Konstantin Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Hei! jeg sender stadig ut e-mail som i utgangspunktet er private, til 2-3 personer. Etter en stund merker jeg som regel at e-mailen har blitt videresendt til andre... Finnes det noen programvare som sporer mailen jeg sender? Altså la oss si jeg sender mail X til personene A, B og C. Person C sender så mail X videre til 'utenforstående' personer, person D, E og F, for eksempel. Hvordan sporer jeg dette? (Hvis dette er feilpostet beklager jeg) Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 (endret) Nei, det er i hovedsak ingen måte å spore dette på ved mindre man kontrollerer epostserveren som parten en sender eposten til bruker. Dette er grunnen for at kjedebrev som f.eks. lover materiell belønning om en videresender en epost til 10 venner bare er noe tull, ettersom selskapet som skal gi ut belønningen rett og slett ikke har noen praktisk måte å finne ut av dette på. En grei tommelregel for internet er å ikke poste ting som ikke tåler å bli sett av andre. Om disse personene har blitt gjort oppmerksom på at disse epostene er private samtaler mellom dere to/tre/fire så er det et brudd av tillit og du burde i hovedsak slutte å holde private samtaler med dem om du ikke kan stole på at de holder dette for seg selv. Endret 28. november 2008 av Trynemjoel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå