Gå til innhold

Bærbar spillpc til ca 5000,-nkr

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe ny bærbar 15,4" pc til datteren min på 12. Foreløpig spiller hun mest Sims2 men pc`en må greie andre spill hun kan tenkes å ville spille siden. Ellers skal den brukes til surfing og lagring av mp3/videoer. Hvilken pc vil dere anbefale til helst under 5000,-?

Jeg har sett på diverse Acer Aspire modeller f.eks 5920G men synes den blir for dyr.

Foreløpig har jeg sett meg ut Lenovo 3000 N500 T3200 / 2G ram / Nvidia Geforce 9300M GS :

https://prisguiden.no/product.php?productId=102856

Er det noen som kan anbefale en rimelig bærbar pc for ungdom som kan takle spill ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aceren ser i hvert fall stilig ut men så vidt jeg har skjønt er 9300GS kortet bedre enn GMA4500. Det er ett poeng at pc skal overleve ett par år så jeg ønsker ett godt skjermkort. Har hatt god erfaring med å spandere ekstra på det på det jeg har hatt av stasjonære. Jeg kjenner ikke Lenovo så godt men synes specen ser bra ut. Hva mener du fordelen er med Aceren fremfor Lenovo N500 ?

Lenke til kommentar

Acer bærbar har en tendes til å bli grundig varm under spilling og vil senke ytelsen en del og det er ikke lenger så behagelig å ha på fanget. Jeg har en ferrari, å må si jeg er litt skuffet, den yter bra og er et brife moment i starten, men ikke like kult å brife med den når når følgende kommentarer er (har de plasert en ferrari motor inni den pcn siden den bråker og varmer på samme nivå?)

Hva bruker jeg til å ha under pcn så jeg ikke får svettflekker på låret? jo, nemlig en annen acer pc som strøk med forleden (vistnok av et smell i bakken som forårsaket knust skjerm) men den pcn nådde også et kokepunkt som var uholdelig.

En kompis har også en acer bærbar, den blir så varm at når du bruker touchpadn må du dyppe fingrene i et kaldt glass med vann for ikke å få brannsår.

Dette er 3 forskjellige versjoner av acer bærbar, og de ble alle 3 fryktelig varm og ytet dårligere under den prosessen.

Jeg anbefaler et annet merke. Gjør litt research på feedback og kommentarer rundt et merke du vurderer.

Mvh xitto

Endret av xitto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...