass dette. Kanskje er dette et signal om at Tek.no-nettverket og hver enkelt skribent kommer til å ta tilbakemeldinger generelt mer på alvor, er jo lov å håpe @Milanjo: Som nevnt i artikkelen - innlogging er som alltid påkrevd. Igjen, få bort scrollen, se på alternative muligheter. Jeg pleier å scrolle på midten av siden, sikkert en vane som kan endres, men er ganske plagsomt at jeg nærmest må legge opp en strategi for hvordan jeg skal scrolle for å unngå å scrolle for langt, for deretter å plutselig scrolle gjennom de nyeste innleggene - slik at jeg så må scrolle litt opp igjen, men ikke for langt. For om jeg tar det for langt får jeg ikke oversikten over hele scrollboksen (fordi jeg da scroller opp til reklamen igjen) og den oversikten vil jeg ha. Endret 28. november 2008 av TSP Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Denne er hendig ja. Ser frem til at den blir aktivert over hele nettverket.men dette minnner meg litt om crappy itavisen kommentarboks. OoOoh, gleder meg til å kunne spamme "First!" litt lettere For de som er bekymret over innholdet. Vil det vise seg "for lett" å kommentere vil vi jo selvsagt vurdere tiltak mot det. Vi er opptatt av kvalitet også i forumet, og forumets regler gjelder uansett hvor man poster fra. Så regelrett spam vil bli slått ned på. Hva er vitsen med å kunne kommentere lettere i artiklene når artikkelforfatter aldri gidder å lese kommentartråden? Nesten like ille som tilbakemeldingsdelen av forumet.. Sjeldent noen fra hw.no faktisk er innom der også! Blant annet å oppmuntre til diskusjon/debatt rundt innholdet i artikkelen. For enkelte vil dette nå bli lettere. Forøvrig har du nok et poeng med tilbakemldinger, vi prøver så godt vi kan men kan nok alltid bli bedre på den fronten. Og som tidliger nevnt: Dette er en "første versjon", vi ser på tilbakemeldingene og vil forbedre systemet etterhvert. Med blant annet mulighet for sitering. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 fin funksjon! dette liker jeg men er enig i utsagnet om at avatarbildet hadde kommet på siden istedenfor over Lenke til kommentar
eNigma333 Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Dette ble bra, men er redd for at det vanner ut sakligheten til kommentarer ytterligere... Men tiden vil vise. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 (endret) Jeg savner gamle hw.no! Da jeg begynte å lese her for nærmere 10 år siden var det andre boller! Da var det tester av cpu'er, overklokking og hovedkort. Nå er det stort sett bare nyheter om ditt og datt. Hw.no har gått fra å være en entusiastside til å bli litt ITavisen med massevis av rare nyheter. Det var tider! Husker du da vi hadde skikkelige guider, side på side med snadder? Tok en tur til archive.org for å mimre litt, og fant en på gamle overklokking.no. Forøvrig la jeg merke til hvor utrolig mye mer informative overskriftene var. Kjedelige, kanskje, men jeg kommer hit fordi jeg allerede er interessert - jeg trenger ingen tabloide overskrifter for å 'fanges'. Det er frustrerende. Nå får du bare én setning i rss-feedene også, og den er gjerne litt kontroversiell, slik at du 'må' gå til nettstedet før du finner ut at det egentlig er en helt uinteressant nyhet. Det er irriterende. ---- For en stund siden var jeg en tur på tilbakemeldingssiden til hardware.no, hvor jeg spurte etter muligheten av å ha "Nytt innlegg på hardware.no [Trådtittel]". Nå står det uten trådtittel, og om du har øyeblikkelig varsling, og f.eks poster et innlegg i denne tråden, vil du måtte lete igjennom flere titalls mailer, for å se om du har fått respons i en av de andre trådene du abbonerer på. Jeg syntes det var et fornuftig forslag, men er selvfølgelig åpen for uenighet og diskusjon. Ingen fra hw.no var interessert i å svare, engang. Det er skuffende. (Jeg fikset dette problemet ved hjelp av et pythonskript, men for de som ikke har den muligheten, er det antakelig fortsatt en nyttig funksjon. Eller, det kan bli det.) Endret 28. november 2008 av meastp Lenke til kommentar
trondage Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Ga meg litt itavisen-feeling ja.. liker ikke at man må scrolle i et eget vindu for å lese hva andre skriver.. Lenke til kommentar
bjaanes Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Dette er vel relativt greit, men ser litt rotete ut i forhold til det som var. Og en annen ting jeg reagerer sterkt på er iframe-løsning. Dette er ikke en "teknologi" man tar i bruk i 2008. Flaut. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Jeg er redd dette vil senke kvaliteten på diskusjonen betydelig, men det vil tiden vise. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå