Gå til innhold

Riks Tv og CDC 5050 dekoder ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet mine at jeg ikke uten videre får festet parabolen skikkelig slik den står skikkelig fast.

Festeanorningen må festet på vannbordet på hustaket. Dette er gammelt og ikke skikkelig fast. Ergo litt vind etc så kommer parabolen ut av stilling.

Jeg orker ikke fly på taket hele tiden for rikke på den parabolen, en dag ramler jeg ned hehe.

Lenke til kommentar

Det høres ut som om du trenger en snekker. :)

Men om du velger å bytte TV-leverandør framfor å bytte vannbord eller flyte parabolfestet til veggpanelet: Samsung kom med sine første TV-er med støtte for norsk bakkenett for få uker siden, så din to år gamle trenger nok en ekstern riksTV-godkjent boks.

Lenke til kommentar

En antennemontør ville sikkert være i stand til å montere parabolen på et sted hvor parabolen blir sittende fast. Montering på vannbord er sikkert ikke beste løsning dersom det ikke kan avstives skikkelig. Canal Digital har kjørt en del tilbud som inkluderer montering så det er litt synd at du ikke har fått et slikt tilbud.

Hvis du har Canal Digtals Norgespakke så blir det dyrere å få sett på de samme kanalene via RiksTV. Årsaken er at RiksPakken inneholder flere kanaler enn Canal Digitals Norgespakke og den blir derfor dyrere. RiksPakken er en mellomting mellom Canal Digitals Norgespakke og Familiepakke.

Med dekoder for bakkenett så kan du se NRK+TV2 uten abbonement så dersom det dekker ditt behov så er bakkenett billigere.

Dersom du har Canal Digitals familiepakke så koster den mer enn RiksPakken til Rikstv men inneholder flere kanaler (bl.a. 8 HDTV kanaler) enn RiksPakken. Nå har du ikke HDTV dekoder så HD kanalene får du ikke sett på. Dersom du har Canal Digitals familiepakke så vil du mao. miste en del kanaler ved å bytte til bakkenett (men det kan selvfølgelig være kanaler du ikke er interessert i).

Endret av Bobben1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...