Gå til innhold

cpu er downgraded...??


SAGE

Anbefalte innlegg

Ifølge denne siten så er min prosessor en Thoroughbred-A som er "downgraded" fra en xp2500+ :D

Får ikke dette helt til å henge på greip, men den opererer faktisk på 1.5volt som standard og har multiplier på 11 så det stemmer iallefall :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en T-bred A som jeg nå kjører på 133MHz i sync med minnet. Jeg fikk 2274p. i 3Dmark2001 med en rambrikke og får nå 3900p. etter at jeg satte inn en rambrikke til. Er ikke dette forferdelig lite? Hovedkortet er av typen Shuttle nforce2 med innebygd GF4mx, tror jeg...bra økning, men allikavel...

Hvor langt er det sannsynlig at jeg kan pushe fsb'en med denne cpu'en? Jeg kan ikke stille multiplier eller vcore...

Lenke til kommentar

Det er hovedkortet som bestemmer hvor langt du kan dra FSB.

 

Du kan vel komme opp i 180 fsb.

Men, hvorfor kan du ikke stille på vcore ? du kommer til og trenge litt kanskje. spørs på steppinga di det.

 

180*11 = 1980 men du må vel ha 1.9volt. rundt der en plass hvis du har en tbred A med bra stepping.

Lenke til kommentar

Dette er et barebone system og justering av multiplier og vcore fins ikke i bios :(

Cpu går på 1.5v og er av typen T-bred A. Opprinnelig oppgitt i ytelse som en XP2500+ men er solgt som en XP1700+

Er litt usikker på overklokkingsevne til denne da det er noen typer som går på 1.6v og noen på 1.5v og så har vi jo T-bred B som i noen utgaver kan klokkest nærmere en XP3000+ :o

Lenke til kommentar

Fan, jeg kommer ikke lenger enn til en fsb på 145 :cry: Alt over så blir det trøbbel...dette er med memory-timings 6-2-2-2.5. Testet også med 5-2-2-2, men fikk ingen ytelsesøkning, så jeg stilte den tilbake. Er veldig fristet til å prøve det "pin-volt-mod" styret, så jeg får f.eks 1.6v....burde kunne nå 150fsb da :grumpy:

 

 

Folo: XP3200+ høres litt merkelig ut, ja :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...