WheelMan Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Micron viser nå frem SSD med teoretisk maksytelse på hele 1 GB/s. Les mer Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 OMG!!! Konge.. Likte han fyren også han virka skikkelig entusiastisk (hehe) Blir litt problemer og få disse diskene + skjermkort i maskina men... Lenke til kommentar
kilik Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 (endret) Absolutt starten på noe spennende. Ser for meg 4-5 GB/s og over 600,000 random IOPS om et par år. Dette viser jo med klarhet at SATA 3.0 600 MB/s er utdatert allerede før det har nådd markedet. Endret 28. november 2008 av kilik Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Creepy fyr. Men vi får se.... Lenke til kommentar
meastp Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Dette skal bli spennende å følge med på. ( Lettere å lese om du skriver tallene konsekvent, altså enten 10 000 eller ti tusen. 10 tusen blir rart. ) Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 (endret) Vell, de er over et år seinere ute enn FusionIO, og etter det jeg kan se har de omtrent samme spesifikasjoner. Men det er bra at flere fokuserer på denne delen av markedet, det er her flash viser hva det er godt for. Å bruke SSD over SATA blir liksom litt som å kjøre rally med en ferrari... Edit: Hva skjer med bildet egentlig? Disse er jo PCI kort, og så er det bilde av en SATA disk... Endret 28. november 2008 av GullLars Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 (endret) Jævla tidlig å komme med (kanskje), men noen som tørr å antyde en evt. pris på slike "jævler"? Nok en god Artikkel Wheely Endret 28. november 2008 av Giallorossi Lenke til kommentar
MiKA7 Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 ikke det vakreste kortet jeg har sett though:P men spennende teknologi.. kunne sett for meg en sånn svær en i datan min:D Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 OMG!!! Konge.. Likte han fyren også han virka skikkelig entusiastisk (hehe) Vel han fyren virka ikke bare blid spør du meg...så ut som han flørta med han som filma! 1000 MB/s er jo helt sykt! Hvis prisen blir akseptabel, så tenker jeg slike kort blir å finne i mange entusiast maskiner verden over neste år ja Lenke til kommentar
kilik Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 (endret) Prisen på flashminne har fått seg en knekk de siste ukene etter at finanskrisen har slått inn for fullt. Spotprisen på 4 GB MLC NAND-brikker er nede i 20 kr, altså 5 kr/GB. Tar nok noen måneder før "råvareprisene" slår ut i SSD-prisene her hjemme. Jeg ser for meg rimelig rask 128 GB SSD til 1000 kroner neste år og 512 GB til omtrent samme prisen i 2010. Deretter vil nok prisene stabilisere seg noe og havne på rundt 1 kr/GB. Endret 28. november 2008 av kilik Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Nevnte han hvor stort det kortet der var? Lenke til kommentar
kilik Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 (endret) Nevnte han hvor stort det kortet der var? Forstår det slik at det bare er en prototype under utvikling de viste fram. Når det kommer på markedet (2009/2010?) blir det sikkert mye mindre. Endret 28. november 2008 av kilik Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Jeg tenkte på hvor mange GB det var. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 28. november 2008 Forfatter Del Skrevet 28. november 2008 Det nevnes ingenting ang. lagringskapasitet på noen av versjonene, men det er trolig ikke snakk om småtterier. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 (endret) Jeg tenkte på hvor mange GB det var. Ah, jeg teller 32 flashbrikker på det PCIe-kortet han holder opp på slutten. En flashbrikke er nå som regel på 4 GB, så trolig 128 GB totalt på kortet. Mulig det er brikker på undersiden av kortet også, i såfall 256 GB. Endret 28. november 2008 av kilik Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Prisen på flashminne har fått seg en knekk de siste ukene etter at finanskrisen har slått inn for fullt. Spotprisen på 4 GB MLC NAND-brikker er nede i 20 kr, altså 5 kr/GB. Tar nok noen måneder før "råvareprisene" slår ut i SSD-prisene her hjemme. Jeg ser for meg rimelig rask 128 GB SSD til 1000 kroner neste år og 512 GB til omtrent samme prisen i 2010. Deretter vil nok prisene stabilisere seg noe og havne på rundt 1 kr/GB. Hvorfor tror du de vil stabilisere seg på det nivået? AtW Lenke til kommentar
kilik Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 (endret) "Stabilisere seg noe." Altså ikke like kraftig prisnedgang som vi ser nå for tiden. Kanskje mer som dagens tradisjonelle harddisker hvor det ikke er så voldsom utvikling. Er også snakk om at NAND, i alle fall av den typen som brukes i dag, ikke kan skaleres lenger ned enn til 15 nm-prosess (43 nm er vanlig nå) som etter planen introduseres i 2011. Endret 28. november 2008 av kilik Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Kjøre Flashdisker i SLI!! Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 (endret) Under den korte demonstrasjonen hevder Microns Joe Jeddeloh at de to kortene når hele 800 MB/s, og 150 til 160 tusen tilfeldige IO-operasjoner per sekund i en slags RAID 0-løsning. Det ble også vist et annet flash-basert PCI-express kort, med 16 flash-kanaler, som kombinerer de to kortene. Dette kortet skal ha en teoretisk båndbredde på 1 GB/s, og "godt over 200 tusen IO-operasjoner per sekund" - ifølge Jeddeloh. Hvordan drepe flash media fort? De har jo begrenset antall skriveoperasjoner/levetid. Men ellers så har nesten alle SSD løsninger problemer med random writes pga dårlige onboard kontrollere. Det er vel kun Intel som har implementert løsninger for dette med ekstra cache i den interne kontrolleren på SSD enheten. Hvordan er det med disse produktene? Vil tro at de har samme utfordring. Endret 28. november 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå