Gunn@r Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Først og fremst: i policyene på domenekontrolleren står det at maksimal passordalder er 42 dager, mens på de lokale sikkerhetsinnstillingene på klienten står det at maksimal passordalder er 30 dager. Hvilken policy gjelder? For jeg har mistanke til at det er den lokale policyen som overstyrer domenekontrolleren sin, noe jeg mener skulle vært motsatt... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Om maskinene er meldt inn i domenet, så er det domenepolicyen som gjelder. For å sjekke hvilke policy som er gjeldende på maskinen brukes denne kommandoen. rsop.msc Kjøres fra kjør... Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 1. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2008 Om maskinene er meldt inn i domenet, så er det domenepolicyen som gjelder. For å sjekke hvilke policy som er gjeldende på maskinen brukes denne kommandoen.rsop.msc Kjøres fra kjør... Ser ut som om det er domenepolicyen som gjelder ja. Bare noen brukere som har klaget over at de må skifte hver måned, mens jeg har sagt at det er hver 42. dag, med 14 dagers påminnelse. De har da sagt at de har talt dagene og kommet frem til at det er 30 dager og iallefall ikke 42 dager. Men da har jeg det svart på hvit uansett, så kan de si hva de vil hehe. Mulig de har blitt forvirra av at det er 14 dagers påminnelse. 42 dager minus 14 dager er jo cirka 30 dager så... Men kan antall "påminnelsedager" settes en plass på domenepolicyen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå