SpecialForce Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 (endret) Hei alle sammen. Nå er jeg lei av å ikke kunne se på høydefinisjonsvideo. Derfor har jeg tenkt til å sette standalone spiller på prioriteringslista mi. Problem nummer to er at jeg ønsker å sikkerhetskopiere de filmene jeg kjøper og ønsker derfor å finne en PC-Spiller eller standalone som spiller brente Blu-Rays. Gjerne også et brenneprogram som takler å brenne Blu-Rays/HD-DVD. Rippeprogram ønskes det også tips på Endret 16. mai 2009 av SpecialForce Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2008 diger bump Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Du kan f.eks. bruke Nero til å brenne blu-ray og de aller fleste standalone-spillere kan spille av brente blu-ray. Spørsmålet er vel om det er lønnsomt å sikkerhetskopiere de per dags dato... en 10 pack med bd koster fort 700 kr. og de er på 25 GB. Er jo filmer som tar større plass en det og og skal du i tillegg kopiere hele disken uten å miste kvalitet (inkl. ekstramateriale) må du dele det opp eller gå for 50 GB-plater og da er det vel 120-150 kr. pr. plate. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 16. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2009 Hei Planen vil selvfølgelig involvere platekjøp ettersom tiden går, ja. Jeg kommer nok ikke til å kjøpe plater med en gang da de som du påpeker er veldig dyre per dags dato. Planen er å rippe disse aller først og holde de i harddiskform til Blu-Ray mediet holder seg på en prisnivå som er akseptabelt. Har du noen tips angående rippeprogram så muligheten for harddiskform er tilstede? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 AnyDVD HD skal kunne gjøre dette. Har desverre ikke testet det selv, da jeg ikke har blu-ray-spiller i pcen. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 16. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2009 (endret) Hei, igjen Jeg har heller ingen fancy Blu-Ray spiller, men det er så absolutt noe jeg vil se på ved andre anledninger. Takk for tipset Vet du om noen gratisprogrammer for Blu-Ray brenning? Endret 16. mai 2009 av SpecialForce Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 De fleste cd-brenningsprogrammer støtter nok bluray tenker jeg, fke.s den gratise http://cdburnerxp.se/ Skal du legge filmene dine på harddisk og spille de av så vil jeg anbefale deg å bruke makemkv http://www.makemkv.com/ Bare å peke makemkv ut på blurayen din, og trykke "make mkv" så får du en fin håndterbar .mkv fil som kan spilles av av de fleste media players. - En annen mulighet r å lage ISO av de, VLC http://videolan.org spiller av .iso filer direkte som om det var en disk (den spiller også av .mkv filer btw) Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 16. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2009 (endret) Det der var et genialt tips! Eneste jeg mangler nå er vel Blu-Ray leser/brenner og mer diskplass enn de 4TB som står og surrer. Forøvrig liker jeg veldig godt fleksibillitet. Har du noen tips hvis jeg ønsker å konvertere en Blu-Ray til en MP4-fil? Det er noen filmer jeg dessverre ikke har på DVD, men kun på Blu-ray, og da er det litt vanskelig å få de på en iPod 1clickDVDtoiPod tar seg av DVDene mine Endret 16. mai 2009 av SpecialForce Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Det der var et genialt tips!Eneste jeg mangler nå er vel Blu-Ray leser/brenner og mer diskplass enn de 4TB som står og surrer. Forøvrig liker jeg veldig godt fleksibillitet. Har du noen tips hvis jeg ønsker å konvertere en Blu-Ray til en MP4-fil? Det er noen filmer jeg dessverre ikke har på DVD, men kun på Blu-ray, og da er det litt vanskelig å få de på en iPod 1clickDVDtoiPod tar seg av DVDene mine http://www.videohelp.com/tools/RipBot264 eller http://www.videohelp.com/tools/HDConvertToX På videohelp.com finner du også masse annen nyttig info rundt evt andre konverteringer/etc. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 16. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2009 Ser ut som om de verktøyene der kan gjøre susen, ja. Har du personlig erfaring med disse? Om du skulle finne noen litt enklere i bruk vil de også tas i mot med takk Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Ser ut som om de verktøyene der kan gjøre susen, ja. Har du personlig erfaring med disse?Om du skulle finne noen litt enklere i bruk vil de også tas i mot med takk Ikke så mye, har bare prøve å kopiere en BD til mkv og makemkv var glimrende, men så skulle jeg prøve å rdusere den til 720p med HDconverttoX og det ikke så vanskelig bortsett fra at det krasjet fo meg men du finner guider med skritt for skritt etc. i forumet der så ... Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 16. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2009 Flott med litt erfaring fra de der, men verktøyene jeg siktet til var de ment for ipod-bruk. Enklere versjoner er som sagt også ønskelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå