Joffii Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Hadde et innbrudd her om dagen da noen kom seg inn i bilen min utenfor studenthjemmet og nappa spilleren som jeg kjøpte for et år siden. Prislapp da var 1800,-. Hørte at jeg skulle anmelde saken, men er det vits? Hvor mye kan jeg få igjen for dette på forsikring, og hvis. Bildørene var låst, det ble brukt verktøy for å åpne døra. Gammel Golf 2. Er det noen form for gebyrer på å anmelde? Kan jeg få noe igjen på forsikring, i tilfelle hvor mye? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Det koster ikke noe å anmelde en sak. Hvis du har tid så bør du absolutt anmelde saken. Den blir dessverre neppe oppklart, men det er viktig at denne typen lovbrudd faktisk registreres. Når det gjelder forsikring, så kommer det an på hva slags type du har. En helkasko dekker normalt innbrudd. Har du kun ansvarsforsikring, så dekkes ikke innbrudd. Egenandelen er vel sannsynligvis også mer enn verdien på utstyret.. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Joffii Skrevet 28. november 2008 Forfatter Del Skrevet 28. november 2008 Tja, vet ikke helt, er ikke anmeldelse og forsikringsaker juss? Kanskje litt distraherende emne Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Dersom du har alarm, og det er tyveri av og/eller fra bilen, kan du få dekket dette dersom du har kasko- eller tyveridekning. Egenandelen din er sikkert høyere, det lønner seg neppe. Anmeld uansett, viktig å få dette inn i statistikken. Lenke til kommentar
Joffii Skrevet 28. november 2008 Forfatter Del Skrevet 28. november 2008 Kan det ringes inn en anmeldelse? Først av alt vet jeg ikke hvor politistasjonen er i grimstad, og har heller ikke så god tid, unless det er åpent på lørdag Lenke til kommentar
gxi Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Nei. Du må møte opp personlig og enten fylle ut skjema på stedet, eller du kan skrive ut skjema herfra som du fyller ut på forhånd og møter opp personlig for å levere: http://www.politi.no/portal/page?_pageid=3...&orgUnitId= (fin URL forresten ) Egenandel på tyveriforsikring (delkasko+) bruker vel være på 4000kr, men en slik forsikring dekker da alle skader som er påført bilen under innbrudd eller innbruddsforsøk, og fastmontert utstyr som er tatt. Det er ikke bonustap på tyveriforsikring. Ikke uansynlig at utbetalingene er justert etter en eller annen indeks som gjør dem lavere enn innkjøpspris. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Hvis de kun tok spilleren din og ingen annen skade på bilen eller manglende ting, så vil det vel neppe være noen vits å kjøre dette gjennom forsikringsselskapet.... Men anmeld det, ta kontakt med forsikringsselskapet og hør med de.... Tenker at du kanskje må fikse lås etc som ble ødelagt? Kan jo fort bli dyrt, og er det ingen bonus tap på innbrudd så skal det ikke mye lakkering til før det lønner seg å ta det på forsikring.... kommer jo alt an på egenandel.... Men er det kun spilleren så sier jo regnestykket seg selv.... Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Uansett hva jeg gjør, så blir ikke denne tråden markert som "lest" på Mine Innlegg. Flere som opplever det samme? Beklager OT. Lenke til kommentar
Joffii Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 Samma her.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå